Vraag over 2D Aluminium lasersnijden / waterjet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaMMG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 18:57
Hi Tweakers,

Ik zit met een vraag, ik wil namelijk een object laten uitsnijden van 3MM dikke aluminium. Ik heb me rot gezocht op ome google naar services die dit voor mij zouden kunnen doen voor een schappelijke prijs. Helaas kan ik niet echt iets concreets vinden. Meeste diensten zijn gericht op grotere afnames en herhaalverkeer..

- Ik ben van plan om een stuur voor m'n F1 sim rig te bouwen (DTM stuur). Ik heb een cadtekening van wat ik exact wil hebben. DWF bestand heb ik.

Mijn vraag is, zijn er hier medetweakers die zo een dienst leveren of zo een dienst kennen en gebruikt hebben? Ik hoor graag jullie ervaringen !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het 2D is kan je het ook gewoon laten frezen en anders ipv laser kan je ook aan watersnijden denken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 17:47
genoeg bedrijven die dit wel doen als je beetje googled naar plaat constructie bedrijven vind je ze wel

wij hebben een laser en flowjet staan wat het zou kosten weet ik niet
als het alu is is het zo gesneden zou het eerder met een flowjet laten doen dan met laser wat schoner

en weet je zeker dan je het uit 3 mm wilt hebben ? zou denk zelf wat dikker gaan 5 of zo

[ Voor 14% gewijzigd door NLMarcel194 op 13-08-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:56
Wel eens gedaan bij wettersnijer.nl . Paar kleine plaatjes aluminium, vond het best prijzig. (80ish euro). De snijrand was ook niet mooi glad, misschien is dat bij lazeren beter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

Meer dan genoeg bedrijven die ook voor particulier en enkelstuks leveren, zelfs die een online offerteformulier automatisch hebben, dus gewoon ff verder shoppen.

Ik schat dat je waarschijnlijk zo rond de 100 euro kwijt bent, maar vooral goed shoppen. :) succes!

Als je echt geen geld wilt uitgeven, koop een plaat aluminium en ga zelf aan de slag, gaten boren en zagen voor de grove vorm, en dan met vijlen verder afwerken. Kost wel een hoop meer werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 17:47
BastiaanCM schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:34:
Wel eens gedaan bij wettersnijer.nl . Paar kleine plaatjes aluminium, vond het best prijzig. (80ish euro). De snijrand was ook niet mooi glad, misschien is dat bij lazeren beter ?
je moet het altijd na bewerken omkom je bijna niet aan misschien dat hun dat niet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:04

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Nogmaals, als het voor een schappelijke prijs moet kan je beter bij een hackerspace de boel CNC frezen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaMMG
memphis schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:54:
Nogmaals, als het voor een schappelijke prijs moet kan je beter bij een hackerspace de boel CNC frezen.
Ja ik denk dat dat ook de beste optie is momenteel.

Also: Bedankt allen voor de antwoorden, helaas ligt rond de 100 euro uit mijn budget, dan ga ik denk ik inderdaad de langere route af en met de hand alles doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaMMG
NLMarcel194 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:31:
genoeg bedrijven die dit wel doen als je beetje googled naar plaat constructie bedrijven vind je ze wel

wij hebben een laser en flowjet staan wat het zou kosten weet ik niet
als het alu is is het zo gesneden zou het eerder met een flowjet laten doen dan met laser wat schoner

en weet je zeker dan je het uit 3 mm wilt hebben ? zou denk zelf wat dikker gaan 5 of zo
Thanks voor het antwoord.

Het is alleen een faceplate waar alles op gemonteerd gaat worden, 3mm is dik zat daarvoor. Hoeft ook helemaal niet sterk te zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-03 17:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:38

thijsco19

KTM 990 SMT

SeaMMG schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:42:
[...]

Ja ik denk dat dat ook de beste optie is momenteel.

Also: Bedankt allen voor de antwoorden, helaas ligt rond de 100 euro uit mijn budget, dan ga ik denk ik inderdaad de langere route af en met de hand alles doen :(
Heb je een decoupeerzaag? Je kan het makkelijk met een decoupeerzaag uitzagen.
Voor de gaten kan je normale boren gebruiken voor kleine gaten (tot en met 13mm). Groter kan je het beste met een stappenboor doen. Groter gat nodig dan een stappenboor kan boren? Gebruik dan een gatenzaag. Of gebruik voorzichtig de decoupeerzaag.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaMMG
thijsco19 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:51:
[...]

Heb je een decoupeerzaag? Je kan het makkelijk met een decoupeerzaag uitzagen.
Voor de gaten kan je normale boren gebruiken voor kleine gaten (tot en met 13mm). Groter kan je het beste met een stappenboor doen. Groter gat nodig dan een stappenboor kan boren? Gebruik dan een gatenzaag. Of gebruik voorzichtig de decoupeerzaag.
Yup! Daarmee was ik het ook van plan om te gaan doen, toen dacht ik erover dus om dit te laten maken in plaats van zelf ermee bezig te zijn. Valt vies tegen helaas :/

Ik kom zelf uit Haarlem, daar zitten geen makerspaces in de buurt (behalve amsterdam centrum, hier kom ik niet makkelijk met eigen auto).

Ik denk dat er uiteindelijk niets anders op zit dan toch zelf te gaan zagen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:38

thijsco19

KTM 990 SMT

SeaMMG schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:53:
[...]

Print het ontwerp uit en lijm het erop. Rustig aan doen en dan komt alles goed. Werken met aluminium is gelukkig niet zo moeilijk ;) .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien https://www.schaeffer-ag....ads/front_panel_designer/

Maar als ik het zo lees is je ontwerp ook goed te doen met de figuurzaag en een stappenboor. Scheelt een hoop knaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 15:44
SeaMMG schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:53:
[...]

Yup! Daarmee was ik het ook van plan om te gaan doen, toen dacht ik erover dus om dit te laten maken in plaats van zelf ermee bezig te zijn. Valt vies tegen helaas :/

Ik kom zelf uit Haarlem, daar zitten geen makerspaces in de buurt (behalve amsterdam centrum, hier kom ik niet makkelijk met eigen auto).

als je me het bestand stuurt kan ik wel even voor je kijken of wij het wellicht kunnen (tussendoor als LVT). Dan word het waarschijnlijk wel van staal, alu is niet heel makkelijk te snijden met een laser, dan kom je al snel uit op waterjet cutting.

[ Voor 51% gewijzigd door WeeDzi op 14-08-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-04 21:05
Moet het heel erg netjes zijn? Ik zou zelf denk ik kijken hoe ver ik kom met de hand (metaalzaag, of figuurzaag idd) en een dremel.
https://www.conrad.nl/p/b...fer-80-delig-130-w-814677
Gebruik ik al jaren. Koop wel betere slijpschijfjes, https://www.hornbach.nl/s...-5-st/957846/artikel.html Bijvoorbeeld, je moet de schijfjes met vezels hebben. Hier bij de Action zijn ze ook te koop, kan ze op de site niet vinden.

Als je er een beetje handig mee bent kan je best een mooi resultaat krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 14-08-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaMMG
WEBGAMING schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:01:
Moet het heel erg netjes zijn? Ik zou zelf denk ik kijken hoe ver ik kom met de hand (metaalzaag, of figuurzaag idd) en een dremel.
https://www.conrad.nl/p/b...fer-80-delig-130-w-814677
Gebruik ik al jaren. Koop wel betere slijpschijfjes, https://www.hornbach.nl/s...-5-st/957846/artikel.html Bijvoorbeeld, je moet de schijfjes met vezels hebben. Hier bij de Action zijn ze ook te koop, kan ze op de site niet vinden.

Als je er een beetje handig mee bent kan je best een mooi resultaat krijgen.
Yes, alle spulletjes die ik ervoor nodig heb om het met de hand te maken heb ik gelukkig al. Ik zie er alleen tegenop om het te doen, ik zou ook gewoon een keer willen laten snijden/frezen om het resultaat te kunnen zien, vandaar mijn vraag :)

Bedankt voor het antwoord iig!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 09:28
Ik laat mijn aluminium lasersnijden in Duitsland bij Geerscutting.de.
Deze zijn voor mij goed betaalbaar.
Een nadeel: Je moet alleen wel een adres hebben in Duitsland. Ze versturen niet nar NL.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossssie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-04 16:32
Ik heb pas geleden een plaat staal van 540x215x1.5mm laten lasersnijden bij https://www.lasermaster.co.uk/ was er totaal £60 voor kwijt waarvan £21 shipping. Ik heb bij meerdere bedrijven toen aanvragen gedaan, maar deze was wel het goedkoopst. Kwaliteit was verder prima.
Pagina: 1