Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte laptop voor max 300 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zonnekeer
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-07 10:55
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil deze laptop puur gebruiken voor werk en om notities op te tikken tijdens Dungeons & Dragons.
Voor mij betekent dat dat ik (een lichte) Linux draai, en eigenlijk niet uit de terminal kom, tenzij ik even wat op het internet opzoek.
Het hoeft nieteens Youtube gebruik waardig te zijn.

Wat is je budget?
Ik wil zo min mogelijk uitgeven!

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben van plan deze laptop regelmatig mee te nemen om elders op locatie te werken.
Het liefst gooi ik hem gewoon in een rugtas terwijl ik op de motor rijd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben altijd heel gelukkig geweest met Thinkpads in het verleden, maar ik zou gokken dat die buiten het budget liggen.
Ik sta voor alles open zolang het maar een fysiek keyboard heeft.
Verder ben ik vroeger erg tevreden geweest met mijn Acer eeebook- maar ik kan geen echte netbookjes meer vinden.

Beste antwoord (via Zonnekeer op 09-10-2019 13:37)

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
wouter_va schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 01:34:

Of een chromebook, en daar dan GalliumOS of zo opgooien.
Werkt het makkelijkst met de Intel-varianten, met wat zoeken zijn er ook nog waar je de eMMC kan vervangen door een M.2 SSD
idd
dit bijv.

https://www.electrocorner.nl/hp-chromebook-14-ca021nd.html
199,-

Alle reacties

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 12:57
Een wat ouder tweedehandsje, liefst van steviger zakelijke reeksen? met een lichte linux kan je desnoods met 4GB wel verder -- ik zou wel checken dat processor en UEFI 64bit ondersteunen, 32bit ondersteuning is aan het verdwijnen stilaan (en vooral in kleine notebookjes komt nog wel eens 64bit cpu met 32bit UEFI voor, ooit zo'n Lenovo Yoga 10inch gehad - echt problematisch om linux op te krijgen)

Werkt het makkelijkst met de Intel-varianten, met wat zoeken zijn er ook nog waar je de eMMC kan vervangen door een M.2 SSD

Acties:
  • Beste antwoord

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
wouter_va schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 01:34:

idd
dit bijv.

https://www.electrocorner.nl/hp-chromebook-14-ca021nd.html
199,-

• Zonnekeer
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-07 10:55
Interessant, echter zie ik dat Apollo Lake niet ondersteund word door het GalliumOS project, dat is wel een dingetje... maar ik ga er zeker naar kijken!