Hallo allemaal, ik heb een IT-carrière georiënteerde vraagje en dit leek me wel een gepast forum om het te vragen. Vanaf september ga ik beginnen aan de studie informatica aan de universiteit en ik vraag me af of het handig is om alvast een portfolio op te bouwen op GitHub. Zou ik me hiermee later goed kunnen onderscheiden van andere kandidaten bij het solliciteren (naar bepaalde functies)? Ik vind programmeren namelijk razend interessant, dat je vanuit het niets werkelijk gave dingen kunt maken is wat ik er zo tof aan vind. Ik heb in de laatste paar jaren wat Android apps gebouwd, sites geprogrammeerd en scripts in Python geschreven. Een follow-up vraagje is wat ik eigenlijk wel/niet op GitHub moet zetten en of ik alleen echt mijn beste werken online moet zetten. Is het trouwens ook mogelijk om aan een bijbaantje te komen als bijv. programmeur tijdens mijn studie, het liefst in mijn eerste jaar al? Helpt een portfolio daarbij? Ik begin mijn slecht betalende horeca bijbaantje namelijk wel zat te worden en moet ook wel wat meer zien te gaan verdienen aangezien ik op kamers ga. Als mensen hier tips op dit vlak voor hebben dan hoor ik dat ook graag.
Edit: kan je trouwens solliciteren op functies als je niet helemaal aan het functieprofiel doet? Voor een machine learning vacature kwam ik laatst bijv. tegen dat je 2-5 jaar ervaring als developer nodig hebt of een PhD. Stel dat ik later direct deze functie zou willen uitoefenen na een master, zou dat dan kunnen als ik relevante dingen heb gedaan met machine learning en dit kan aantonen? Ik heb bijvoorbeeld een goed begrip van unsupervised machine learning en het K-Means clustering algoritme, het maken van neurale netwerken, implementeren van perceptrons, etc. Heb hier ook dingen mee gemaakt, maar is dat dan voldoende om een afwijking van het functieprofiel te rechtvaardigen?
Edit: kan je trouwens solliciteren op functies als je niet helemaal aan het functieprofiel doet? Voor een machine learning vacature kwam ik laatst bijv. tegen dat je 2-5 jaar ervaring als developer nodig hebt of een PhD. Stel dat ik later direct deze functie zou willen uitoefenen na een master, zou dat dan kunnen als ik relevante dingen heb gedaan met machine learning en dit kan aantonen? Ik heb bijvoorbeeld een goed begrip van unsupervised machine learning en het K-Means clustering algoritme, het maken van neurale netwerken, implementeren van perceptrons, etc. Heb hier ook dingen mee gemaakt, maar is dat dan voldoende om een afwijking van het functieprofiel te rechtvaardigen?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 23:42 ]