Feedback gevraagd: prototype singlepage productweergave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Hallo allemaal!

Naar aanleiding van problemen die we hebben achterhaald in de Pricewatch hebben we een concept gemaakt voor een singlepage productweergave.

Hiermee proberen we alle informatie over een product op 1 overzichtelijke pagina weer te geven. Het concept staat nog erg in de kinderschoenen maar we zijn benieuwd naar jullie mening hierover.

Bijvoorbeeld: missen jullie informatie op deze pagina of welke onderdelen vind jij belangrijker dan andere? En laat ook vooral weten waarom je dit vindt ;)

Singlepage concept v1

Alvast bedankt voor jullie input! _/-\o_

Groet,
Boenkeijer

[ Voor 10% gewijzigd door boenkeijer op 15-08-2019 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 21:33
Allereerst, lijkt mij een singlepage produktweergave een hele goeie, maar ik moest vooral lachen om deze:

Deze afbeelding is 4817 * 8353 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

Verder vind ik als tweaker de kenmerken in eerste instantie interessanter dan de prijs. Die plek neemt nu een te groot stuk scherm in beslag als ik het zo beoordeel.

[ Voor 23% gewijzigd door Snowmiss op 15-08-2019 12:43 ]

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Snowmiss schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:41:
Allereerst, lijkt mij een singlepage produktweergave een hele goeie, maar ik moest vooral lachen om deze:

Deze afbeelding is 4817 * 8353 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

Verder vind ik als tweaker de kenmerken in eerste instantie interessanter dan de prijs. Die plek neemt nu een te groot stuk scherm in beslag als ik het zo beoordeel.
Oeps, dat is inderdaad heel erg enthousiast. Heb maar even de thumbnail toegevoegd :9

Bedankt voor je feedback in ieder geval!

[ Voor 3% gewijzigd door boenkeijer op 15-08-2019 13:46 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nog even een (in verband met vakanties van mij en Koen wat late) reactie op dit topic:

We hebben eind augustus een usabilitytest gedaan met het concept van een onepage productomgeving. Die test was in elkaar gehackt door met behulp van javascript informatie uit achterliggende tabs van de productpagina op te halen en in een overzichtspagina weer te geven. De detailinformatie werd op mobiel full focus (in een eigen scherm) weergegeven en op de desktop in een overlay. Op mobiel hadden we onderaan het scherm een inhoudsopgave waarmee je naar de detailviews van de specs, reviews en andere achterliggende informatie kon navigeren en op desktop een fixed gepositioneerde inhoudsopgave links.

In dit prototype hebben we er dus voor gekozen om de achterliggende informatie in de single page weergave niet naar beneden uit te klappen, maar in een overlay (desktop) of volledig scherm (mobiel) te tonen. Dit omdat we in de detailweergave vaak zoveel informatie hebben om te laten zien dat het onduidelijk zou zijn waar de uitgeklapte informatie zou eindigen (of is begonnen als je eenmaal wat naar beneden bent gescrollt).

We hopen hiermee een oplossing te bieden voor een aantal zorgen die in dit topic zijn geuit over de eerder getoonde ontwerpen.

Single page product - desktop - overzicht

Single page productweergave - desktop - kenmerken detail

Single page product - mobiel - kenmerken detail

Je kunt het prototype uitproberen via de url die ik onderin deze post heb geplaatst.

Ter verduidelijking een recap van wat we proberen te bereiken:
1. Betere discoverability en beter overzicht van productinformatie.
2. Betere samenhang tussen informatie over een product (overzicht is altijd makkelijk terug te vinden).
3. Betere indruk van product zodat je beter en sneller een keuze kunt maken.
3. Snellere navigatie.

Opmerkingen bij het prototype:
  • Adblockers moeten uitstaan anders blokkeer je waarschijnlijk de A/B-testing tool die de javascript en css van het prototype inlaadt
  • Het prototype schijnt niet te werken in Edge
  • Het is een prototype, gebouw met als doel om op basis van bestaande elementen het single page concept te demonstreren. Verwacht geen perfectie ;)[/url]
  • Het prototype laadt vrij traag omdat in de achtergrond de achterliggende tabs worden ingeladen en de inhoud van de onepager hieruit wordt omgebouwd. Het kan even duren voordat de pagina is opgebouwd.
  • Desktop: de positionering van de inhoudsopgave en de detailweergave is afgestemd op een 1920px brede viewport. Op andere breedtes kan de positionering fout uitpakken.
  • Er wordt maar één productafbeelding getoond. In een definitieve versie is het logisch om een image carroussel te hebben.
  • Willen, hebben en prijs volgen knoppen werken niet.
Probeer het hier uit :) :
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0092MH)

Als je de bovenstaande link hebt gevolgd kun je ook andere producten in de single page weergave bekijken door er naartoe te navigeren via de productlisting.

We zijn benieuwd naar jullie feedback op dit prototype.

Als je opmerkingen hebt dan horen we ook graag met welk doel je meestal een productpagina bekijkt. Is dat bijvoorbeeld om prijzen te vergelijken van een product waarvan je al weet dat je het waarschijnlijk wilt kopen of ben je je nog aan het oriënteren in een bepaalde categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Over een aantal weken gaan we een tweede usabilitytest doen met een verbeterde versie van de singlepage productweergave. Voor deze test gaan we een hardcore gebruikers uitnodigen zodat we ook van deze groep feedback krijgen.

We hebben de volgende feedback genoteerd waar we een oplossing voor willen bieden:
  • We gaan initieel meer prijzen tonen (momenteel maar vijf).
  • Prijsgrafiek wordt direct in de overview onder prijzen getoond.
  • We gaan kijken of we de inhoudsopgave wat opvallender kunnen maken.
  • We gaan de inhoudsopgave bruikbaar maken in de detailweergave zodat je snel door de detailweergaves kunt klikken.
  • We gaan de plaatsing van de overlay optimaliseren zodat de hij de beschikbare ruimte in de hoogte optimaal benut je een zoveel mogelijk overzicht hebt in de detailweergave.
  • Afbeeldingen worden werkend gemaakt.
  • De detailview van user reviews wordt in een overlay weergegeven.
Voorlopig gaan we ons even focussen op het verbeteren van de detailweergave door middel van een overlay cq full focus op mobile. Uitklappen van de detailweergave ga ik mogelijk uitzoeken als er tijd voor is.