Powerline, WiFi en UTP?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzshop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08-2019
Hallo,
Ik maak momenteel gebruik op m'n PC van een WiFi verbinding. De verbinding haalt goede snelheden, maar sinds enige tijd heb ik last van een instabiele verbinding. Nou is de WiFi adapter al wat ouder, dus ik zat erover te denken om een nieuwer model te nemen. Toen zag ik ook de optie om m'n internetverbinding via een powerline te laten verlopen.

Mijn vragen zijn:
-Wat is er qua stabiliteit beter?
-Haalt een powerline dezelfde snelheden en stabiliteit als een utp aansluiting?
-Zou een nieuwer WiFi adapter model kunnen zorgen voor een stabielere verbinding?

Hartelijk dank voor jullie inzichten,
Wz

Beste antwoord (via wzshop op 14-08-2019 16:57)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niet te voorspellen. Bij powerline zijn er zoveel zaken die van invloed kunnen zijn dat je dat alleen proefondervindelijk kan vaststellen. En dan nog is het duimen dat het stabiel blijft.
Nee, een normale bekabelde netwerkverbinding is veel beter dan powerline.
-Zou een nieuwer WiFi adapter model kunnen zorgen voor een stabielere verbinding?
Dat zou kunnen, mede afhankelijk van het accespoint/router waar je verbinding mee maakt (merk en type van alle apparatuur die je nu gebruikt zou handig zijn om daar meer concreet iets van te zeggen).
Een ander type adapter met betere antennes zou wellicht ook een optie kunnen zijn (nogmaals: afhankelijk van wat je nu precies voor netwerkspullen hebt).

Een extra accesspoint (met UTP verbonden aan je router) op een strategische plek kan ook een goede optie zijn.

Uiteindelijk is UTP trekken gewoon het beste.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Niet te voorspellen. Bij powerline zijn er zoveel zaken die van invloed kunnen zijn dat je dat alleen proefondervindelijk kan vaststellen. En dan nog is het duimen dat het stabiel blijft.
Nee, een normale bekabelde netwerkverbinding is veel beter dan powerline.
Dat zou kunnen, mede afhankelijk van het accespoint/router waar je verbinding mee maakt (merk en type van alle apparatuur die je nu gebruikt zou handig zijn om daar meer concreet iets van te zeggen).
Een ander type adapter met betere antennes zou wellicht ook een optie kunnen zijn (nogmaals: afhankelijk van wat je nu precies voor netwerkspullen hebt).

Een extra accesspoint (met UTP verbonden aan je router) op een strategische plek kan ook een goede optie zijn.

Uiteindelijk is UTP trekken gewoon het beste.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzshop
Hi,
Heel helder, dank je.

Ik heb een Realtek RTL8192CU, maar zie nu ook dat deze niet goed functioneert met Windows 10 (mijn besturingssysteem).
Modem is een KPN experiabox V10.

Kortom, ik ga maar eens op zoek naar een WiFi adapter die geschikt is voor windows 10.
Bedankt voor je reactie,
Wz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wzshop schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:32:
sinds enige tijd heb ik last van een instabiele verbinding. Nou is de WiFi adapter al wat ouder, dus ik zat erover te denken om een nieuwer model te nemen.
wzshop schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:57:
Ik heb een Realtek RTL8192CU, maar zie nu ook dat deze niet goed functioneert met Windows 10 (mijn besturingssysteem).
Modem is een KPN experiabox V10.
Ik hou je niet tegen om verouderde apparatuur te vervangen, maar misschien moet je even bedenken waarom je wat wilt kopen? Eigenlijk weet je de oorzaak nog niet van de “instabiele” verbinding.

Een voorbeeld:
Klopt het dat dit ding alleen 2.4GHz kan verbinden?

Zou best kunnen dat je met een nieuwe adapter wederom een instabiele verbinding hebt door interfentie op 2.4GHz. Ik zou dus als het even kan een dualband adapter kiezen, en een apart 5GHz SSID in de Experia aanmaken.

Bereik 5 GHz is kleiner dan 2.4, maar veel stabieler en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzshop
Hi,
Ik ben al aan het kijken wat ik nodig heb.
Ik heb in ieder geval gezien dat mijn huidige adapter niet zo geschikt is voor windows 10.
Ben ook van plan om een dual band te kopen.

Bedankt voor de tip,
Wz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzshop
Ik ga voor dit model: Asus USB-AC68
Dank voor jullie reacties.

PS: mocht dit echt een afrader zijn, dan hoor ik het graag spoedig;)
Pagina: 1