Voorheen maakte ik gebruik van een powerline adapter om internet op mijn pc te krijgen. Sinds kort heb ik mijn abonnement aangepast en zou er theoretisch gezien een snelheid van 200/200 haalbaar moeten zijn. Om dit ook daadwerkelijk te realiseren heb ik een S/FTP CAT7 kabel aangeschaft en deze direct verbonden met ethernet port 1 op de router. Ik heb vervolgens een speedtest gedaan waarbij de snelheid uitkwam op 20/2. Het vreemde is hoe meer speedtests ik doe, hoe hoger de download en uploadsnelheid wordt. De download snelheid zit nu op de beoogde 200, maar de upload hangt nog rond de 20. Is het een kwestie van wachten tot de upload snelheid ook naar de 200 gaat?
De router staat ingesteld met 1000M Full Duplex. Ook als ik de ethernet status op mijn pc bekijk staat er bij snelheid 1.0 Gbps. Ik maak gebruik van een glasvezelabonnement van kpn.
De router staat ingesteld met 1000M Full Duplex. Ook als ik de ethernet status op mijn pc bekijk staat er bij snelheid 1.0 Gbps. Ik maak gebruik van een glasvezelabonnement van kpn.
[ Voor 3% gewijzigd door CIAagentB op 14-08-2019 11:29 ]