FSAA zuigt.. (let op... zeer grote plaatjes)

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

FSAA zuigt echt....
Kijk nou naar deze 2 screenshots die ik heb gemaakt in quake 2... bovenste zonder FSAA, onderste met FSAA... Lekker weinig verschil om zo veel fps'jes voor in te leveren..
(bmp'jes zodat er geen vertekening is door compressie)
Afbeeldingslocatie: http://home-2.worldonline.nl/~bruces/fsaa/q21024.bmp

Afbeeldingslocatie: http://home-2.worldonline.nl/~bruces/fsaa/q21024fsaa.bmp

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

2,3MB voor een plaatje?!?!??!?!?!!?!??

Ik heb de plaatjes niet gezien (ga ik echt niet op wachten) maar ik zeg alvast dat je ze heel wat kleiner moet maken, 1024x768 BMP????!! Komop zeg maak er dan jpg van met een hoge kwaliteit, verschil zie je nauwelijks maar het is wel een stuk kleiner.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• BrZ

BrZ

Had ik geen zin in :6

Nee.. ik zit hier op m'n werk en kan het ff niet omzetten...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
Weinig verschil inderdaad. De randjes zijn net wat scherper, maar als dat zoveel FPS scheelt.

Verwijderd

eej

FSAA heeft veel meer effect in lagere resoluties, en inderdaad in quake 2 heeft het nie zoveel zin... misschien quake 3........ ;)

grtz Alka

• BrZ

BrZ

Maar als FSAA alleen zin heeft in lagere resoluties wat heb je er dan aan?

Dit is dus 1024*768 met FSAA, 1600*1200 zonder FSAA is nog sneller... en mooier....

En het boeit niet dat het quake2 is...
Er blijven "kartel-randjes" die weggewerkt zouden moeten worden

Verwijderd

Uhm bijv.. voor mensen die een monitor hebben die geen hogere resoluties ondersteunt (jaw dat hep ik pas ook maar gelezen) :)
Want fsaa is eigenlijk alleen leuk in: 640x480 en 800x600

T'ligt erook aan welke drivers enzow je gebruikt natuurlijk (en welke videokaart?)

• BrZ

BrZ

Tja...
Je moet in ieder geval een snelle videokaart hebben voor FSAA... maar aangezien alleen de Geforce 2 (Die heb ik gebruikt) en Voodoo 5 kan, zit dat blijkbaar wel goed...

Je hebt idd gelijk wat betreft die wat mindere monitor, maar als je monitor geen 1024*768 aan kan is het echt tijd voor een nieuwe monitor, vooral als je een videokaart van meer dan 700 gulden hebt...

Verwijderd

In alle reviews staat toch ook dat de kwaliteit van de FSAA op de Geforce 2 zuigt en dat die van de Voodoo 5 stukker beter is ? Niet dat ik ook maar ene drol geef om FSAA , maar het is toch wel zo .

• BrZ

BrZ

Hmm.. nee, kwaliteit van een Geforce is even goed als bij een Voodoo 5 (met 2xfsaa dan)
Alleen kost het bij een geforce 2 veel meer fps'jes...
4xfsaa bij een voodoo 5 schijnt wel mooier te zijn, maar kost nog meer fps'jes

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hmm ja... de kwaliteit van een v5 is beter...
zoiets ook nog gaan ontkennen...

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Kent de Gforce II MX ook FSAA 2 en 4?

Eppie

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
FSAA roelt vet heftig :)!

Je kan niet naar stilstaande plaatjes zoals die hierboven kijken om de effecten van fsaa te zien: ik heb zelf een geforce1 en kan daarom niet zoveel met fsaa maar ik kan wel vertellen dat ik neig te zeggen dat ik op 640x480 met fsaa minder karteltjes zie dan op 1024x786.

Ook als dit niet zo is dan wil dat nog niet zeggen dat FSAA zuigt, de fsaa implentatie is bij de voodoo5 en geforce2 niet optimaaal (lees: het kan veel en veel beter). Als je een filmpje ziet gerendered met 3dmax ofso met en zonder fsaa durf je dat namelijk nooit meer te zeggen.

anyway, mijn punt: fsaa is erg cool alleen de huidige 3d kaarten leveren gewoon bagger kwaliteit op bagger snelheid :).

• BrZ

BrZ

hielko, daar heb je echt helemaal gelijk in... het zuigt in spellen gewoon op deze manier...
De videokaarten kunnen het gewoon (nog) niet aan

En TheDuke... zoveel zal het toch niet uitmaken? Zuigt bij beide ;)

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Mmmm...de enige reden om Voodoo5 te nemen was vanwege de FSAA.. mmm :P

heb ik niet meer :P

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Voodoo5's FSAA roeleert vet boven die van de GeForce2! (2x dan). Toen ik het aanzette bij mijn voodoo5 was het beeld vet strak (letterlijk nemen, net als bij de refreshrate). Geen geglans, geglitter en geknipper meer van de pixelbrij in de verte en bij sommige randjes. Bij de GeForce2 zijn de karteltjes ook wel een beetje weg, maar het beeld is dan niet zo heerlijk strak!

Ik vind het beeld van de voodoo5 echt "af" en "vol". Net als bij mijn voodoo1. Met de GeForce2 juist het tegenovergestelde.

Ik ben een beetje psygisch aan het worden de laatse tijd, ik begin een beetje gehecht te worden, ik loop namelijk al een tijdje mee wat dat betreft... verslaafd en respect voor voodoo en glide, newbees snappen dat niet.

www.nintendocasemods.com

• sharkzor
  • Laatst online: 30-08 10:36
fsaa is alleen nodig voor 640*480 en 800*600 only spellen zoals ff8. ziet er nu ech wel mooi uit op m'n geforce 2 :)

• BrZ

BrZ

Heej.. daar zeg je wat nuttigs... die spellen zijn er idd ook nog....

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Hehe,, kort samengevat
FSAA is alleen nodig bij games van 1 grote pixels brok :)
en dat zijn meestal conversie games van PSX :D

Als je games op 1280x1024 speelt of beter zelfs op 1600x1200 dan zie je ook geen karteljes hoor :)

Verwijderd

Ik heb een tijdje CS gespeeld in 640*480 FSAA. Dan is alles net wat groter / makkelijker te raken, en ziet het er net zo goed uit als 1024*768 >:)

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

mmmmmmm... :D

Shit, ik speel HL altijd minstens op 1024`x768, vandaar dat ik zo slecht ben!!! :D

Verwijderd

FSAA is niet bedoelt voor snel bewegende actie-games. Het beeld gaat toch al zo snel dat je ogen een beetje "na-faden".

FSAA is meer voor Flightsimulators en andere "langzame" games.

Ennuh, de FSAA van een Voodoo 5 is echt wel ff een stukje beter dan de GeForce.

Verwijderd

Hamlet: Het gaat met FSAA ook niet alleen om de karteltjes (die er op 1600x1200 ook nog wel zijn) maar meer om de pixelpopping (je kent het wel met bv. GP3 als je dat grind zooi aan de zijkant ziet) en andere hinderlijke zooi.

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

bij hoge resoluties zal je dat ook niet zo snel hoor.

Maar ja, je hebt mensen die FSAA te gek vinden mensen die voor de hoge resolutie zijn :)

Ik wil eigenlijk beide :D

• doubleduh
  • Niet online
Ik vind de cursor zonder fsaa mooier ;)

---

het beste formaat 4 dit soort plaatjes is png (portable network graphics): wordt kleiner, zelfs zonder kwaliteitsvelies...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

FSAA zuigt in principe niet, echter met de fillrate en bandbreete van de huidige kaarten is het voor mij onbruikbaar, ik vind het niet opwegen tegen het snelheids verlies enerzijds en omdat te compenseren met een lagere resolutie anderzijds.
Geef mij maar veel detail op een zo hoog mogelijke reso, that's my humble opinion :)

Niet op voorraad.

Pagina: 1