Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-10 21:25
Gisteren is mijn Onkyo 606 ermee opgehouden, dus een mooie tijd om eens wat nieuwer spul te halen.

Wordt gebruikt in combinatie met Q-Acoustics 5.1 set, ik zie dit voorlopig ook niet veranderen. Voor de rest is het wel van belang dat het een beetje toekomstbestendig is, heb nog geen 4K HDR TV/Console, maar dat zie ik nog wel geneuren.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Denon X1500H en de Onkyo 676E, beiden 300 euro. Zijn er nog belangrijke verschillen tussen de 2 afgezien van Audessey/AccuEQ?

Ben tevreden over de Onkyo geweest, had problemen met HDMI bord, maar uitstekend opgelost.

Heeft het ook nog zin om naar een slag hoger/nieuwer bij beiden te kijken? (2400/2500 of 686)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb twee onkyo's gehad, beide problemen met hdmi board, beide vroegtijdig overleden. Was er wel klaar mee. Wilde ook iets met multiroom speakers, dus gekozen voor de Denon (de 1400, jaartje ouder) met HEOS integratie. Heos speakertje in de keuken en in de tuin, en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Na reparatie heeft die van mij nog 8 jaar gewerkt, dus ik heb wat meer geluk gehad. Dit keer lijkt het iets anders te zijn, maar ik wil wel graag wat nieuwe functies dus ik ga deze niet zelf repareren.

Multiroom heb ik niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:41
Ik vind Audyssey prettig om te gebruiken en zou in dat geval voor een Denon X1500 gaan. Verschil met de 2500 is nihil, los van het feit dat de 2500 kan upscalen naar 4K. Niet interessant omdat een 4K tv dat natuurlijk ook doet.

Kijk naar de opties die je gaat gebruiken. Vermogen maakt allemaal niks uit. Nieuwe instapreceivers van Onkyo, Denon en Pioneer doen allemaal wat jij waarschijnlijk wilt (4K, HDR, spotify, wifi, bluetooth, apple Airplay 2). Marantz ook, maar die beginnen pas bij een wat hogere prijs (de slimlines buiten beschouwing gelaten)

Als je looks belangrijk vindt kun je natuurlijk altijd voor een model gaan die jij mooier vindt. Zelf heb ik een instap Marantz (5010) en ga ik hierna voor een receiver die lekker clean is, dus zonder teveel knopjes aan de voorkant/mooi weggewerkt. Dat vind je vaak alleen bij de duurdere modellen. Heb je dat nodig? Nee, maar wel mooi :)

Tenzij je voor een volledige 7.1.4 setup wilt gaan, dan kom je in het hogere segment receivers, omdat je 11 verstrekte kanalen nodig hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 14-08-2019 13:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 20:42

InFamous

excommunicado

@Amelandbor Ik heb recent voor dezelfde keuze gestaan (InFamous in "Upgrade receiver") Zoals je kan lezen ben ik daar voor de Denon X2500H (€379-20 cashback) gegaan ivm met eventuele upgrade naar 7.2. Als je dat niet van plan bent dan is de X1500H een prima keuze.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amelandbor
Denk dat het toch de Onkyo 676E gaat worden. Chromecast audio functionaliteit lijkt me toch wel handig icm Android.

Audyssey ga ik niet missen en voordat we hier HLG uitzendingen hebben zijn we bij de volgende receiver aanbeland :P

Voordeel van de Onkyo is weer dat die wat ruimer opgezet is en dus minder warm wordt. En ik weet van Onkyo dat ze netjes helpen, mocht er wat mis gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 15:38
Amelandbor schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:47:
Denk dat het toch de Onkyo 676E gaat worden. Chromecast audio functionaliteit lijkt me toch wel handig icm Android.

Audyssey ga ik niet missen en voordat we hier HLG uitzendingen hebben zijn we bij de volgende receiver aanbeland :P

Voordeel van de Onkyo is weer dat die wat ruimer opgezet is en dus minder warm wordt. En ik weet van Onkyo dat ze netjes helpen, mocht er wat mis gaan.
Zelf pas ook voor de 676E gegaan vanwege overlijden oude Onkyo. Top ding kan ik je zeggen en bij correct nu 269,- in de koopjeskelder (zo noemen hem wel 676B maar het is de E). Had hem zelf ook voor 300.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amelandbor
Joenino schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:06:
[...]

Zelf pas ook voor de 676E gegaan vanwege overlijden oude Onkyo. Top ding kan ik je zeggen en bij correct nu 269,- in de koopjeskelder (zo noemen hem wel 676B maar het is de E). Had hem zelf ook voor 300.
Bedankt voor de info. Maar hij staat al bij me thuis :9
Pagina: 1