Tweakers Best Buy Guides uniformiteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 15:08
Naar aanleiding van de BBG widget op de front page:
Daar waar de BBG voor laptops en desktops per prijs categorie is ingedeeld, zie ik dit niet terug bij de laatste smartphone BBG.
Mij lijkt, dat het voor de consistentie van de smartphone-guide logisch is, een aantal budget of functionele categorieën te classificeren waarop een set beschikbare smartphones geëvalueerd wordt.

[ Voor 1% gewijzigd door Deakers op 14-08-2019 09:45 . Reden: typo - zinsverduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:59

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerking en scherp gezien :) En trouwens, leuke avatar!

We proberen per BBG te kijken welke indeling het meest logische is. We hebben een variant met prijzen overwogen, maar om twee redenen werkte dat niet zo goed:
1. Veel mensen kopen een smartphone niet in de losse verkoop, maar op afbetaling bij een abonnement. Daarbij kunnen de prijzen behoorlijk verschillen
2. Smartphoneprijzen schommelen nogal. Een telefoon die op moment van schrijven bijvoorbeeld in een categorie 400-600 euro valt, kan op moment van publicatie ineens 390 euro kosten en dus in een andere categorie thuishoren. Dat is ook de reden waarom in de categorie 'prijsdalers' deze keer geen iPhone staat; toen ik het schreef, was er een iPhone stevig in prijs gedaald, maar de dag voor publicatie was die weer in prijs gestegen, waardoor ik hem er weer uit moest halen.

Smartphones is niet de enige BBG die met andere categorieën werkt; bij ssd's is dat ook zo. De BBG is trouwens geen statisch iets; we kijken elke keer weer hoe we hem beter kunnen maken, waardoor uiteindelijk zoveel mogelijk mensen er iets aan hebben :)