Een paar jaar geleden heb ik met wat kunst en vliegwerk een softwarematige tokengenerator aangemaakt met Google Authenticator, zodat ik een 2-staps verficatiebeveiliging met Paypal kon hebben. Het had altijd gewerkt zonder problemen. Dus inloggen met je paswoord en dan krijg je een venster om een token in te vullen van je token generator. Vandaag heb ik geprobeerd en plotseling is werden mijn tokens niet meer geaccepteerd door Paypal. Is dit een gekend probleem met Paypal of Google Authenticator ?
Vraag
Alle reacties
Is dit alles dat je wilt weten? Dan is het antwoord 'nee'.Is dit een gekend probleem met Paypal of Google Authenticator ?
Maar:
- Staat je klok goed?
- Heb je je ID (dat stukje tekst van de QR-code) nog?
- Klopt die wel?
- Wat als je gewoon een Google Authenticator (-compatibel) app gebruikt?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nee of iemand anders er ook problemen mee heeft. De tijden zijn juist, heb die nog net gesynchroniseerd.
Ik kan er niks mee, want om een andere token generator te gebruiken, moet ik eerst door die tweede stap en daarvoor heb ik die token nodig van Google Authenticator, dus wordt het een kip of het ei verhaal.
Ik kan er niks mee, want om een andere token generator te gebruiken, moet ik eerst door die tweede stap en daarvoor heb ik die token nodig van Google Authenticator, dus wordt het een kip of het ei verhaal.
Blijkbaar wel want hier werkt het ook niet meerRoom42 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:51:
[...]
Is dit alles dat je wilt weten? Dan is het antwoord 'nee'.

[ Voor 25% gewijzigd door robbinonline op 14-08-2019 00:02 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Dag Robbinonline, blijkbaar heb je hetzelfde probleem en ben ik dus niet de enige met dat probleem met Google Authenticator.
@pharmacist Ik kan er op Google en Twitter (nog) niks over vinden. Misschien kun je het best even contact opnemen met de klantenservice.
[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 14-08-2019 00:27 . Reden: Linkje naar de klantenservice toegevoegd... service van de zaak :-) ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Vandaag nog proberen in te loggen en warempel: alles werkt weer zoals gewoonlijk. Blijkbaar lag de 2-staps verificatiemodule eruit of was die niet gesynchroniseerd.
Verwijderd
Tip: ze bieden wellicht de mogelijkheid om meerdere methoden toe te voegen. Dan sluit je jezelf niet meteen buiten. Check even welke mogelijk zijn.pharmacist schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:12:
Vandaag nog proberen in te loggen en warempel: alles werkt weer zoals gewoonlijk. Blijkbaar lag de 2-staps verificatiemodule eruit of was die niet gesynchroniseerd.
Zelf afwegen welke (combinatie) je wilt gebruiken:
- device gebonden (in jouw bezit, kan telefoon/tablet zijn, maar denk ook aan Yubi key)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/YubiKey
- papier/PDF (doet het altijd, maar is onversleuteld ook makelijk te lezen door derden)
- telefoonnummer gebonden (is niet in jouw “bezit”, moet je actief ontkoppelen als je tel nummer verandert)
SMS is relatief onveilig. Ook hier even het aantal laagjes alluminium tellen dat je op je hoofd hebt aangebracht om een keuze te maken
Pagina: 1