Toon posts:

Oude Phenom II pc icm gtx 1650

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pietervanhuizen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:40
Mijn vraag
Ik heb een oude pc in gebruik voor onder de tv, en ik heb er een nieuwe videokaart in gezet. Echter de videokaart wordt niet herkend en krijg geen beeld (ook niet in de bios) . De computer start wel op, ik krijg wel beeld via de onboard graphics. Nvidia driver System Check geeft aan dat er geen hardware gedetecteerd is.
Mijn vraag: is deze combi haalbaar en is het zinnig om meer energie in te steken hierin?
Wat zijn zaken om als eerste te onderzoeken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bits
Nvidia drivers
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
ASRock 880GM-LE met pci-e 2.0 x16 slot
Nieuwe gpu: Zotac Gaming GeForce GTX 1650 Low Profile
Werkte prima samen met
Sapphire 7750 1GB GDDR5 Low Profile

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stappen gedaan:
Als eerste de AMD drivers van de oude kaart met cleaning tool weggehaald
Nvidia drivers geïnstalleerd (komt dus niet verder dan systeem check)
Alle uitgangen geprobeerd
In bios prio ingesteld op gpu via pci-e

Internet search:
Ik kan nergens terugvinden of deze combi zou moeten werken. Wel zie ik opmerkingen over dat mogelijk de bios niet voldoet, maar concreet wordt het nergens. Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een vergelijkbaar generatie verschil :-)
Ik ben wel user benchmarks tegengekomen met mijn cpu/mobo combi samen met gtx 1000 kaarten (zelfs een 1080ti lol)
Ik ga morgen nog wel wat extra checks doen, maar tips zijn welkom!

[Voor 4% gewijzigd door pietervanhuizen op 14-08-2019 23:53]

Beste antwoord (via pietervanhuizen op 15-08-2019 09:16)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:48

Catch22

Oval chainring fetisjist

Heb je het bios geüpdatet?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:48

Catch22

Oval chainring fetisjist

Heb je het bios geüpdatet?

• pietervanhuizen
Ik dacht het wel ik dubbelcheck het morgen.

• wij
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Zou volgens mij prima moeten werken en ook betere framerates moeten leveren. Voor zover ik weet is pci-e backwards compatabile. Is je voeding wel zwaar genoeg? Heb je ook de pci-e voedingskabel aangesloten op je kaart?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:07

nelizmastr

Goed wies kapot

wij schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:47: Is je voeding wel zwaar genoeg? Heb je ook de pci-e voedingskabel aangesloten op je kaart?
De GTX1650 en de 7750 zijn vergelijkbaar qua verbruik, en beide komen zonder voedingaansluiting :)

Het zal eerder een probleem zijn m.b.t. het BIOS en UEFI verhaal. Langzamerhand zullen er geen videokaarten meer komen die nog werken met niet-UEFI systemen.

I reject your reality and substitute my own

• pietervanhuizen
Bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad even inzoomen op de bios versie.Het systeem doet het verder wel en bevat een goede voeding (be quiet! SFX Power 300W). Helaas kom ik er morgen pas aan toe om verder te kijken. Voor nu markeer ik even die tip als beste antwoord.

[Voor 13% gewijzigd door pietervanhuizen op 15-08-2019 09:24]

• pietervanhuizen
wij schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:47:... en ook betere framerates moeten leveren.
Ik geloof inderdaad dat een spelletje wel gaat werken op 1080p (ik heb geen extreme verwachtigingen, vooral oudere spelletjes)
Video afspelen op 4K/HDR moet ook lukken hiermee :-)

[Voor 12% gewijzigd door pietervanhuizen op 15-08-2019 09:30]

• wij
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Toch vind ik een psu van 300 watt (te?) weinig voor dit systeem:

AMD Phenom II X4 965 TDP 125 watt
Zotac Gaming GeForce GTX 1650 TDP 75watt

Volgens https://outervision.com/b/oj9LDQ wordt minimaal 367 watt aangeraden voor een dergelijk systeem. Load wattage ligt waarschijnlijk al boven de 300 watt. Dus je moet wel een erg degelijke 300 watt PSU hebben om dit stabiel te laten werken.

Je zou kunnen proberen om je Phenom X4 965 vanuit de BIOS iets te undervolten. Ik heb daar goede ervaringen mee met mijn eigen Phenom. Minder warmte en stroomgebruik voor dezelfde prestaties. Mogelijk kan je hetzelfde truukje met de GPU uithalen. Zodat je PC toch onder de 300 watt blijft onder load?

[Voor 27% gewijzigd door wij op 16-08-2019 10:50]

• pietervanhuizen
Ik heb inderdaad de Phenom X4 al ge-undervolt. Als ik de boel heb draaien zal ik het stroomverbruik meten en kijken of hij stabiel blijft. Dat was tot nu toe geen probleem; nu speel ik dan ook geen zware spellen op het pc-tje, maar met een snellere videokaart kan ik me inderdaad voorstellen dat de CPU het ook zwaarder krijgt.
Maar anders gooi ik er gewoon een simpel Zennetje in hoor en nieuw mobo :-)
Update: bios was al bijgewerkt, de nieuwste uit 2011 :-) dit gaat niet werken, ik ga nu een simpel Ryzen systeempje er van maken.
Update2: done.

[Voor 14% gewijzigd door pietervanhuizen op 28-08-2019 10:48]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee