iPhone X dood en dan weer levend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Sinds kort een probleem met mijn Iphone X (bij release gekocht dus een maandje of 20-22 oud). Wat nu af en toe gebeurd, een keer of 3 in de afgelopen maand, is dat de telefoon zonder aanwijsbare reden volledig dood lijkt. Reageert echt nergens meer op, scherm staat uit, geen getril bij de volumeknop, maakt niet uit welke knoppen of knoppencombinatie ik indruk, lijkt gewoon kapot te zijn. Kan ook geen reboot triggeren lijkt het. Vreemde is dat hij 10 minuten later gewoon weer werkt alsof er nooit iets is gebeurd, hoef ook niet opnieuw in te loggen op mijn simkaart, dus hij is niet eens echt uit geweest.

Ik heb uiteraard geprobeerd te googlen maar vind een hoop issues maar nooit dat hij even later weer vanzelf aanstaat.

Wat betreft IOS, dit gebeurt zowel in de laatste als de ena laatste versie want installeer altijd direct de laatste versie. Batterij is ook nog prima dus lijkt me ook niet dat het daar aan ligt.

Ben een beetje huiverig om naar de applestore te gaan omdat het volledig willekeurig en niet heel vaak gebeurd. Zou ook niet weten hoe ik het zou moeten triggeren dus ik zie me daar al staan met een perfect lijkende telefoon.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Malt007 Terug naar de verkopende partij met je klachten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Malt007
Hackus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:48:
@Malt007 Terug naar de verkopende partij met je klachten
Ja uiteindelijk wel, maar zoals ik aangaf, kan het niet triggeren dus wat gaat de verkopende partij doen dan?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Malt007 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Ja uiteindelijk wel, maar zoals ik aangaf, kan het niet triggeren dus wat gaat de verkopende partij doen dan?
Je claimt aanspraak op naleving conformiteit(consumentengarantie) dus dat moet gerepareerd worden

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 15-08-2019 11:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Malt007
Hackus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Je claimt aanspraak op naleving conformiteit(consumentengarantie) dus dat moet gerepareerd worden
Maar wat gaan ze repareren als het daar niet kapot lijkt?

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Je kunt een andere (oude) telefoon bij de hand houden en het filmen als het gebeurt. Dan heb je in ieder geval bewijs dat het inderdaad voor komt, als ze het probleem dan niet kunnen vinden moeten ze het apparaat maar swappen voor een werkend model

Try SCE to Aux

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Malt007 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Apple kan je toestel uitlezen

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
gewoon naar de apple store, ik had een issue met de iPhone X waar het toestel op random momenten zichzelf reboote ... naar Genius Bar gegaan, die keek in een paar log menus en kon onmiddellijk heel veel problemen zien, 5 minuten later had ik een nieuw(refurb) toestel in handen.

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:08
Neem even contact op met de klantenservice van Apple. Ze kunnen op afstand een diagnostische test uitvoeren. Met de informatie die daar uitkomt kan je naar de verkopende partij stappen

Verwijderd

Kan natuurlijk ook een app zijn die CPU/mem helemaal voltrekt dus hij heel traag reageert.

Ik zou beginnen met een factory reset - ben bang dat je dat advies anders ook als nummer 1 op je garantieaanvraag krijgt

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 15:37
Je kan eventueel het euvel filmen als het speelt.
Dat is aan de balie prima bewijs om hem om te ruilen.

EDIT: Apple mensen kunnen in AST (Apple Service Test) zien of er "unexpected shutdowns" zijn geweest.
Een soort van eventviewer dus. Als je er naartoe gaat, geef dat even aan. :>

[ Voor 46% gewijzigd door Haruhi op 15-08-2019 12:50 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn iPhone X kan dat ook doen en doet dat vooral als hij heel warm wordt.
(Navigatie in de auto, waarop de telefoon in de zon staat en waarbij de telefoon de hele tijd aan staat is iets waarmee ik het kan initieren. )

Kan het daarmee te maken hebben voor jou?

• Malt007
Hann1BaL schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:52:
Mijn iPhone X kan dat ook doen en doet dat vooral als hij heel warm wordt.
(Navigatie in de auto, waarop de telefoon in de zon staat en waarbij de telefoon de hele tijd aan staat is iets waarmee ik het kan initieren. )

Kan het daarmee te maken hebben voor jou?
Nee, had de telefoon al een tijdje niet aangeraakt toen ik het opmerkte, daarvoor ook geen zware apps gebruikt en hij was ook niet warm.

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:31
Malt007 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:16:
[...]

Nee, had de telefoon al een tijdje niet aangeraakt toen ik het opmerkte, daarvoor ook geen zware apps gebruikt en hij was ook niet warm.
Hele herkenbare signalen, ik heb daar sinds kort ook last van. mijn telefoon is 15 maanden oud. Dus maar even naar de apple store

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wel als kanttekening dat het kan zijn dat Apple je na de 12 maanden fabrieksgarantie doorstuurt naar de winkel van aanschaf (als dit niet apple is).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Malt007
Donstil schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:09:
Wel als kanttekening dat het kan zijn dat Apple je na de 12 maanden fabrieksgarantie doorstuurt naar de winkel van aanschaf (als dit niet apple is).
Heb hem rechtstreeks bij Apple besteld, wel weer handig dat ze slechts 18 maanden bestellingen op de site laten staan.

• Haruhi
Ik vraag me af hoe dat zit als je hem direct bij Apple besteld.
In ieder geval succes!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

*snip* je kunt beter een eigen topic voor je problemen aanmaken in plaats van andermans topic te kapen.

[ Voor 79% gewijzigd door Daedalus op 15-08-2019 18:59 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Haruhi
Agent47 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:19:
Mijn iPhone X heeft soms problemen met bellen. Als ik dan bel dan hoor ik niemand aan de andere kant, tenzij ik hem op luidspreker zet.

Daarnaast doet touchscreen het heel af en toe even slecht, maar daarna doet die het weer goed.
Er is een quality programma voor deze problemen.
https://support.apple.com...odule-replacement-program

Heeft er ooit een derde partij aan het toestel gezeten?
Pagina: 1