Nieuw scherm iPhone X vertoont kuren. In hoeverre normaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:48
Beste mede Tweakers,

Ik heb eergisteren mijn scherm laten vervangen, het gaat om een scherm van de iPhone X. Het betrof een B-module(half origineel scherm) omdat een nieuwe mij te duur is.
Nu kreeg ik op de eerste dag al last van een gele vlek, onder het midden, deze is redelijk zichtbaar. Daarna vloog er nog een groene streep door mijn beeld en werkt de touch niet lekker. Ook is de kijkhoek achteruit gegaan, want als ik de telefoon kantel wordt het beeld gelig.

De vraag is niet of dit problematisch is, maar meer welke kuren er normaal zijn bij zo'n B-Module scherm?

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groeten :)

EDIT:
Had geen topic start, maar vraag moeten zijn. Excuseer mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 14-08-2019 09:48 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Vind degene die dit scherm vervangen heeft de "kuren" wel normaal :?

Ik weet niet hoeveel je er voor betaald hebt, maar ik zou dit zeker niet normaal vinden... Nu heb je een product met kuren ivm goedkoop = duurkoop.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 14-08-2019 09:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05 06:05
De vraag is niet of dit problematisch is, maar meer welke kuren er normaal zijn bij zo'n B-Module scherm
Antwoord: Geen. Terug gaan en geld terugvragen voor een betere scherm of laten vervangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Dat het beeld gelig lijkt komt waarschijnlijk omdat de data uit de eeprom van je originele scherm niet naar het vervangende scherm is gekopieerd. Daardoor werkt je truetone niet meer en lijkt het wat geliger.
Dit kan je in het menu aanpassen met kleur filters, maar het wordt nooit perfect.

De groene streep duidt op een defect en icm een niet lekker werkend touch scherm zou ik garantie gaan claimen bij degene die hem voor je vervangen heeft.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Bedankt voor jullie snelle antwoorden! :)

@JB
Ik ben nog niet terug geweest, maar nu weet ik zeker dat het allemaal voor geen meter klopt. Ook vanwege de gelige kleur is in het scherm.

@Knamix
Duidelijk, haha :)

@bartijn2
Die gozer heeft het zichzelf lastig gemaakt, want dit wist ik helemaal niet eens. Bedankt, ik ga er direct mee aan de gang.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Die gele vlek lijkt me niet te maken te hebben met truetone. Dan moet dit over het gehele scherm anders lijken ipv vlekken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@JB
Er zit een gelige vlek onder het midden, deze zie je niet duidelijk.
Als ik het scherm kantel dan krijg ik over het gehele scherm een gelige gloed, dat staat even los van die plek.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:17
Bij Apple-spullen geldt: ga alsjeblieft voor originele spullen via de Apple premium reseller. Om de zoveel tijd komt er weer een topic voorbij van iemand die zijn iPhone verknoeid heeft met imitatiespullen of ‘origineel’ buiten Apple om: het bestaat niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
@Steven.w
Bedankt voor je reactie. Ik zal hem goed onthouden. Normaal gezien wil ik ook voor het originele gaan, maar had werkelijk geen idee dat het zo erg zou zijn.
Maar ja, ik had me ook even in kunnen lezen uiteraard.. |:(

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mosin Het is duidelijk dat dit niet hoort, ook al is het een b kwaliteit. het beeld kan iest minder scherp zijn en minder lang meegaan, maar dit is niet goed. het oude scherm is niet ingelezen en het nieuwe in niet omgevormd met de uitgelezen code van het org. scherm. daar krijgt je oa touch problemen mee en gele gloed. verder kan de montage niet goed zijn uitgevoerd. schroefje op verkeerde plek, stekker niet goed(of past niet geheel goed) kabel niet goed voorgevormd om netjes passend te maken. batterij/accu niet afgekoppeld etc etc. er worden zat fouten gemaakt door mensen die onkundig zijn. jammer, maar vaak is goedkoop duurkoop of wordt het al snel.
(het zgn omlezen/omcoderen kan met een tooltje die het org scherm uitleest en dan het 2e scherm inleest en de code(eeprom serienummer) van het org. scherm om codeert ) verschillende codes van verschillende fabrikanten van iPhone schermen. (oa LG,Toshiba en Sharp)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:26
Hackus schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:43:
@Mosin Het is duidelijk dat dit niet hoort, ook al is het een b kwaliteit. het beeld kan iest minder scherp zijn en minder lang meegaan, maar dit is niet goed. het oude scherm is niet ingelezen en het nieuwe in niet omgevormd met de uitgelezen code van het org. scherm. daar krijgt je oa touch problemen mee en gele gloed. verder kan de montage niet goed zijn uitgevoerd. schroefje op verkeerde plek, stekker niet goed(of past niet geheel goed) kabel niet goed voorgevormd om netjes passend te maken. batterij/accu niet afgekoppeld etc etc. er worden zat fouten gemaakt door mensen die onkundig zijn. jammer, maar vaak is goedkoop duurkoop of wordt het al snel.
(het zgn omlezen/omcoderen kan met een tooltje die het org scherm uitleest en dan het 2e scherm inleest en de code(eeprom serienummer) van het org. scherm om codeert ) verschillende codes van verschillende fabrikanten van iPhone schermen. (oa LG,Toshiba en Sharp)
weer iets geleerd :) thnx
Pagina: 1