Aangezien mijn moederbord overleden lijkt (dienst en begrafenis later deze week), overweeg ik direct een upgrade te doen van mijn huidige systeem. Bestaande componenten werken verder prima, maar ik wil graag van 1080p naar 1440p gamen kunnen gaan en voorlopig weer vooruit kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast wat huis-tuin en keuken gebruik als browsen en films kijken, gamen (World of Warcraft, Assassins Creed Odyssey en Digital Combat Simulator op het moment)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze upgrade gaat het mij vooral om prijs/prestaties, is de upgrade het waard? Een paar tientjes meer of minder is geen probleem als dat betere verhoudingen oplevert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
merk maakt me niet zoveel uit, kwaliteit en compatibiliteit zijn veel belangrijker
Ga je overklokken?
Gezien de gains die er bij de 3700X te behalen vallen ben ik dat niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Help!
Is mijn voorgestelde upgrade de moeite waard, of ben ik beter af met een ander mobo/processor?
Is de 550W voeding nog voldoende, gezien ik uiteraard ook de videokaart zal gaan vervangen?
Het idee is nu om met de videokaart nog even te wachten tot de custom kaarten van de Radeon rx 5700 xt beschikbaar komen, doe ik daar goed aan?
Mijn huidige systeem (moederbord dus kapot):
Ik denk er dus aan moederbord en processor te vervangen door:
Alvast mijn hartelijke dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast wat huis-tuin en keuken gebruik als browsen en films kijken, gamen (World of Warcraft, Assassins Creed Odyssey en Digital Combat Simulator op het moment)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze upgrade gaat het mij vooral om prijs/prestaties, is de upgrade het waard? Een paar tientjes meer of minder is geen probleem als dat betere verhoudingen oplevert.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
merk maakt me niet zoveel uit, kwaliteit en compatibiliteit zijn veel belangrijker
Ga je overklokken?
Gezien de gains die er bij de 3700X te behalen vallen ben ik dat niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Help!
Is de 550W voeding nog voldoende, gezien ik uiteraard ook de videokaart zal gaan vervangen?
Het idee is nu om met de videokaart nog even te wachten tot de custom kaarten van de Radeon rx 5700 xt beschikbaar komen, doe ik daar goed aan?
Mijn huidige systeem (moederbord dus kapot):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus | € 123,- | € 123,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 202,05 | € 202,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Zwart | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 84,29 | € 84,29 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 91,05 | € 91,05 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 m.2 500GB | € 69,59 | € 69,59 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 767,43 | ||
Ik denk er dus aan moederbord en processor te vervangen door:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 344,- | € 344,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 209,90 | € 209,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 553,90 | ||
Alvast mijn hartelijke dank!