Toon posts:

Budgetlaptop of chromebook?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ishavdv
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 29-11 12:40
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop/chromebook gebruiken om series/films mee te kijken, the browsen, eventueel programma's als word (geen must), games zijn niet nodig (misschien mijnenveger of dergelijks)

Wat is je budget?
ongeveer 200-250 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop/chromebook is echt om mee te nemen (thuis heb ik een PC) naar plekken waar ik WIFI heb maar ook liefst bruikbaar zijn zonder verbinding, daarin speelt accuduur geen leidende rol

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt mij niet uit, maar prijs/kwaliteit is wel belangrijk en ik denk een schermformaat van 13" is wel het minste om een beetje fijn series op te kijken

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 09:22
Een Chromebook heeft eigenlijk altijd een werkende internetverbinding nodig. Dus als je dat niet altijd hebt, zou ik een tweedehands Windows laptop kopen. Nieuwe Windows laptops van 250 euro zouden echt verboden moeten worden. Die zijn binnen no-time traag.

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-12 15:48
Ben je bereid een 2e hands notebook te kopen?

• Raznov
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-12 22:30
Chromebook kan ook wel wat offline, maar een Windows systeem is vele malen handiger daarvoor. Maar zoals @hoi1234 ook al zegt, doe het jezelf niet aan om voor een Windows machine van onder de 250 te gaan, tenzij je wil kijken naar bijv. een Chuwi oid uit China haalt, die nog relatief goede specs heeft tov. de Hp's van 250. Refurb zou dan ook nog een optie kunnen zijn en anders 2e hands.

Mijn Chromebook pak ik er wel sneller bij, want hij is een stuk vlotter voor standaard online taken, beetje Netflix, Youtube, Google Docs, Surfen en zo. Maar als ik dan een film (waarvan ik bijv. een mkv heb) wil kijken is de laptop niet krachtig genoeg én zijn de applicaties niet de beste voor het afspelen er van.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Ishavdv
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 29-11 12:40
Oke dan is een chromebook niet erg handig. Maar vanaf welke prijs zijn laptops het dan wel waard? Ik zal hem niet veel gebruiken (ik werk op festivals en ben soms voor enkele dagen of weken weg). Omdat ik hem niet zo veel zal gebruiken wil ik er ook niet te veel geld aan uitgeven, maar ik neem aan dat een 2e hands laptop of een laptop uit china ook zijn risico's heeft.

• Raznov
Zeker. Maar je kan altijd even op Vraag & Aanbod hier op Tweakers kijken. Worden meerdere apparaten aangeboden met jouw wensenlijstje. Zelf zou ik alles met Atom en Celeron willen ontwijken, maar aan de andere kant is een goede recente Celeron mogelijk nog een keuze. China is wat dat betreft veel meer risico, want: Wat ga je ontvangen? Hoeveel gaat het echt kosten? Hoe werkt de garantie? Hoe degelijk is het product?

Deze refurb is ook nog een optie, pricewatch: Lenovo ThinkPad T440s (20AR005SMH). Wel een "oudje" maar zit je in ieder geval met garantie.

• schaatsmeneer
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-04 19:01
Raznov schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:14:
Zeker. Maar je kan altijd even op Vraag & Aanbod hier op Tweakers kijken. Worden meerdere apparaten aangeboden met jouw wensenlijstje. Zelf zou ik alles met Atom en Celeron willen ontwijken, maar aan de andere kant is een goede recente Celeron mogelijk nog een keuze. China is wat dat betreft veel meer risico, want: Wat ga je ontvangen? Hoeveel gaat het echt kosten? Hoe werkt de garantie? Hoe degelijk is het product?

Deze refurb is ook nog een optie, pricewatch: Lenovo ThinkPad T440s (20AR005SMH). Wel een "oudje" maar zit je in ieder geval met garantie.
Die zou ik afraden ivm schermresolutie (1600x900 (WXGA++))
Als zijn hoofddoel is series kijken wil hij neem ik aan wel een full hd scherm haha, verder wel erg goede specs voor dat geld

• Raznov
schaatsmeneer schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

Die zou ik afraden ivm schermresolutie (1600x900 (WXGA++))
Als zijn hoofddoel is series kijken wil hij neem ik aan wel een full hd scherm haha, verder wel erg goede specs voor dat geld
Uiteindelijk zal je met een dergelijk budget wel ergens op moeten besparen :).
Persoonlijk zou ik als ik @Ishavdv was, voor een Chromebook gaan. Het is aan het begin even wennen, maar wel heel prettig en snel.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee