CAT6 naar pc "maar" 100mbit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Mijn vraag:
Door het huis is CAT6 getrokken om een aantal devices via utp aan te sluiten, echter op de pc krijg ik maar 100mbit.
Zou mijn UTP wcd socket defect zijn als hier maar 100mbit over te meten valt?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe CAT6 kabel getest, zelfde resultaat
Rechtstreeks op mijn router wel gigabit(net zoals boven recht uit de muur zonder wcd/utp).
Kabeltester geeft op alle paren een groen lampje, ook al twee keer een nieuw schoentje geknipt.
Netwerkadapter al een keer verwijderd en software matig op 1000mbps gezet.

Wellicht iemand dit al eerder meegemaakt?

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Jestar076 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:36:
Nieuwe CAT6 kabel getest, zelfde resultaat
Je hebt de kabel van de meterkast naar de WCD vervangen om even te testen?
ook al twee keer een nieuw schoentje geknipt.
Waar op? Je had toch een WCD?

Het zou aan de WCD kunnen liggen. Eventueel ook aan de manier van aansluiten (paren te lang onttwist, aan beide zijden de verkeerde volgorde gevolgd; daar ziet je kabeltester niets van).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Xander schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:40:
[...]

Je hebt de kabel van de meterkast naar de WCD vervangen om even te testen?

[...]

Waar op? Je had toch een WCD?

Het zou aan de WCD kunnen liggen. Eventueel ook aan de manier van aansluiten (paren te lang onttwist, aan beide zijden de verkeerde volgorde gevolgd; daar ziet je kabeltester niets van).
De kabel vanaf de WCD naar de pc toe heb vervangen.
En het schoentje van de kabel die in de router gaat heb ik ook opnieuw geknipt.

Dit zou ik met een fluke wel kunnen testen toch? Dat de paren verkeerd zijn aangesloten?

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Jestar076 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:42:
[...]

En het schoentje van de kabel die in de router gaat heb ik ook opnieuw geknipt.
Dat is dan wel een speciale RJ45 connector geschikt voor montage op kabel met vaste kern? Normaal leg je installatiekabel tussen WCD en patchpanel, stekkertjes zijn voor patchkabels en de standaard stekkers zijn ook alleen geschikt voor kabel met soepele kern.
Dit zou ik met een fluke wel kunnen testen toch? Dat de paren verkeerd zijn aangesloten?
Geen idee wat voor Fluke je gebruikt. Fluke heeft testers die dit inderdaad kunnen testen, maar als je de beschikking had over zo'n tester van een paar duizend euro denk ik niet dat je dit topic zou openen. ;) De goedkope testers controleren alleen of pin 1 met pin 1 verbonden is (etc) en of er geen kortsluiting is. Als je aan beide kanten de volgorde verandert of als de paren te ver onttwist zijn merkt zo'n meter daar helemaal niets van.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+