Toon posts:

"problem connecting to server" pop-up

Pagina: 1
Acties:

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:24
Ik heb een NAS in mijn netwerk hangen (die overigens niet altijd aanstaat)
Een tijdje terug van ISP gewisseld, ander modem/router gekregen en het adres van de NAS is nu ook veranderd.
Geen enkel probleem, alleen krijg ik nu vaak pop-ups met "there seems to be a problem connecting to server xxxx" met daarin het oude NAS adres.

Ik heb geen flauw idee waarom het OS nog met het oude adres probeert te verbinden, misschien heb ik dit zelf ooit ergens ingesteld om automatisch met dat adres te verbinden, maar waar? Ik zoek al een tijdje maar ik kijk misschien op de verkeerde plek of ik kijk eroverheen. Hoe kom ik weer van die pop-ups af?

• maubaan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 25-11 16:19
waarschijnlijk staat deze ergens vast in je verkenner?
heb je ergens een fast connect gemaakt naar je nas?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Kijk eens in systeemvoorkeuren onder gebruikers en accounts en dan het tabblad inloggen.

Je kan daar een mapping in zetten maar er kunnen ook externe programma's staan die naar je NAS kijken.

I reject your reality and substitute my own

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:24
nelizmastr schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:48:
Kijk eens in systeemvoorkeuren onder gebruikers en accounts en dan het tabblad inloggen.

Je kan daar een mapping in zetten maar er kunnen ook externe programma's staan die naar je NAS kijken.
Dank je, dat was het inderdaad. Er stonden 2 dingen in het lijstje met een uitroepteken erbij waarschijnlijk inderdaad omdat die geen automatische verbinding meer konden maken.
Ik heb ze verwijderd en de pop-ups blijven nu ook weg.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee