Netwerk kabel trekken, hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 11:05
Ik heb mijn eerste woning gekocht. Hoewel de wifi ontvangst goed is, wil ik in 1 kamer graag een bekabeld netwerk hebben. Ik game veel en hoewel wifi tegenwoordig allang niet meer de ellende is die het 10 jaar geleden was, heeft kabel nog altijd mijn voorkeur.

Het toeval bestaat dat deze kamer nog een lege wanddoos heeft met daaraan een loze leiding. Daar wil ik dus graag gebruik van maken. Het idee is om dus een enkele kabel cat 6a of cat7 te trekken en deze aan te sluiten op een wandcontactdoos.

Aan de andere kant zit de meterkast. Hier staat mijn router. Daar zal de kabel dus via een RJ45 connector moeten worden aangesloten. Het probleem is dat, als ik zo rondlees, een stugge kabel het beste niet op een dergelijke connector kan worden aangesloten. Dit zou bij voorkeur op een patch paneel moeten. Nu vind ik het eigenlijk een beetje overdreven om een patchpaneel in de meterkast te monteren voor een enkele kabel.

Hebben jullie suggesties met betrekking tot het aansluiten van deze enkele kabel op mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Als je hem niet regelmatig gaat losmaken, dan kan stug op zich best.
Je kan ook gewoon een flexibele kabel erdoorheen trekken en die gebruiken.

Het gaat over 1 kabel in een huis, niet een bedrijfsnetwerk. Maak je niet te veel zorgen ;)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:20
in de kamer een inbouw rj45, en in de meterkast een opbouw rj45, vandaaruit met patchkabel naar je router

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:16
Pak een Cat6 kabel dan heb je voor de nabije toekomst al meer dan genoeg capaciteit. Bijvoorbeeld een Belden 7965E, daar kun je nog prima een RJ45 connector op knijpen en in je modem/router drukken. Pas als je continue aan die kabel/aansluiting gaat zitten zou ik een duurdere oplossing overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
dragonhaertt schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:48:
Als je hem niet regelmatig gaat losmaken, dan kan stug op zich best.
Je kan ook gewoon een flexibele kabel erdoorheen trekken en die gebruiken.

Het gaat over 1 kabel in een huis, niet een bedrijfsnetwerk. Maak je niet te veel zorgen ;)
Kan dat ook? Ik dacht dat je flexibele kabels snel kapot trekt en dat deze moeilijk op de WCD te monteren waren? :)
Erwin schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:49:
Pak een Cat6 kabel dan heb je voor de nabije toekomst al meer dan genoeg capaciteit. Bijvoorbeeld een Belden 7965E, daar kun je nog prima een RJ45 connector op knijpen en in je modem/router drukken. Pas als je continue aan die kabel/aansluiting gaat zitten zou ik een duurdere oplossing overwegen.
Dus een RJ45 connector zou ook moeten kunnen, ookal is dit een stugge kabel? Hij zal in ieder geval weinig losgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

FrankoNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:00:

Kan dat ook? Ik dacht dat je flexibele kabels snel kapot trekt en dat deze moeilijk op de WCD te monteren waren? :)
Ja het kan, als het moeilijk is kan je altijd een ferrule crimp op het einde van de draden zetten. Al zou je liever gewoon RJ-45 -> RJ45 op een flexibele kabel zetten. Als je persé naar een WCD wil is solid-core verstandiger.
Dus een RJ45 connector zou ook moeten kunnen, ookal is dit een stugge kabel? Hij zal in ieder geval weinig losgehaald worden.
Ja hoor, zo lang je de juiste RJ45 gebruikt. Sommige zijn niet geschikt voor montage op solid core, vanwege de manier waarop de crimp werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door dragonhaertt op 14-08-2019 11:06 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 23:22
Ik heb dat ook naar mijn kantoor toe, dubbele WCD met daarin 2 x RJ45 connector. Die gaat vervolgens met vol kern kabel naar mijn meterkast. Daar netjes gelabelt en RJ45 stekker (voor die kern) erop geknepen.
Ik heb wel een thule gebruik, anders heb je kans dat je in je meterkast de connector kapot trekt bij werkzaamheden.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:47:
Dit zou bij voorkeur op een patch paneel moeten. Nu vind ik het eigenlijk een beetje overdreven om een patchpaneel in de meterkast te monteren voor een enkele kabel.
Dat kan ik me voorstellen. Je kan een losse opbouw-wandcontactdoos proberen, ik heb zelf deze een keer gebruikt. (Je hebt hier wel een LSA punchdown tool voor nodig.)

• FrankoNL
Dank voor alle reacties. Hier kan ik mee aan de slag!
Pagina: 1