Toon posts:

Payal met 2FA via Google Authenticator werkt plots niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pharmacist
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 30-11 12:56
Een paar jaar geleden heb ik met wat kunst en vliegwerk een softwarematige tokengenerator aangemaakt met Google Authenticator, zodat ik een 2-staps verficatiebeveiliging met Paypal kon hebben. Het had altijd gewerkt zonder problemen. Dus inloggen met je paswoord en dan krijg je een venster om een token in te vullen van je token generator. Vandaag heb ik geprobeerd en plotseling is werden mijn tokens niet meer geaccepteerd door Paypal. Is dit een gekend probleem met Paypal of Google Authenticator ?

Alle reacties

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Is dit een gekend probleem met Paypal of Google Authenticator ?
Is dit alles dat je wilt weten? Dan is het antwoord 'nee'.

Maar:
- Staat je klok goed?
- Heb je je ID (dat stukje tekst van de QR-code) nog?
- Klopt die wel?
- Wat als je gewoon een Google Authenticator (-compatibel) app gebruikt?

• pharmacist
Nee of iemand anders er ook problemen mee heeft. De tijden zijn juist, heb die nog net gesynchroniseerd.
Ik kan er niks mee, want om een andere token generator te gebruiken, moet ik eerst door die tweede stap en daarvoor heb ik die token nodig van Google Authenticator, dus wordt het een kip of het ei verhaal.

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:49

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Evanescent schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:51:
[...]

Is dit alles dat je wilt weten? Dan is het antwoord 'nee'.
Blijkbaar wel want hier werkt het ook niet meer

https://tweakers.net/ext/f/1bdgWXanjaxoTO5EXsZJie3v/thumb.jpg

[Voor 25% gewijzigd door robbinonline op 14-08-2019 00:02]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• pharmacist
Dag Robbinonline, blijkbaar heb je hetzelfde probleem en ben ik dus niet de enige met dat probleem met Google Authenticator.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@pharmacist Ik kan er op Google en Twitter (nog) niks over vinden. Misschien kun je het best even contact opnemen met de klantenservice.

[Voor 17% gewijzigd door u34186 op 14-08-2019 00:27. Reden: Linkje naar de klantenservice toegevoegd... service van de zaak :-)]

• pharmacist
Vandaag nog proberen in te loggen en warempel: alles werkt weer zoals gewoonlijk. Blijkbaar lag de 2-staps verificatiemodule eruit of was die niet gesynchroniseerd.

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
pharmacist schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:12:
Vandaag nog proberen in te loggen en warempel: alles werkt weer zoals gewoonlijk. Blijkbaar lag de 2-staps verificatiemodule eruit of was die niet gesynchroniseerd.
Tip: ze bieden wellicht de mogelijkheid om meerdere methoden toe te voegen. Dan sluit je jezelf niet meteen buiten. Check even welke mogelijk zijn.

Zelf afwegen welke (combinatie) je wilt gebruiken:
- device gebonden (in jouw bezit, kan telefoon/tablet zijn, maar denk ook aan Yubi key)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/YubiKey
- papier/PDF (doet het altijd, maar is onversleuteld ook makelijk te lezen door derden)
- telefoonnummer gebonden (is niet in jouw “bezit”, moet je actief ontkoppelen als je tel nummer verandert)

SMS is relatief onveilig. Ook hier even het aantal laagjes alluminium tellen dat je op je hoofd hebt aangebracht om een keuze te maken :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee