Vanwege hoge pieptonen op m'n autoradio die toenemen wanneer ik gas geef en alleen hoorbaar zijn wanneer de motor draait heb ik een ontstoringsfilter gekocht die je voor de stroomtoevoer moet zetten. Het betreft dit filter:

Nu schijn je 'm zo aan te moeten sluiten:
- ik heb de 12V van m'n iso-stekker losgehaald en op de rode draad van het filter geplaatst.
- ik heb de blauwe draad van het filter weer teruggelust naar de iso-stekker op de plek waar de 12V zat.
Mijn vraag is nu, hoe moet ik de massa aansluiten? Moet ik de massa die uit de iso-stekker komt op de zwarte draad van het filter aansluiten? Of moet ik de massa van de iso-stekker gewoon laten zoals deze is en de massa van het filter op het chassis oid aansluiten?
Beetje stomme vragen misschien maar ik heb er niet zoveel verstand van.

Nu schijn je 'm zo aan te moeten sluiten:
Ik ga er vanuit dat ze het hier hebben over een serieschakeling (?) en niet parallel dus:Rode draad op de te ontstoren +12V
Blauwe draad is +12V voor de verbruiker (autoradio, versterker...)
Zwarte draad op de massa (-12V)
- ik heb de 12V van m'n iso-stekker losgehaald en op de rode draad van het filter geplaatst.
- ik heb de blauwe draad van het filter weer teruggelust naar de iso-stekker op de plek waar de 12V zat.
Mijn vraag is nu, hoe moet ik de massa aansluiten? Moet ik de massa die uit de iso-stekker komt op de zwarte draad van het filter aansluiten? Of moet ik de massa van de iso-stekker gewoon laten zoals deze is en de massa van het filter op het chassis oid aansluiten?
Beetje stomme vragen misschien maar ik heb er niet zoveel verstand van.
[ Voor 6% gewijzigd door temp00 op 14-08-2019 16:08 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠