Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Mijn Samsung LE40F71B doet helaas aan overscanning op de HDMI-ingang. Om dit te verhelpen heeft Samsung in het verleden een firmware upgrade uitgegeven. Om de upgrade uit te voeren heb je een speciale kabel nodig (zelf in elkaar geknutseld). Met behulp van een programmaatje kun je vervolgens de nieuwe firmware op de TV zetten. Hier na zou je de optie "Just Scan" moeten krijgen. Zie bijvoorbeeld dit filmpje: YouTube: Updating Samsung LE40F71B firmware to version 1010SVC

Maar waar in het filmpje de status van het programmaatje van "Trying to connect" naar "Ready" gaat krijg ik de melding: "Trying to connect" naar "Enter Download Mode" naar "Not Successful Retry Again" en een popup venster met de melding:
"Check Communication Link. No Response from Target
Enter Download mode not Successful
Retry by restarting the application & Reset the target"

Omdat ik geen computer meer heb met een seriële poort is de kabel is via een CH-340 adapter op de USB poort aangesloten.

Iemand suggesties hoe ik van dat irritante over scannen af kom?

Ik heb al gebeld met Samsung maar daar werd mij verteld dat er helemaal geen firmware upgrades bestaan voor dergelijke oude tv's

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook per mail reactie van Samsung.
Bedankt voor uw e-mail betreffende de software update voor uw LE40F71BX tv.
Helaas moet ik u mededelen dat uw toestel end of life is, dit houdt in dat ook de ondersteuning is gestopt.

Dit is tevens de reden waarom de software niet meer online te vinden is en ook de update kabel niet meer te verkrijgen is.
Samsung lijkt dus niet van plan om mij hier mee te willen helpen. Misschien toch iemand van hier die even zou willen meedenken?

Ik heb de methode uit de Service Manual nog niet geprobeerd
-6-1 USB Download Method
( 1 ) Copy the Software file into the USB flash driver.
( 2 ) Turn on your LCD TV and check the source is 'Analog TV Mode'.
( 3 ) Insert the USB flash driver into the USB Jack of LCD TV.
( 4 ) Press 'Mute'+'7'+'8'+'9'+'Exit' keys of your remote control.
( 5 ) The banner osd "Updating SW..." is displayed.
( 6 ) The banner osd "Completed..." is displayed when the updating is completed.
( 7 ) Remove the USB flash driver from LCD TV.
( 8 ) Check the program version.
omdat de methode om de versie te controleren niet werkt
* How to check Program Version
1. Press " MENU "
2. Select " SET UP "
3. Select " INFORMATION HELP "
4. Highlight " ON " option
5. Press " INFO " button on the remote control
" INFORMATION HELP " wordt bij mijn TV niet weergegeven.
Daarnaast wordt die USB methode verder op het internet niet vermeld.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Omdat ik geen computer meer heb met een seriële poort is de kabel is via een CH-340 adapter op de USB poort aangesloten.
Ik heb USB to serial RS232 adapters altijd maar iets vreemds gevonden, omdat er bij mijn weten geen standaard protocol is voor dergelijke toepassingen. Hierdoor heb ik het idee dat de implementatie van zo'n kabel, onderhevig is aan vrije interpretatie van een fabrikant. Zelf heb ik USB to serial RS232 adapter i.c.m een MIDI-kabel nooit werkend gekregen. Dezelfde MIDI-kabel met dezelfde PC, maar dan met een oude geluidskaart werkte wel meteen.
Iemand suggesties hoe ik van dat irritante over scannen af kom?
Buiten de excuus TV om, had je natuurlijk ook de handleiding erbij kunnen pakken. :/
Dan was je wellicht, deze bladzijde tegen gekomen (of niet natuurlijk)...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/06gsoMiWeuCO0t7Q7RqOsCHL/full.png
In het lijstje "Input Source Names", staat ook ergens 100% PC tussen.
Joost, mag weten waarom Samsung geen vermelding in de handleiding maakt, of praktisch gezien de optie onvindbaar maakt. ;) :P :D :X :F :F :F 7(8)7 :S -O- _O- :)B

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb de adapter eerder gebruikt voor communicatie met mijn ups, dat werkte prima. Mogelijk dat het update programma van Samsung er niet mee overweg kan?

Uiteraard heb ik de handleiding bekeken en geprobeerd om de naam van de ingangen te weizigen naar pc, dit had geen invloed en leverde ook niet de optie "just scan" op. Ook de game optie helpt niet. De genoemde pc optie selecteert de vga input, maar veranderd niets aan het over scannen op de hdmi inputs.

Ik ben er wel achter dat de vga ingang geen overscan probleem heeft. Als ik echt geen andere oplossing kan vinden dan overweeg ik een hdmi naar vga adapter.