Mijn Samsung LE40F71B doet helaas aan overscanning op de HDMI-ingang. Om dit te verhelpen heeft Samsung in het verleden een firmware upgrade uitgegeven. Om de upgrade uit te voeren heb je een speciale kabel nodig (zelf in elkaar geknutseld). Met behulp van een programmaatje kun je vervolgens de nieuwe firmware op de TV zetten. Hier na zou je de optie "Just Scan" moeten krijgen. Zie bijvoorbeeld dit filmpje: YouTube: Updating Samsung LE40F71B firmware to version 1010SVC
Maar waar in het filmpje de status van het programmaatje van "Trying to connect" naar "Ready" gaat krijg ik de melding: "Trying to connect" naar "Enter Download Mode" naar "Not Successful Retry Again" en een popup venster met de melding:
"Check Communication Link. No Response from Target
Enter Download mode not Successful
Retry by restarting the application & Reset the target"
Omdat ik geen computer meer heb met een seriële poort is de kabel is via een CH-340 adapter op de USB poort aangesloten.
Iemand suggesties hoe ik van dat irritante over scannen af kom?
Ik heb al gebeld met Samsung maar daar werd mij verteld dat er helemaal geen firmware upgrades bestaan voor dergelijke oude tv's
Maar waar in het filmpje de status van het programmaatje van "Trying to connect" naar "Ready" gaat krijg ik de melding: "Trying to connect" naar "Enter Download Mode" naar "Not Successful Retry Again" en een popup venster met de melding:
"Check Communication Link. No Response from Target
Enter Download mode not Successful
Retry by restarting the application & Reset the target"
Omdat ik geen computer meer heb met een seriële poort is de kabel is via een CH-340 adapter op de USB poort aangesloten.
Iemand suggesties hoe ik van dat irritante over scannen af kom?
Ik heb al gebeld met Samsung maar daar werd mij verteld dat er helemaal geen firmware upgrades bestaan voor dergelijke oude tv's
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn