Mijn vraag
Ik heb een oude pc in gebruik voor onder de tv, en ik heb er een nieuwe videokaart in gezet. Echter de videokaart wordt niet herkend en krijg geen beeld (ook niet in de bios) . De computer start wel op, ik krijg wel beeld via de onboard graphics. Nvidia driver System Check geeft aan dat er geen hardware gedetecteerd is.
Mijn vraag: is deze combi haalbaar en is het zinnig om meer energie in te steken hierin?
Wat zijn zaken om als eerste te onderzoeken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bits
Nvidia drivers
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
ASRock 880GM-LE met pci-e 2.0 x16 slot
Nieuwe gpu: Zotac Gaming GeForce GTX 1650 Low Profile
Werkte prima samen met
Sapphire 7750 1GB GDDR5 Low Profile
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stappen gedaan:
Als eerste de AMD drivers van de oude kaart met cleaning tool weggehaald
Nvidia drivers geïnstalleerd (komt dus niet verder dan systeem check)
Alle uitgangen geprobeerd
In bios prio ingesteld op gpu via pci-e
Internet search:
Ik kan nergens terugvinden of deze combi zou moeten werken. Wel zie ik opmerkingen over dat mogelijk de bios niet voldoet, maar concreet wordt het nergens. Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een vergelijkbaar generatie verschil :-)
Ik ben wel user benchmarks tegengekomen met mijn cpu/mobo combi samen met gtx 1000 kaarten (zelfs een 1080ti lol)
Ik ga morgen nog wel wat extra checks doen, maar tips zijn welkom!
Ik heb een oude pc in gebruik voor onder de tv, en ik heb er een nieuwe videokaart in gezet. Echter de videokaart wordt niet herkend en krijg geen beeld (ook niet in de bios) . De computer start wel op, ik krijg wel beeld via de onboard graphics. Nvidia driver System Check geeft aan dat er geen hardware gedetecteerd is.
Mijn vraag: is deze combi haalbaar en is het zinnig om meer energie in te steken hierin?
Wat zijn zaken om als eerste te onderzoeken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bits
Nvidia drivers
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
ASRock 880GM-LE met pci-e 2.0 x16 slot
Nieuwe gpu: Zotac Gaming GeForce GTX 1650 Low Profile
Werkte prima samen met
Sapphire 7750 1GB GDDR5 Low Profile
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stappen gedaan:
Als eerste de AMD drivers van de oude kaart met cleaning tool weggehaald
Nvidia drivers geïnstalleerd (komt dus niet verder dan systeem check)
Alle uitgangen geprobeerd
In bios prio ingesteld op gpu via pci-e
Internet search:
Ik kan nergens terugvinden of deze combi zou moeten werken. Wel zie ik opmerkingen over dat mogelijk de bios niet voldoet, maar concreet wordt het nergens. Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een vergelijkbaar generatie verschil :-)
Ik ben wel user benchmarks tegengekomen met mijn cpu/mobo combi samen met gtx 1000 kaarten (zelfs een 1080ti lol)
Ik ga morgen nog wel wat extra checks doen, maar tips zijn welkom!
[ Voor 4% gewijzigd door pietervanhuizen op 14-08-2019 23:53 ]