Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06 15:39
Ik heb nu voor de 2e keer achtereenvolgens een Beyerdynamic DT 990 PRO gehad welke beide na ongeveer 2 jaar de geest hebben gegeven. Deze koptelefoon paar ik met de Asus Xonar Essence STX 124dB SNR geluidskaart en ondanks dat ik wat driver problemen heb gehad in het verleden zijn deze makkelijk op te lossen door een herinstallatie (van zowel de officiële als de Uni Xonar versies).

Maar doe ik wat fout? Van de één op andere dag doet de rechter kant het op eens niet meer. Soms kan ik dit, wonderbaarlijk, oplossen door een herinstallatie van de driver maar bij beide koptelefoons kwam er een punt dat ook dit niet meer mocht baten. Hoe kan het dat een 'studio' koptelefoon zo snel er mee op houdt? De koptelefoon zit enkel aan mijn desktop aangesloten en ik ga er absoluut niet ruw mee om. Is dit nog op te lossen? Moet ik weer een nieuwe kopen? Zijn er alternatieven? Halp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik snap je verhaal niet helemaal.

Je schrijft dat de rechterkant van je hoofdtelefoon niet meer werkt en dat je dat kan oplossen door een herinstallatie van je geluidskaartdriver? Die twee zaken staan helemaal los van elkaar.

Ik zal vast niet de eerste zijn, maar ik ga het toch roepen/vragen: Wat gebeurt er als je je hoofdtelefoon op iets anders aansluit (op je telefoon bijvoorbeeld?). Werkt de rechterkant dan wel?

Wat gebeurt er als je iets anders op je geluidskaart aansluit? Werkt daar het rechterkanaal wel van?

Mocht je de mogelijkheid niet hebben: Voor een paar euro haal je een tweede hoofdtelefoon/oordopjes. En een verloopje van 6,3 naar 3,5mm is ook voor een euro gekocht. Dus daar hoef je het niet voor te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Doet de hoofdtelefoon het dan nog wel op een andere audio bron?

En (ik ben niet heel bekend met de asus geluidskaart), kan die wel omgaan met 250ohm ?

[ Voor 111% gewijzigd door teacher op 14-08-2019 14:58 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Raymond schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:37:
Ik snap je verhaal niet helemaal.

Je schrijft dat de rechterkant van je hoofdtelefoon niet meer werkt en dat je dat kan oplossen door een herinstallatie van je geluidskaartdriver? Die twee zaken staan helemaal los van elkaar.

Ik zal vast niet de eerste zijn, maar ik ga het toch roepen/vragen: Wat gebeurt er als je je hoofdtelefoon op iets anders aansluit (op je telefoon bijvoorbeeld?). Werkt de rechterkant dan wel?

Wat gebeurt er als je iets anders op je geluidskaart aansluit? Werkt daar het rechterkanaal wel van?

Mocht je de mogelijkheid niet hebben: Voor een paar euro haal je een tweede hoofdtelefoon/oordopjes. En een verloopje van 6,3 naar 3,5mm is ook voor een euro gekocht. Dus daar hoef je het niet voor te laten :)
Bizar he (zo heb ik ook een internet probleem wat ik kan oplossen met een USB ethernet adapter, ook zo iets :D). Anyway, kan het te maken hebben dat mijn appartement niet geaard is qua stroom? Kan dat via de geluidskaart een koptelefoon verpesten? Just spitballing here...

Maar ja andere apparaten werken wel op mijn geluidskaart. Mijn koptelefoon werkt niet op andere apparaten (dus maar aan één kant op mijn Nintendo Switch of smartphone, hij lijkt dus wederom overleden).

Maar hoe kan het dat het nu al twee keer gebeurd terwijl ik er gewoon heel normaal en voorzichtig mee om ga? Ik wordt er een beetje zat van om elke 2 a 3 jaar behoorlijk wat geld uit te geven voor zogenoemde "reference" koptelefoons.

[ Voor 11% gewijzigd door VN1X op 14-08-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Ik heb nu wederom een nieuwe DT 990 Pro gekocht, dit keer met verlengsnoer om te kijken of, wanneer er minder spanning op de kabel staat, ik er dan wel gewoon minimaal 5 jaar mee verder kan. Zo niet dan weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat zijn de instellingen op de geluidskaart?
(Qua gain)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

VN1X schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:49:
Ik heb nu wederom een nieuwe DT 990 Pro gekocht, dit keer met verlengsnoer om te kijken of, wanneer er minder spanning op de kabel staat, ik er dan wel gewoon minimaal 5 jaar mee verder kan. Zo niet dan weet ik het ook niet meer.
Heb het zelf ook wel eens gehad maar dan slecht geluid afentoe, bleek de aansluiting in de volumeregeling in het rollertje in het snoer te zijn. Die kabeltjes zijn zo ongelofelijk dun, bij regelmatige incidentele spanning (ergens achter blijven haken, stukkie te ver naar achter schuiven) kunnen de kabeltjes of contactjes kaduuk gaan, wellicht iets om rekening mee te houden. Ik weet wel dat mijn volgende koptelefoon of draadloos is of een kabel heeft met stevige nylon gevlochten mantel eromheen :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
teacher schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:00:
Wat zijn de instellingen op de geluidskaart?
(Qua gain)
"High Gain for 64~300ohms headsets"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
VN1X schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:49:
Wat voor een verlengsnoer, en waarom zou er dan minder spanning op de kabel komen te staan? En is het geen garantie kwestie?

Herinstallatie van drivers heeft echt nul invloed op jouw koptelefoon, dat is allemaal puur analoog. Als de geluidskaart het probleem is dan moet die ook een probleem hebben bij andere koptelefoons, en moet jouw koptelefoon het op andere bronnen wel doen. Gezien dat niet het geval is, is dus het probleem bij de koptelefoon. En dan is de eerste vraag: Is het niet een simpele draadbreuk? Als je draad wat beweegt aan de uiteinden, komt er dan weer wel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Sissors schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Wat voor een verlengsnoer, en waarom zou er dan minder spanning op de kabel komen te staan? En is het geen garantie kwestie?

Herinstallatie van drivers heeft echt nul invloed op jouw koptelefoon, dat is allemaal puur analoog. Als de geluidskaart het probleem is dan moet die ook een probleem hebben bij andere koptelefoons, en moet jouw koptelefoon het op andere bronnen wel doen. Gezien dat niet het geval is, is dus het probleem bij de koptelefoon. En dan is de eerste vraag: Is het niet een simpele draadbreuk? Als je draad wat beweegt aan de uiteinden, komt er dan weer wel geluid?
Nee er komt geen geluid bij het bewegen van de kabel.

Ik ga een verlengsnoer gebruiken zodat er minder spanning op de uiteinden staat (draad hangt los en zit met een hoek om bij de achterzijde van mn desktop).

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 10:58
Als je draad normaal altijd een beetje onder spanning staat is een draadbreukje waarschijnlijk. Dat matcht met de problemen, namelijk aan 1 kant geen geluid meer, op alle apparaten (=probleem koptelefoon). Normaliter zou dat beginnen met wat gekraak en wegvallen van een kant, maar het kan natuurlijk ineens stuk zijn, zodat je ook geen gekraak meer merkt. Kun je bij de DT990 niet alleen de kabel vervangen? Dan kun je dat stukje uitsluiten, en hoef je geen nieuwe koptelefoon te kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou bij een nieuwe koptelefoon echt zoeken naar een model met vervangbare kabel. Doorgaans gaan koptelefoons eigenlijk niet stuk, het is altijd een kabelbreuk die roet in het eten gooit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1