Toon posts:

Super core ARGA

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een super bud 1GHz athlon. Wordt niet overgeklokt te heet 82 graden met als gevolg instabiel. Hier de tekst op mijn cpu:

AMD Athlon
A1000AMT3B
ARGA 0115SPAW
Y6210930093

Nu vind ik het interesant om te weten heb jij dit type core.

Hoe heet wordt die.

En wanneer het je die cpu gekocht.

Ik heb het idee dat ik genaait ben met een eerste generatie 1gig proc. Ik heb natuurlijk terug gestuurt naar de winkel maar die zeggen dat er niks mis mee is. Nu ga ik maandag om het testrapport van AMD vragen om te checken of zij zeggen dat die goed is of AMD dat zegt.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:14

ken

Ik had een 1 gig ARGA en die werd ook >60 graden full load met zalman koeler

Nu een 1200 AXIA en die is een stuk koeler

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het zou dus goed kunnen dat die core niet lekker is. Wanneer had je die ARGA CPU gekocht?

Verwijderd

Het is al lang geleden dat deze topic er was, maar toch.

Mijn ARGA core loopt gewoon op default settings op max 55 graden.
Met een simpele no brand cooler erop.

Valt dus reuze mee.

Verwijderd

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die hoge temp met de corestepping te maken heeft, het zal wel een paar graden schelen, maar er komt niet opeens 30c bij omdat jij een ARGA hebt.

Verwijderd

Ik heb/had dus ook zo'n bud dinges [de tweede]:

AMD Atlon
A1000AMT3C
ARGA0123RPLW
9618740527
1999 AMD

Helaas afgelopen vrijdag vredig ingeslapen. :'( Die temps heb ik nooit gehaald, wordt officieel ook niet aangeraden [44gr] Twee weken terug hield de proc ermee op [full load en 47 gr] PC uit, laten afkoelen en opnieuw geprobeerd -> geen probleem, vrijdag was 38 gr genoeg om de lichten te doven. Daarna wat andere dingen geprobeerd, verse inst. kast open, grote blower ervoor, Thermaltake Volcano gekocht. Dit ging goed, de proc werd niet warmer dan 34 graden maar op het laatst kon zelf bios niet meer bereikt worden. Dan geef ik het ook op. Gelukkig heb ik nog garantie dus ik ruil 'em in voor een snellere...

garoeten, dawilby...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Asus? Asus bordjes geven wel eens verkeerde metingen...

Heb je koelpasta gebruikt? Draait je fan snel genoeg? Clip van de heatsink met veel kracht om het clipje moeten duwen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 april 2002 17:48 schreef dawilby het volgende:
Ik heb/had dus ook zo'n bud dinges [de tweede]:

AMD Atlon
A1000AMT3C
ARGA0123RPLW
9618740527
1999 AMD

Helaas afgelopen vrijdag vredig ingeslapen. :'( Die temps heb ik nooit gehaald, wordt officieel ook niet aangeraden [44gr] Twee weken terug hield de proc ermee op [full load en 47 gr] PC uit, laten afkoelen en opnieuw geprobeerd -> geen probleem, vrijdag was 38 gr genoeg om de lichten te doven. Daarna wat andere dingen geprobeerd, verse inst. kast open, grote blower ervoor, Thermaltake Volcano gekocht. Dit ging goed, de proc werd niet warmer dan 34 graden maar op het laatst kon zelf bios niet meer bereikt worden. Dan geef ik het ook op. Gelukkig heb ik nog garantie dus ik ruil 'em in voor een snellere...

garoeten, dawilby...
Zonder overclocken?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

82 graden? Dat _moet_ haast wel een foutje zijn. Is er wel airflow en zo?

Verwijderd

die van mij blijft stabiel lopen op max 55 graden, maar als ik de FSB omhoog gooi, gaat de temp hard omhoog.

Verwijderd

Met die ARGA core heb ik geen ervaring. Eerst had ik een 1GHz AJFA. Dat ding was dus zwaar bud. Kon ik de 1.1Ghz niet eens mee halen.

Nu heb ik een AVIA 1GHz die de 1.4Ghz haalt. Het blijft het zelfde oude verhaaltje: hoe hoger de letters, des te harder die loopt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn athlon 1000 wordt wel erg heet... ik heb er nu een extra fan bovengehangen met de kap open en hij wordt zo'n 55-65 graden.. met kap erop zonder die extra fan wordt ie stressed 72 graden ofzo... hij is verder wel stabiel en ik heb een msi k7t turbo (die schijnt de temp nogal hoog aan te geven). Maar kan ik die core code ook zien zonder mn koeler eraf te halen? Met een tooltje ofzo :?

Verwijderd

Naar mijn idee haal ik met mijn ARGA core 1 GHz CPU ook de 1,1 GHz niet, Meestal wordt hij al instabiel bij 1059MHz. (FSB 105 MHz) :'(
Maar ach, Ik heb eind van de week mijn AMD XP 2100+ binnen, dus dan heb ik hem niet meer OC nodig. Dan wordt dat mijn server.

Verwijderd

ik heb de arga gehad
dat ding werd 70graden met de kast open en een dikke koeler

wat wel raar was als ik hem op 1,2 zette was hij net zo warm en stabiel .

ik heb de arga weg gedaan naar 3maanden en geen amd gekocht tot nu
heb gisteren een duron 1,3g besteld

de arga waren de eerst amds ? of was het nu de twede amd versie?
in elke geval sneller lopen zal hij niet doen
Pagina: 1