Verschil tussen Intel AX200 (vPro) en Intel AX200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:20
Ik ben van plan voor mijn Dell laptop een Intel Wi-Fi 6 AX200 (vPro) of een Intel Wi-Fi 6 AX200 te kopen voor de nieuwe ax standaard. Ik ben al wezen zoeken op Internet , maar kan er niet goed achter komen of ik er 1 nodig ben met Vpro of dat ik de versie zonder moet hebben. Wie kan mij hier meer uitleg over geven en uitleggen wat de verschillen zijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:42
Dat wordt bepaalt door of je een (zakelijke) vPro-processor in je systeem hebt. Als dat niet zo is, wat meestal het geval is voor thuiscomputers, dan heb je de normale versie nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door Masimo op 14-08-2019 21:57 ]

• Egbert Jan
Ik heb de I5 7300U. Die ondersteunt volgens de Intel site wel vPro. Dus dan ben ik de vPro versie nodig denk ik. Het vPro staat ook op de stikker die op mijn Laptop zit

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AFAIK maakt het voor consumenten niet uit en kan je gewoon de goedkoopste optie pakken. Vpro is bedoeld voor systeembeheerders van bedrijven om gemakkelijk op afstand systemen te patchen.

Voor laptop is het wel zaak om goed te kijken welke adapter je koopt omdat soms via de BIOS enkel bepaalde modellen herkent worden. Verder moetje ook opletten dat je pc genoeg antennes heeft, geen idee of je voor AX meer antennes nodig hebt dan voor je huidige wifi standaard.

• Egbert Jan
Ik weet dat Lenovo en HP altijd moeilijk doen over andere wireless kaarten. Ik heb bij Dell wel eens andere types in de laptop gestopt werkte prima. Ik heb een latitude 5590. Nu zit er de ac8265 van Intel in de laptop.