Toon posts:

Teveel IPS Glow/Backlight bleeding?

Pagina: 1
Acties:

• filipy23
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-11 13:46
Net vanavond een nieuw Dell scherm 27 inch scherm ontvangen. Nu weet ik dat IPS schermen altijd een beetje last hebben van IPS Glow etc (mijn huidige Dell scherm ook), maar toen ik deze aanzette was het scherm meer groen dan zwart:

Wanneer is de IPS glow dermate dat zo;n scherm onder garantie vervangen wordt? Kan hem altijd onder koop op afstand terugsturen, maar als ie niet goed is vind ik het wel zo netjes om dat te melden.

[Voor 8% gewijzigd door filipy23 op 14-08-2019 22:24]

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 16:45

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Niets zeggen anders gaat hij terug onder 'garantie' wanneer je hem eigenlijk niet wilt hebben.

Als je gewoon beeld hebt, dus b.v. je PC/laptop etc er op aansluit kijk dan eens of het nog steeds zo erg is?
Dit is best extreem als ik eerlijk ben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:14

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik zie hier niks abnormaals anders dan een compleet verkeerd genomen foto.

Bekijken of er iets mis is met een scherm doe je niet op 100% brightness in een volledig verduisterde kamer met je camera op een meter afstand.

Dat doe je op 50% brightness met wat achtergrondverlichting op minstens 2 meter afstand.

Hier kunnen we niks aan zien. Foto's overdrijven de effecten altijd enorm op deze manier.

Tevens mezelf van een tijdje terug even quoten:
Blaat schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:10:
[...]

Met alle respect, maar de inhoud van je post maakt dat je behoorlijk ongeïnformeerd overkomt.

AU Optronics kan er niks aan doen dat deze panelen monitoren last hebben van bleed. Dit wordt namelijk veroorzaakt door minieme variaties in de aangebrachte spanning van het paneelarmatuur. Een tiende slag verschil in 1 van de schroefjes die het paneel vasthouden ten opzichte van de rest en je hebt een gele vlek waar je U tegen zegt.

Je kan je dus voorstellen dat tijdens assemblage van de schermen de boel onder invloed van temperatuur nog gaat zetten (met name aan de randen) dus zelfs als de monitor perfect geassembleerd is ga je na een week met wat transport alsnog bleeding zien.

Maak zelf je monitor open, ga spelen met de schroefjes en met voldoende geduld en tijd krijg je alle bleeding helemaal weg. Niemand wil dit natuurlijk want garantie, maar zo simpel is het wel.

Je kan de schuld daarvan dan weer bij de monitorfabrikant leggen, maar de toleranties op de spanningen sluiten zo vreselijk nauw dat het onmogelijk is dat voor elk exemplaar perfect te krijgen zonder de kosten te laten exploderen (zie mijn verhaal over dat de boel zich gaat zetten, je kan je voorstellen dat geen enkele fabrikant die tijd er in kan stoppen).

Neem van mij aan, ook de duurdere Eizo IPS monitoren lijden onder dit probleem. Dit is een zwakheid die inherent aan de technologie is. Wil je dit niet? Geen IPS kopen, van geen enkel formaat. Punt.

Dan kan je dat wel onacceptabel vinden voor een scherm van 700,- en dat is je goed recht, maar dan ben je domweg naar het verkeerde product aan het kijken. Wederom, geen enkele technologie is compromisloos.

TN: Drama kijkhoeken, drama kleuren en zichtbare dithering
IPS: Bleeding en IPS glow
VA: Ghosting, smearing, black crush en color clipping

Meer is er niet. Take your pick.

[Voor 71% gewijzigd door Blaat op 15-08-2019 07:37]

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee