Ik gebruik nu al 4 a 5 jaar een budget 1080p monitor en ik vond het dus tijd worden om misschien eens te kijken naar iets nieuws. Qua opties heb ik dus een hogere resolutie, of een hogere refreshrate, of beide kan natuurlijk ook.
Mijn pc gebruik ik voornamenlijk om mee te gamen. Netflix, Twitch en Youtube te kijken. En zo nu en dan wat grafisch werk, denk hierbij aan photoshop, tekenen, 3d modeling en dergelijke. Een hogere resolutie is dus voor content consumptie en grafisch werk wel leuk, maar aangezien ik voornamenlijk game en hoge graphics wel mooi vind, ga ik meer uit een 1080p 144Hz monitor halen denk ik.
Op dit moment heb ik een 27" IPS monitor, ik zou dan ook graag dit willen behouden. Maar omdat mijn huidige monitor een budget monitor is zou een monitor zoals deze, pricewatch: AOC C27G1 Zwart, al veel beter moeten zijn qua kleurweergave en dergelijke, desontdanks dat het geen IPS is.
Ik zou wel erg graag IPS willen houden en dan blijven er dus twee opties over, namenlijk:
pricewatch: LG 27GL650F-B Zwart
pricewatch: Asus VG279Q Zwart
Nu is het probleem dat de LG nog niet uit is en dat het er ook niet op lijkt dat deze binnenkort beschikbaar is, desontdanks dat hij al vrijwel een maand te koop is in de VS. De Asus monitor is nog eens tien euro duurder dan de LG bij de winkels waar die is uitverkocht. (329 euro voor de LG en 339 voor de Asus). Bij beide monitoren is het prijskaartje gewoon vrij hoog voor een 1080p monitor. Maar dan heb je wel weer het neusje van de zalm als het aankomt op 1080p monitors.
TL;DR
Een monitor kiezen is best moeilijk en ik kom er gewoon niet meer uit.
Ik zoek een?
Nieuwe monitor
Wat is je budget?
Budget is vrij flexibel, maar, laten we het onder de 400 euro houden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kleurweergave moet goed zijn. Heb op dit moment een IPS monitor en zou dus graag weer IPS willen. 144Hz klinkt ook wel leuk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn pc gebruik ik voornamenlijk om mee te gamen. Netflix, Twitch en Youtube te kijken. En zo nu en dan wat grafisch werk, denk hierbij aan photoshop, tekenen, 3d modeling en dergelijke. Een hogere resolutie is dus voor content consumptie en grafisch werk wel leuk, maar aangezien ik voornamenlijk game en hoge graphics wel mooi vind, ga ik meer uit een 1080p 144Hz monitor halen denk ik.
Op dit moment heb ik een 27" IPS monitor, ik zou dan ook graag dit willen behouden. Maar omdat mijn huidige monitor een budget monitor is zou een monitor zoals deze, pricewatch: AOC C27G1 Zwart, al veel beter moeten zijn qua kleurweergave en dergelijke, desontdanks dat het geen IPS is.
Ik zou wel erg graag IPS willen houden en dan blijven er dus twee opties over, namenlijk:
pricewatch: LG 27GL650F-B Zwart
pricewatch: Asus VG279Q Zwart
Nu is het probleem dat de LG nog niet uit is en dat het er ook niet op lijkt dat deze binnenkort beschikbaar is, desontdanks dat hij al vrijwel een maand te koop is in de VS. De Asus monitor is nog eens tien euro duurder dan de LG bij de winkels waar die is uitverkocht. (329 euro voor de LG en 339 voor de Asus). Bij beide monitoren is het prijskaartje gewoon vrij hoog voor een 1080p monitor. Maar dan heb je wel weer het neusje van de zalm als het aankomt op 1080p monitors.
TL;DR
Een monitor kiezen is best moeilijk en ik kom er gewoon niet meer uit.
Ik zoek een?
Nieuwe monitor
Wat is je budget?
Budget is vrij flexibel, maar, laten we het onder de 400 euro houden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kleurweergave moet goed zijn. Heb op dit moment een IPS monitor en zou dus graag weer IPS willen. 144Hz klinkt ook wel leuk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 344,- | € 344,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 499,90 | € 499,90 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 38,99 | € 38,99 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | € 118,- | € 118,- |
| 3 | Kabels | Akasa PWM fan splitter | € 3,90 | € 11,70 |
| 1 | Processorkoeling | Cryorig H7 Quad Lumi | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Ventilatoren | Phanteks PH-F120MP Zwart/Wit, 120mm | € 14,90 | € 29,80 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 112,- | € 112,- |
| 1 | CableMod Basic Cable Extension Kit 6+2 White | -- | -- | |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.467,29 | ||