Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe SSD: Windows heeft een partitie op oude ssd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 21:12

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Topicstarter
Hi tweakers!

Gister zag ik op Coolblue een leuke M.2 SSD in de aanbieding. Deze heb ik besteld en net in mijn pc gezet.

Ik heb met de Windows installatie de partities van de oude ssd allemaal verwijderd, en vervolgens Windows op de nieuwe SSD geinstalleerd. Nu zie ik in diskmgmt dat Windows een partitie heeft gemaakt op de oude ssd..?

Wat is hier fout gegaan? Ik neem aan dat ik nu niet de volledige snelheid van de M.2 benut aangezien hij ook iets met de oude SATA SSD doet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EQcYDzu.png

Beste antwoord (via Knorretje- op 15-08-2019 00:42)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
Ik zou de oude SDD helemaal los koppelen en dan Windows opnieuw installeren.
Juist om dit soort issues te voorkomen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
Ik zou de oude SDD helemaal los koppelen en dan Windows opnieuw installeren.
Juist om dit soort issues te voorkomen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows heeft de suffe eigenschap de bootsector nog wel eens op een andere disk te zetten dan degene waar je je OS op zet.

Wat snelheid ga je dit echt niet merken, al zou ik zelf Windows herinstalleren op alleen die disk (dus de rest effe lostrekken). Mocht je die oude SSD er dan ooit uit willen halen, dan blijft je Windows gewoon doorwerken.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Als je de oude SSD loskoppelt, kan je met het Windows installatiemedium erbij via de herstelconsole "Opstartherstel" draaien, waarna het definitief is gerepareerd.

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 21:12

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb eerst nogmaals de Windows-installer geboot om de partitie van de oude ssd te verwijderen. Vervolgens heb ik alle disks losgehaald (behalve de M.2 SSD) en weer de installer geboot. Vervolgens gewoon geinstalleerd en erna weer alles aangesloten.

Opgelost :D

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:11
Waarom niet gewoon gekloond en je oude SSD geformatteerd? Als je Windows gewoon goed was.
Pagina: 1