Videokaart PC gebruiken voor Laptop via USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn78m
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Is het mogelijk om middels een soort van USB adapter een videokaart van een PC te gebruiken als externe videokaart voor een laptop?

Ik wil namelijk een aantal games spelen op de laptop, echter is de videokaart niet sterk genoeg, de processor is echter wel geschikt.

Hoor graag of iemand een eenvoudige oplossing weet.

alvast bedankt, Martijn

ik kwam zelf onderstaande tegen, maar heb eigenlijk geen idee of ik deze kan gebruiken voor de laptop :?
PCI-E 1x to 16x Powered USB 3.0 Extender Riser Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n riser kun je sowieso niet gebruiken. Die dingen zijn alleen geschikt als riser, niet om data over het USBprotocol te gooien.

Wat voor USB hebben we het over? USB1.1, USB2.0, USB3.0, USB3.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-06 20:46

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Wat voor laptop heb je uberhaupt? Welke model met welke processor?

Je hebt wat opties, waaronder een dock via Thunderbolt (3.1) (USB-C), of via een mini PCI-e slot (in je laptop.) Die laatste is wel een redelijk ghetto oplossing want je laptop kan dan als de kabel is aangesloten niet meer dicht x).Meestal heeft een WiFi kaart een Mini PCI-e aansluiting.

Hetgeen wat jij gevonden hebt is: PCI-e x1 > USB 3.0 > USB kabel > USB 3.0 > PCI-e x16. Is dus geen directe PCI-e x16 > USB 3.0 > kabel > laptop. Helaas...

Trouwens, iets als een GPU direct op je USB van je laptop aansluiten is niet aan te raden. Je krijgt veel te veel latency, minstens 30ms, wat echt niet prettig gamed (mocht je dat van plan zijn.) Ook is de bandwidth van USB (welke versie je dan mag hebben) een stuk minder hoog dan een (mini) PCI-e slot heeft.

Zie ook nog deze video: YouTube: Gaming on a Laptop using an External GPU

[ Voor 36% gewijzigd door d22wth op 13-08-2019 22:02 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn78m
Het betreft een Dell Latitude E7440, met gewoon USB 2.0.
Er zit een Intel Core i5-4310u processor in welke goed genoeg is voor het desbetreffende spel,
echter de huidige Intel HD Familiy video kaart is niet afdoende, om die reden zoek ik een oplossing voor de videokaart.

USB-C zit er dus niet op, maar die mini PCI-e slot lijkt me een prima oplossing, iemand een idee of dit zou werken met de hierboven omschreven laptop? en indien deze oplossing zou werken, kun je dan misschien een link delen welke ik het beste kan kopen?

thx thx thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:55
Welke videokaart heb je in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Video over USB2.0 kun je vergeten, dat is echt veel te traag om over te gamen. Je zit met max 480Mb/s (theoretisch, praktijk is een stuk lager), en een moderne videokaart heeft een veel grotere bandbreedte. Als het al gaat werken, dan knijp je dat ding dermate dat je IGP beter zal presteren.

miniPCIe naar PCIe zou in theorie kunnen, maar is niet heel praktisch
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51CI%2BBZ9cGL.jpg
https://www.amazon.in/Gen...mPCIe-Riser/dp/B071NCK3ZG
Dit zul je namelijk IN je notebook moeten duwen, daar een videokaart inprikken, en het ook nog van stroom voorzien. Dat steekt dus aan de onderkant van je notebook uit. Je kunt vast wel eea platleggen met risers, maar ik denk niet dat je dat moet willen.

Ik denk dat je beter naar een andere oplossing kan gaan kijken. Als het gaat om Steam games kun je kijken naar inhome streaming. Dan laat je een krachtige PC ergens het zware werk doen, en dat stream je dan naar je notebook. Niet ideaal, maar ik denk praktischer dan bovenstaand knutselwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 13-08-2019 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn78m
ok thx dan moet ik het maar uit mn hoofd zetten helaas.
ik ga nog wel wat proberen met een oude desktop pc die ik heb, processor zou ook goed genoeg zijn maar weet niet of het moederbord van deze pc de gewenste nieuwe videokaart gaat ondersteunen.

hoe dan ook bedankt voor de hulp,
Pagina: 1