Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Continuous Deployment Docker/Gitlab

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• esv7
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2019
Momenteel heb ik een situatie dat wanneer ik een commit doe naar een staging branch op gitlab, degitlab runner wat tests uitvoert en een docker image maakt en upload naad de gitlab image repository. Dit werkt goed.

Wat ik wil bereiken is dat wanneer ik een container heb met een image,
bijvoorbeeld registry.gitlab.com/naam/app:staging en er komt een nieuwe versie voor deze image dat de container deze nieuwe versie van de image runt.

Wat ik al heb geprobeerd is watchtower, dit voldoet niet omdat ik ten eerste gemengde repositories heb(dockerhub & gitlab) en omdat ik ook images heb die mijn angular app builden en daarna afsluiten en daardoor niet meer geüpdatet worden door Watchtower.

Relevante software: Ubuntu server en Docker.

M.v.g.,
Roy

Alle reacties

• esv7
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2019
Mocht er in de toekomst nog iemand tegenaan lopen:

Ik heb Watchtower en Shepherd geprobeerd, deze voldoen beide niet.
Hierna heb ik zelf wat gemaakt in Python en dit werkt voor mij op mijn Ubuntu 18.04 server:
https://github.com/roytouw/Gitlab-Image-Refresher

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True