Toon posts:

[OpenBSD] Hoe uploadsnelheid beperken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een 'issue' waar ik niet uitkom.
Ik wil op mijn OpenBSD (2.8) doos m'n uploadlimiet beperken tot 2.0 kb/s.
Ik heb een Elsa kabelmodem.

Kan iemand mij helpen of heeft iemand tips waar ik informatie kan lezen?

Groeten,

787B

/edit

Verdere info:
doos is een gateway/router voor m'n lan.
rtl0 heeft 192.168.0.1
rtl1 heeft dhcp
ik gebruik NAT

Verwijderd

Topicstarter
Of is er een tool om onder Windows 2000 je upload te beperken?
Internet afgezocht maar geen tool gevonden... weet iemand een tool die dat kan regelen?

787B.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 15:00

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Geen idee hoe je dit moet bewerkstelligen maar met QoS moet je volgens mij wel een eindje komen .. hoe dat met bsd zit weet ik niet met 2000 kun je daar in iedergeval wel een hoop mee ... ( ik ken wel een aantal firewalls onder nt 4 waarmee je het kan doen alleen die zijn een beetje prijzig )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=19] -> [forum=23]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Gaat het om alle verkeer, of om verkeer dat specifiek voor de webserver of ftpserver o.i.d. gericht is?
In het eerste geval zul je inderdaad iets met QOS moeten doen en daar weet ik helaas niks van onder OpenBSD.
In het laatste geval, zal je gewoon de betreffende service/daemon aan moeten passen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 00:53 schreef nelske het volgende:
Gaat het om alle verkeer, of om verkeer dat specifiek voor de webserver of ftpserver o.i.d. gericht is?
In het eerste geval zul je inderdaad iets met QOS moeten doen en daar weet ik helaas niks van onder OpenBSD.
In het laatste geval, zal je gewoon de betreffende service/daemon aan moeten passen.
Het gaat om al het verkeer naar buiten toe, niet specifiek voor een bepaalde port(range).
Ik moet dus NAT configureren? Enig idee hoe?

Verwijderd

Tja onder linux weet ik wel hoe het moet, of dit ook zo onder OpenBSD werkt, zou ik niet durven zeggen. ;)

Kijk maar eens naar dit draadje:
Iemand ervaring met shapen van Incoming Traffic?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 01:14 schreef nelske het volgende:
Tja onder linux weet ik wel hoe het moet, of dit ook zo onder OpenBSD werkt, zou ik niet durven zeggen. ;)

Kijk maar eens naar dit draadje:
Iemand ervaring met shapen van Incoming Traffic?
Ik houd niet van breien maar dit is wel een heel erg interessant draadje! Ga ik eens rustig bestuderen...

Nelske: Top!

787B.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
daar zit altq voor ingebakken. Ik heb het nooit gebruikt, dus je zult zelf wat moeten rondzoeken
Pagina: 1