Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 10:19
Korte vraag. Heb een nieuwe Samsung gekocht; mij huidige is ook Samsung. Om de boel over te zetten adviseert Samsung hun "Smart Switch" programma te gebruiken.
Het is me niet helemaal duidelijk wat dit toevoegt, als ik namelijk straks mijn nieuwe toestel op ga starten dan krijg ik allemaal vragen (al vaker gedaan); ik moet inloggen in mijn Android account en dan wordt al gevraagd wat ik allemaal over wil zetten. Als alles dan is doorlopen kan ik pas Smart Switch starten maar dan is de boel toch allemaal al overgezet???
Ik heb wat gezocht op Internet maar vind niet echt wat het verschil is. Lijkt mij dat als ik gewoon de stappen volg alles vanzelf goed komt en ik verder niets met Smart Switch hoef te doen.

Beste antwoord (via rens-br op 15-08-2019 08:28)

Bensimpel

Positieve meneer

; ik moet inloggen in mijn Android account en dan wordt al gevraagd wat ik allemaal over wil zetten.
Klopt, maar dat geld alleen voor spul dat je al in de cloud hebt staan bij Google. Smart Switch is volgens mij bedoeld om vooral lokale dingen over te zetten, zoals berichten, foto's (als je geen SD kaart hebt) enzo.

Toen ik van een Huawei naar Samsung ging heb ik ook geen Smart Switch gebruikt en dit ging ook prima, miste niks, behalve mijn apps. Maar die kun je gewoon vrij makkelijk terug instaleren, (Google Play geeft zelfs aan dat je veel gebruikte apps mist bij een nieuwe telefoon)

Succes!

😆 - Denk ook eens om ;)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

; ik moet inloggen in mijn Android account en dan wordt al gevraagd wat ik allemaal over wil zetten.
Klopt, maar dat geld alleen voor spul dat je al in de cloud hebt staan bij Google. Smart Switch is volgens mij bedoeld om vooral lokale dingen over te zetten, zoals berichten, foto's (als je geen SD kaart hebt) enzo.

Toen ik van een Huawei naar Samsung ging heb ik ook geen Smart Switch gebruikt en dit ging ook prima, miste niks, behalve mijn apps. Maar die kun je gewoon vrij makkelijk terug instaleren, (Google Play geeft zelfs aan dat je veel gebruikte apps mist bij een nieuwe telefoon)

Succes!

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:02
Is een tool om je foto,s / video,s en eventueel je contacten vanuit je telefoongeheugen over te zetten, Dit gebeurd niet automatisch, Tenzij je op je oude telefoon al een cloud account gebruikte (Google drive/Dropbox etc) dan heeft het idd geen zin.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Altijd goede ervaringen gehad met Smart Switch. Daarmee zet je vrijwel alles over. Als je inlogt via Google, dan zet je lang niet alles over.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Dus ik zou gewoon de boel via Google kunnen over laten zetten en er daarna nog Smart Switch overheen runnen om die zaken mee te nemen die niet door Google zijn gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ErikJan2 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:09:
Dus ik zou gewoon de boel via Google kunnen over laten zetten en er daarna nog Smart Switch overheen runnen om die zaken mee te nemen die niet door Google zijn gedaan?
Precies. Of alleen zelfs alleen Smart Switch zou moeten voldoen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bensimpel op 14-08-2019 21:16 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Dank allen voor de antwoorden. Is duidelijk nu :-)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ErikJan2 ik heb je titel even aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikJan2
Update: het werkt toch een beetje anders (op de nieuwe telefoon).

Vrijwel direct na het kiezen van een taal en het inloggen op je Google account komt de vraag of (en hoe) de evt gegevens van een andere telefoon wilt overzetten (nog VOORDAT Google daar zelf mee komt).
Je kunt o.a. kiezen voor draadloos (alleen Samsung) en bekabeld. Ik heb die laatste gekozen, Er wordt dan (ook nog voordat Google daaraan toegekomen is) gevraagd om te koppelen met WiFi zodat SmartSync evt geupdate kan worden naar de laatste versie (dat heb ik gedaan).
Zodra de telefoons zijn gekoppeld (en toestemming is gegeven op het oude toestel voor data overdracht) komt een scherm waarin je kunt kiezen wat je over wilt zetten (ik heb gekozen voor alles).
Het process start dan en de Google installatie gaat hierna verder. Het vreemde is dat een aantal stappen later Google ZELF ook komt met de vraag of alle Apps moeten worden overgezet. Vreemd als Smart Sync dat al aan het doen is, maar ik heb ook hier gewoon maar "Ja" gezegd. Terwijl de Google installatie vragen verder gaan, loopt op de achtergrond ook SmartSync.
Aan het einde kom je op het normale scherm van je telefoon en zie je dat Google bezig is met zaken (zoals updates en Apps), maar ook SmartSync, Blijft vreemd, maar merkwaardig (?) genoeg lijkt alles goed te verlopen en komen er geen meldingen dat zaken dubbel staan of zo. Het lijkt alsof alles gelukt is (tot nu toe).
Leek me goed hier mijn bevindingen te delen.
Pagina: 1