Dag Tweakers
een 5tal jaar geleden heb ik voor het eerst met de hulp van tweakers mijn eigen PC in elkaar gestoken. Nu is 1 van de RAM latjes defect dus deze moet ik vervangen worden. Aangezien ik dan toch bezig was lijkt het mij ideaal om de pc van een upgrade te voorzien. Of volledig te vervangen indien een upgrade te moeilijk lijkt. Dit omdat het systeem niet meer volledig mee kan met mijn huidige taken. Vooral naar fotobewerking in Lightroom en photoshop kan mijn huidige build niet mee.
huidige build:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op dit moment zit ik met +-1000 euro budget. Minder dan 1000 perfect, meer kan ook indien het een nieuw of totaal renovatie wordt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G
Fractal Design Define R4 Pearl Black
Cooler Master Hyper 212 EVO
Cooler Master V550 Semi-Modular
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment nog geen duidelijk zicht van wat er zeker moet vervangen worden. Op het eerste zicht een nieuw mobo, processor en ram. Opslagcapaciteit mag ook zeker omhoog maar hoeft geen discussiepunt te zijn.
Zelf dacht ik aan een build rond volgende componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
Ben ik op zich niet van plan. Heb hier geen ervaring of kennis van dus blijf ik hier van weg.
Wat verwacht je van ons?
Tips en advies over de componenten en mogelijkheden. Wat werkt goed samen en wat werkt niet. Ik ben verre van een expert en ga al vaak voor overkill waar het niet altijd nodig is.
een 5tal jaar geleden heb ik voor het eerst met de hulp van tweakers mijn eigen PC in elkaar gestoken. Nu is 1 van de RAM latjes defect dus deze moet ik vervangen worden. Aangezien ik dan toch bezig was lijkt het mij ideaal om de pc van een upgrade te voorzien. Of volledig te vervangen indien een upgrade te moeilijk lijkt. Dit omdat het systeem niet meer volledig mee kan met mijn huidige taken. Vooral naar fotobewerking in Lightroom en photoshop kan mijn huidige build niet mee.
huidige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4590 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 30,- | € 30,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 512GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 30,- |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen, grafisch kom ik op dit moment toe met de gtx 980. Draait alles voorlopig nog vlot. Maar had graag met zicht op de toekomst toch rekening willen houden met een update naar nieuwere grafische kaart(en).
- Fotobewerking (lightroom), vrij processor heavy en merk dat de huidige build het hier lastig heeft.
Op dit moment zit ik met +-1000 euro budget. Minder dan 1000 perfect, meer kan ook indien het een nieuw of totaal renovatie wordt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G
Fractal Design Define R4 Pearl Black
Cooler Master Hyper 212 EVO
Cooler Master V550 Semi-Modular
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment nog geen duidelijk zicht van wat er zeker moet vervangen worden. Op het eerste zicht een nieuw mobo, processor en ram. Opslagcapaciteit mag ook zeker omhoog maar hoeft geen discussiepunt te zijn.
Zelf dacht ik aan een build rond volgende componenten
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 384,50 | € 384,50 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Designare | € 276,- | € 276,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D240FSB | € 140,49 | € 140,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 800,99 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee
Ga je overklokken?
Ben ik op zich niet van plan. Heb hier geen ervaring of kennis van dus blijf ik hier van weg.
Wat verwacht je van ons?
Tips en advies over de componenten en mogelijkheden. Wat werkt goed samen en wat werkt niet. Ik ben verre van een expert en ga al vaak voor overkill waar het niet altijd nodig is.