Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is dit een goede desktop build?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2200 MAX.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga met de lijst aan onderdelen die ik hier onder zet ook een toetsenbord en monitor bestellen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een bepaalde lijst met onderdelen, ik hoop hier gewoon advies te krijgen of alles bij elkaar goed past en dat het goed is voor gamen. Ik speel League of legends/ overwatch/ battlefield series en wil later ook de modernere games kunnen supporten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Case: Carbide Series SPEC-OMEGA RGB Mid-Tower Tempered Glass Gaming Case — Black €164,90,-

Processor: Intel Core i7-9700 Boxed €359,-
moederbord: Asus ROG Strix Z390-E Gaming €242,95,-

grafische kaart: MSI GeForce RTX 2080 SUPER GAMING X TRIO € 829,-

dram: VENGEANCE® RGB PRO 16GB (2 x 8GB) DDR4 DRAM 3000MHz C15 Memory Kit — Black € 114,99,-

opslag: Samsung 970 EVO PLUS M.2 500GB + WD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 2TB
€ 424,-
psu: be quiet! Pure Power 11 600W € 73,11,-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal : €2207,05,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair/ msi /asus enz

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De groote van de case die ik heb gestuurd is goed, en geluid is geen probleem zolang het geen straaljager is.

Ga je overklokken?

nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag wat insight van kenners hebben of dit een goede build is. Is er plek voor verbetering die het goedkoper/sneller kan maken? Ik hoor het graag.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Goedkoper: amd cpu, andere ssd want samsung 970 is ernstig duur, een intel kost de helft.

Verder: wat voor scherm ga je gebruiken? Een 2080 is leuk voor 4k maar voor 1080p 60hz heb je er echt niks aan.
Wees eens specifieker over wat je wil spelen en op wat voor fps/hz, dat is een betere leidraad om te bepalen wat je nodig hebt dan maar gewoon alle duurste componenten bij elkaar gooien.

Ik mis ook nog een voeding?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• LukasvH_1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-01 23:59
Zou je je lijstje willen aanpassen naar dit formaat: Handleiding Pricewatch ? Dat werkt wat makkelijker :)

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:55
In je vorige topic had @Vinny1994 je al een voorbeeld gegeven.
Vinny1994 in "Hulp nodig voor nieuwe desktop."
Wat vind je daarvan?
Waarom heb je nu een nieuw topic geopend met dezelfde vraag?

Op Tweakers wil men je gerust helpen, maar je dient zelf een opzet te geven en waarom je daarvoor kiest. Dat geeft weer dat je in ieder geval iets geprobeerd hebt. Beantwoord dan ook even onderstaande vragen:

- Geef detail informatie wat je zoekt (1080p/1440p), randapparatuur/monitor aanwezig.
- Zet je setup op via de pricewatch en beargumenteer waarom je voor die onderdelen kiest. (zodoende doe je gelijk kennis op).

Het is niet erg als je dingen niet weet.

Als je maar een 1080p scherm hebt en je bent niet van plan dat uit te breiden, dan is een 2080 gewoon gigantische overkill en geldverspilling. Wil je bijv op 144hz en/of 1440p spelen dan is de 2080 weer te verantwoorden, maar zoals gezegd, die informatie hebben we niet van je.

Alternatieven voor ssd's

SSD: pricewatch: Intel 660p 1TB
of pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB

een 2TB is ook wel een optie, maar denk je dat nodig te hebben?

Verwijderd

Topicstarter
NLMaca schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:10:
In je vorige topic had @Vinny1994 je al een voorbeeld gegeven.
Vinny1994 in "Hulp nodig voor nieuwe desktop."
Wat vind je daarvan?
Waarom heb je nu een nieuw topic geopend met dezelfde vraag?

Op Tweakers wil men je gerust helpen, maar je dient zelf een opzet te geven en waarom je daarvoor kiest. Dat geeft weer dat je in ieder geval iets geprobeerd hebt. Beantwoord dan ook even onderstaande vragen:

- Geef detail informatie wat je zoekt (1080p/1440p), randapparatuur/monitor aanwezig.
- Zet je setup op via de pricewatch en beargumenteer waarom je voor die onderdelen kiest. (zodoende doe je gelijk kennis op).

Het is niet erg als je dingen niet weet.

Als je maar een 1080p scherm hebt en je bent niet van plan dat uit te breiden, dan is een 2080 gewoon gigantische overkill en geldverspilling. Wil je bijv op 144hz en/of 1440p spelen dan is de 2080 weer te verantwoorden, maar zoals gezegd, die informatie hebben we niet van je.

Alternatieven voor ssd's

SSD: pricewatch: Intel 660p 1TB
of pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB

een 2TB is ook wel een optie, maar denk je dat nodig te hebben?
Geld is geen echt probleem, dus als een betere monitor nodig is, is dat OK. Graag aanraden wat bij de specs past. Heb ik ook alles aan componenten hier? Is het compatible?

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Als je nou even alle vragen hierboven beantwoord en je lijstje in pricewatch formaat zet zoals hierboven 3 keer aangegeven wil ik best naar een leuk schermpje voor je op zoek gaan ;)

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

Geld is geen echt probleem, dus als een betere monitor nodig is, is dat OK. Graag aanraden wat bij de specs past. Heb ik ook alles aan componenten hier? Is het compatible?
Ik ga hier geen meer tijd in steken. Als je niet bereidt bent de vragen beantwoord die je gesteld worden, maar puur wacht op een setup die wij voor je gaan uitzoeken. Ga dan gewoon naar een winkel en koop daar een pc. Iedereen op dit forum doet dit in zijn/haar vrije tijd. Dan mag je ook wel wat serieuzer in je topic zijn en informatie geven als je daar om gevraagd wordt.
Pagina: 1