Hulp bij tv voor next gen xbox 4k@60

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redscareb84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-06 16:44
Hi!

Weet iemand welke tv ik moet kopen voor de next gen xbox die 4k@60 aan kan?

Ik had deze gezien: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q70-q70r-qled en uit de specificatie zou het voldoende moeten zijn of mis ik iets dat ik een 120hz tv nodig heb met hdmi 2.1?

En ik heb een tv nodig dus graag heb advies nodig gezien ik het zelf niet begrijp? Alvast bedankt...

Beste antwoord (via Redscareb84 op 14-08-2019 17:33)

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

corporalnl schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:00:
Zou gewoon wachten tot er meer bekend is over de nieuwe Xbox. Daarnaast zijn er dan weer nieuwe TV's uit met nieuwe technieken.

Nu is het allemaal vermoedens, maar nog geen daadwerkelijke specs.
Precies dit dus. De nieuwe xbox console is volgens de geruchtenmolen pas eind 2020 op de markt. Daarbij 4k@120hz is een leuk fabeltje, ze zeggen dat het kan maar benchmarks moeten het maar bewijzen zeg ik maar.

Ik zou me er nu nog niet om druk maken. Tegen die tijd zal de markt met hdmi 2.1 aanbod ook groter zijn dan het nu is.

Daarbij heeft tweakers pricewatch een hele mooie filter systeem die je kan gebruiken voor o.a. Televisies kijk daar eens in zou ik zeggen.

Over de nieuwe xbox is gewoon te weinig informatie die daadwerkelijk gebaseerd is op feiten die vanuit Microsoft zelf komen. Tot die tijd, neem de info als een korrel zout en wacht gerust af tot volgend jaar zomer ermee.

Is gewoon advies die ik je meegeef.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:44

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Uh... Elke UHD TV zou dat moeten kunnen? Dus die ook. Maar ik lekker wachten tot die xbox uit is.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Als je het niet begrijpt heb je nog zo'n anderhalf jaar in je in te lezen. Klein beetje moeite doen kan geen kwaad, lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redscareb84
bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 06:54:
Als je het niet begrijpt heb je nog zo'n anderhalf jaar in je in te lezen. Klein beetje moeite doen kan geen kwaad, lijkt me. :)
Nou er staan 2 artikelen op tweakers 1 dat de next gen 8k aan kan of 4k@120 en gisteren lees ik max 4k@60 dus wat is het nou. En als je leest wil ik nu al een tv kopen die ready is voor de toekomst.

Knip, termen als knul mag je achterwege laten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 08:22
Dat is niet bijdehand, dat is gewoon de waarheid. Niemand weet wat de volgende Xbox zal kunnen, omdat het ding nog niet is aangekondigd. Ik denk persoonlijk dat je 8K en 4K@120 gevoegelijk naar fabeltjesland kunt verwijzen, de GPU die dat trekt moet nog gebakken worden, zeker als je dat vervolgens tegen consoleprijzen wilt gaan verkopen.

Dus wat je dan overhoudt is dat, als Microsoft mazzel heeft, 4K60 haalbaar is. En dat trekt elke UHDTV die momenteel op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Redscareb84 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:41:
[...]

Nou er staan 2 artikelen op tweakers 1 dat de next gen 8k aan kan of 4k@120 en gisteren lees ik max 4k@60 dus wat is het nou. En als je leest wil ik nu al een tv kopen die ready is voor de toekomst.

KNIP
Er is verder nog niks bekend over de nieuwe generatie consoles en als dat wel zo was, dat had je dat zelf eenvoudig kunnen Googlen.

En je vraag is nogal low effort. Dit is geen helpdesk. Ga reviews lezen. Kijk welke TV's geschikt zijn voor gaming en de nieuwe HDMI standaard hebben. Kijk wat je zelf belangrijk vindt.

Als ik je toch een bijdehand advies mag geven: koop een nieuwe LG OLED als je er haast mee hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 16:56 . Reden: Quote aangepast. Verdere olie hoeft er niet bij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redscareb84
bram1984 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Er is verder nog niks bekend over de nieuwe generatie consoles en als dat wel zo was, dat had je dat zelf eenvoudig kunnen Googlen.

En je vraag is nogal low effort. Dit is geen helpdesk. Ga reviews lezen. Kijk welke TV's geschikt zijn voor gaming en de nieuwe HDMI standaard hebben. Kijk wat je zelf belangrijk vindt.

Als ik je toch een bijdehand advies mag geven: koop een nieuwe LG OLED als je er haast mee hebt.
Er staan twee artikelen op tweakers. één zegt, het systeem gaat 120fps-weergave en 8k-resoluties ondersteunen, evenals variabele refresh rates. nieuws: Xbox Project Scarlett krijgt Zen 2-cpu met Navi-gpu en komt in 2020

Een ander artikel zegt: "Mensen zijn dol op 60fps-games, dus het is voor ons van groot belang om ervoor te zorgen dat spellen straks in 4k-60fps draaien", nieuws: Hoge framerates en korte laadtijden krijgen prioriteit bij next-gen-Xbox

En zover ik zelf had gegoogled, ondersteund alleen LG C9 HDMI 2.1. met 4k@120 maar als de nieuwe xbox enkel 4k@60 aan kan, dan kan ik net zo goed UHD TV halen zoals RoamingZombi al aangaf.

Je zegt dit is geen helpdesk en low effort, maar ik heb een vraag en die mag ik gewoon stellen op een forum. knip

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een vraag stelt, reageer netjes op antwoorden. Als je antwoord geeft, wees vriendelijk. In beide gevallen: als je dat niet wilt of kunt, post dan niets. Op de man reageren leidt alleen maar af van het onderwerp en is niet toegestaan op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:55
Zou gewoon wachten tot er meer bekend is over de nieuwe Xbox. Daarnaast zijn er dan weer nieuwe TV's uit met nieuwe technieken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

corporalnl schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:00:

Precies dit dus. De nieuwe xbox console is volgens de geruchtenmolen pas eind 2020 op de markt. Daarbij 4k@120hz is een leuk fabeltje, ze zeggen dat het kan maar benchmarks moeten het maar bewijzen zeg ik maar.

Ik zou me er nu nog niet om druk maken. Tegen die tijd zal de markt met hdmi 2.1 aanbod ook groter zijn dan het nu is.

Daarbij heeft tweakers pricewatch een hele mooie filter systeem die je kan gebruiken voor o.a. Televisies kijk daar eens in zou ik zeggen.

Over de nieuwe xbox is gewoon te weinig informatie die daadwerkelijk gebaseerd is op feiten die vanuit Microsoft zelf komen. Tot die tijd, neem de info als een korrel zout en wacht gerust af tot volgend jaar zomer ermee.

Is gewoon advies die ik je meegeef.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redscareb84
Ok dank jullie wel.

Mijn excuses verder als ik het niet goed heb begrepen. Ik wil graag een nieuwe tv maar misschien moet ik wachten op meer hdmi 2.1 modellen.

Een LG C9 vind ik echt super mooi maar ik ben zo’n fanatieke casual gamer dat ik bang ben voor burn in.

Dus wellicht toch wachten op de eerste LCD met hdmi 2.1

Maar tot zover, dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Redscareb84 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:28:
Ok dank jullie wel.

Mijn excuses verder als ik het niet goed heb begrepen. Ik wil graag een nieuwe tv maar misschien moet ik wachten op meer hdmi 2.1 modellen.

Een LG C9 vind ik echt super mooi maar ik ben zo’n fanatieke casual gamer dat ik bang ben voor burn in.

Ondanks dat alleen klagers hun ervaringen en problemen posten, is er in de OLED-topics toch weinig klagen over burn in. Ik draai al ruim 2 jaar met een C7 en heb nulkommanul problemen. Er wordt veel YouTube, Amazon en Netflix gekeken; geregeld staan NPO1, RTL7 of Veronica een paar uur aan en ook wordt er gegamed met statische beelden. Ik heb op mijn tv echt nergens last van. En ik ben een zeer kritische kijker die extreem zuinig is op zijn spullen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redscareb84
Jorgen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

Ondanks dat alleen klagers hun ervaringen en problemen posten, is er in de OLED-topics toch weinig klagen over burn in. Ik draai al ruim 2 jaar met een C7 en heb nulkommanul problemen. Er wordt veel YouTube, Amazon en Netflix gekeken; geregeld staan NPO1, RTL7 of Veronica een paar uur aan en ook wordt er gegamed met statische beelden. Ik heb op mijn tv echt nergens last van. En ik ben een zeer kritische kijker die extreem zuinig is op zijn spullen.
Oeh dat vindt ik wel heel erg goed/prettig om te horen. Jouw tv gebruik is bijna hetzelfde als die van mij. Dank voor je reactie, nu twijfel ik wel maar dat is luxe- probleem haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Redscareb84 graag gedaan.
Het kan natuurlijk altijd voorkomen, maar ik heb echt nog niks gezien. Succes met je first world problems ;)
Geniet van je uiteindelijke keuze.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Redscareb84 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:28:
Ok dank jullie wel.

Dat is de LG SM9000 https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sm9000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
Heb zelf ervaring met de xbox one x en 4k.
Voor mij was en is nog steeds HDR de game changer.

Dat maakt voor mij het grootste verschil, naast de hogere resolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Jorgen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:08:
@Redscareb84 graag gedaan.
Het kan natuurlijk altijd voorkomen, maar ik heb echt nog niks gezien. Succes met je first world problems ;)
Geniet van je uiteindelijke keuze.
Hier ook nergens last van. Inbranden wordt echt gigantisch overdreven. Ik heb ook een 4K LED gehad en daar had ik alleen maar ellende mee. Geluk was dat ik die na 4 reparatie bezoeken mocht omruilen voor een OLED. Nooit meer een LCD/LED hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redscareb84
Oeh dit is ook wel echt een mooie tv. dank je wel, wist niet dat deze er was met 2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Redscareb84 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Oeh dit is ook wel echt een mooie tv. dank je wel, wist niet dat deze er was met 2.1
Dramatisch contrast, dramatische local dimming en matige HDR. Ik zou dan nog eerder een goede TV zonder HDMI 2.1 nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Redscareb84 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:13:
[...]Oeh dit is ook wel echt een mooie tv. dank je wel, wist niet dat deze er was met 2.1
(Nog een) Review hier: https://www.homecinemamag...90-serie-ultra-hd-lcd-tv/ ; een iets betere zou de SM9500 zijn maar die zie ik niet op de LG Benelux site ...

Blijkbaar heet die hier/in Europa de SM9800 https://www.lg.com/nl/televisies/lg-55SM9800PLA (en SM9000 heet de SM9010 in 55 en 65" product: LG SM9010PLA maar wel gewoon SM9000 in 49, 75 en 86" product: LG SM9000 :+ )

[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 16-08-2019 20:35 ]

Pagina: 1