all in one printer gezocht: 150-200 pp maand, ook dik papier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klaardeschepper
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-03-2023
Ik zoek een all in one printer
kleur en zwart/wit
moet goed kunnen printen op verschillende papierdiktes (tot 250gr)
advies inktjet of laser?
liefst ook A3
scannen (liefst ook scannen naar usb-stick of sd kaart)
kopiëren met optie percentueel vergroten/verkleinen
faxen niet nodig
ideaal zou een papierschuif zijn voor dikker papier ipv manuele invoer achteraan
lager verbruik dan huidige printer (zie verder)
wordt oa gebruikt voor flyers, fiches (met kleine foto's), affiches, creatief kopieerwerk, kaartjes en gewone kantoorprints.

Momenteel heb ik een epson workforce WF-7610, maar na 1 jaar al strepen en zijn toen de koppen komen vervangen, inmiddels weer zelfde probleem (dus weer strepen in het beeld) én zitten er ook overal vuile sporen op het papier. Reinigen printkoppen heeft geen invloed meer...
Rollen van de printer (om papier door te voeren) maken nu heel veel lawaai en ik vermoed dat hij moeite heeft met alle verschillende papierdiktes die ik gebruik.

Heeft iemand raad of ik gezien mijn verbruik beter overschakel naar een laserprinter?

Kan deze ook verschillende papierdiktes aan (en moet ik deze altijd manueel instellen?)

Mijn inktverbruik zit inmiddels ook al aan 500€ op 3 jaar tijd en dat zou ik graag ook lager zien (gebruik wel enkel originele cartridges van epson)

Wat is je budget? 100-200€

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb je zelf al geprobeerd om de printkop een nachtje in wat (demi) water te laten weken? Dan komt alle ingedroogde inktprut los. Dat wil nog wel eens werken als de afdrukken slecht zijn of helemaal wit.

Overigens: de keus inkjet vs laser hangt er van af wat voor dingen je print. Laser is vooral geschikt voor tekst en niet zo zeer voor foto's. Inkjet is juist heel geschikt voor foto's. Als je echt een inkjet nodig hebt, kun je eens een ecotank overwegen. Daar gaat inkt in voor 6 euro/100ml.