Probleem met minecraft multiplayer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik probeer multiplayer te doen met mijn zus. We wonen niet in hetzelfde huis en proberen daarom via direct connect elkaars wereld te joinen, dit lukt ons echter niet. We zoeken ons ip-adres op, doen er een dubbelepunt achter, openen de wereld voor LAN en geven de code aan elkaar door, met geen mogelijkheid lukt het ons. Het spel blijft hangen op "connecting to server" totdat er een foutmelding volgt.

De foutmelding die ik krijg is als volgt:

"Failed to connect to the server
io.netty.channel.AbstractChannel$AnnotatedConnectException: Connection timed out: no futher information"

We hebben geen idee waarom het ons niet lukt. We willen erg graag met mods spelen, maar ook zonder mods, bijvoorbeeld via de nieuwste release van minecraft kunnen we niet met elkaar verbinden.

Is er iemand die ons hiermee verder zou kunnen helpen? Als er meer informatie nodig vraag maar raak.

We horen het graag en alvast bedankt! _/-\o_

Vriendelijke groeten van twee wanhopige zussen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:20
Gezien je zegt dat jullie niet in hetzelfde huis wonen ga ik ervan uit dat jullie op gescheiden netwerken zitten. Er is standaard dat het netwerk is afgeschermd met een firewall. De optie voor LAN openen gaat niet werken om over het internet (WAN) te spelen. Je zal van een van beide netwerken de poort voor Minecraft open moeten zetten (port forward). Dan zou het van het andere netwerk wel moeten lukken om te verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie, hoe kan ik de poort open zetten (port forward)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:20
Het wordt op tweakers gewaardeerd als je zelf wat probeert en hulp vraagt als je niet verder komt. E.g. wat heb je zelf al gevonden. Ik hoop dat je op deze link https://portforward.com/minecraft/ de juiste informatie kan vinden om verder te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Dat moet één van jullie doen in de router die je van je internetprovider gehad hebt. Het liefste zet je hier vervolgens ook nog een firewall regel op, maar of dat zomaar kan is sterk afhankelijk van de modems / routers die je hebt. In een Ziggo Connect Bos is dit laatste bijvoorbeeld niet mogelijk.

Als je geen firewall regel in kunt stellen moet je zorgen dat je de server met een wachtwoord beveiligd, anders kan iedereen die het IP-adres gokt op de server.

Wie zijn jullie internetproviders (zowel de jouwe, als die van je zus), en welke modems hebben jullie?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internetprovider is Ziggo, die van mijn zus is Linksys Smart Wi-Fi. Ik ben zelf niet erg handig met computers en weet niet precies wat je bedoelt met een modem...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
In dat geval is het misschien beter een server huren, dan hoef je daar allemaal niet over na te denken :) Wil je met mods spelen of zonder?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met mods, we proberen versie 1.12.2 te spelen met een stuk of 10 mods :)

Toch vind ik het gek dat we op dit moment niet via LAN kunnen spelen, vroeger kon dit wel. Als we het via de "modems" doen, is het dan mogelijk om gratis samen te spelen of is dit sowieso geen optie? Een minecraft server huren kost namelijk wel geld en dat gaat altijd een beetje tegen mijn principes in voor een game waar al reeds voor betaald is.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Om dit veilig te doen moet je eigenlijk een VPN opzetten tussen jullie twee, maar als je al niet weet wat een modem is (wat in principe niet erg is, al is Tweakers.net over het algemeen voor een wat geavanceerder publiek) dan lijkt me een VPN nog lastiger.

Ik denk dat het simpelste is om Hamachi te gebruiken: https://minecraft.gameped...ls/Hamachi_connection_LAN

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1