Op zondag 29 juli 2001 14:48 schreef Tom het volgende:
Het lijkt mij beter dat Jag (moderator) of Kaj. (HGA) hierover een oordeel geeft en die thread eventueel alsnog open gooit.
Mag ik er ook over oordelen?
Het is een beetje een moeilijk gevalletje. Ik zal het even simpel proberen uit te leggen:
Als je een audiocd'tje kopieert naar een minidisc of een andere audiocd, en je doet dit digitaal, dan schrijft het apparaat op de gekopieerde schijf een zogenaamde "copybit". Als je van deze schijf dan weer een digitale kopie wil maken, dan kan dat dus gewoon niet, omdat de cd- en md spelers/writers gewoon botweg weigeren van zo'n kopie een digitale kopie te maken.
Nu zijn er sommige audiocd's waarin in het
origineel al een copybit ingebouwd zit. Hiervan kan je dus niet eens een kopie maken

. Dat (vind ik) is redelijk onzin. Punt is wel, dat je (als je er een aanpassing voor vindt) met zo'n apparaat dan ook gewoon kopien van kopien kan maken.
Dit hierboven geldt dus alleen voor de "audio-cd-writers" zoals philips en Yamaha ze maken voor in een stereotoren. cd-writers in een cd-rom speler trekken zich van de hele copy-bit bende helemaal niets aan. En op audio-cd's staat naar mijn beste weten
nooit het bestandje "CDFS.VXD" zoals in dat originele topic staat. Dus volgens mij was dat een beetje een verkapte manier om te vragen hoe je een beveiligde data-cd kan kopieren, want audio-cd's kan je
altijd met je pc kopieren.
Topic blijft dus dicht.
Op zondag 29 juli 2001 15:17 schreef Artwido het volgende:
We hebben laatst ook een aantal topics gehad over de beveiliging omzeilen van die videoband die je maar twee keer kon kijken.Daar had ook niemand problemen mee.
Neuh, dat vind ik heel wat anders. Daarmee kopieer je niet dingen. Je koopt zo'n band, en wat je met die band zelf doet, zal me een worst wezen.
De playstation ombouwen om de beveiliging wederom te omzeilen is ook niet verboden, je garantie op het apparaat vervalt hoogstens.
Ik denk idd dat niemand GoT iets kan aanrekenen als er topics zijn over hoe je beveiligingen kunt omzeilen.
Nee, maar dit was duidelijk bedoeld voor illegale doeleinden. En verdere weet ik niet hoe er met playstation ombouwen omgegaan wordt, DVD's regiovrij laten maken mag iig gewoon besproken worden.
Ik heb zelfs mijn bedenkingen over de policy van GoT t.a.v. het plaatsen van warez-sites.
Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer die op GoT gepost worden, GoT daar problemen mee krijgt.
Zolang ze zelf maar niet illegale software op hun server hebben staan.
Maar ik ben geen jurist, ik kan het mis hebben.

Dat doet er niet toe. De policy zegt dat we het niet willen hebben. Dat is echt niet
alleen omdat het illegaal is, maar
ook omdat, als het toegestaan wordt, er gelijk een hele grote golf bezoekers bijkomt, die alleen maar in SA topics als: "waar kan ik windows XP downloaden" gaan openen. Dat soort topics zijn in mijn ogen
behoorlijk schraal. Dat is dus ook een reden. Dit is een tech-forum, en
geen warezforum.
Op zondag 29 juli 2001 15:30 schreef Chaos het volgende:
Is de nieuwe policy ineens dat alles standaard op slot gaat en als het toch legaal blijkt te zijn weer geopend moet worden?

Jezus, probeer je dan
altijd alles zo negatief mogelijk uit te leggen?

Alsof tegenwoordig alles op slot gaat, totdat het tegendeel bewezen is. Nee, dit gebeurt nu eens één keertje, en gelijk duik je erbovenop om kritiek te geven!

No offense Tom, maar als je niet precies weet hoe de regels zijn.. bemoei je er dan ook niet mee. ICQ Jag en laat hem het uitzoeken ofzo...
Waarom mag tom zich er niet mee bemoeien? Dit was duidelijk een twijfelgeval.. Dat dat dan even op slot gaat is toch niet zo heel erg? De illegaliteit droop er mijns inzien ook vanaf, en wat mij betreft blijft-ie ook op slot. (tenzij Kaj. iets anders in z'n hoofd haalt, of als Jag ineens wat anders besluit als-ie terug komt).
Ow, ps. Ik denk dat ik best veel over audiospul weet, maar als Leemhuizen mij één audio-cd aanwijst waar dat bestandje (wat ik hierboven noem) opstaat ben ik wel benieuwd...
Feit blijft dat het topic dichtblijft, omdat je ook de beveiliging van data-cd's zo kan ontlopeen (vermoed ik.. Ik heb amper een cd-writer, en zit daar niet zo op

).