Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 14:22
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem: Als wij een dagje naar de dierentuin gaan, of op vakantie een stadje of dergelijks willen bezoeken, zijn wij 9 van de 10 keer genoodzaakt een rolstoel mee te nemen gezien mijn vriendin slecht te been is. Nou ben ik zelf nog ( jong ;) en ) fit dus die rolstoel duw ik de berg wel op. Echter een camera die aan mijn nek bungelt is niet echt comfortabel op dat moment. De camera elke keer in de tas wegstoppen en tevoorschijn halen bij een foto moment is ook niet praktisch.

Ik ben dus opzoek naar een manier om mijn camera makkelijker bij de hand te houden, en het mijzelf hierdoor iets makkelijker te maken.

Ik gebruik een Canon 80D als camera. Met hierop doorgaans de volgende canon lenzen: ( EF-s 10-22mm, EF-s 18-135mm, EF 50mm, EF 24-105mm)

Zelf kwam ik na zoeken als snel uit op de Peak Design Capture wat er naar mijn idee solide uitziet. Heeft iemand ervaring met deze clip?

Ik zag ook nog wel opties zoals een slingshot strap voorbij komen. Ontziet wel de nek, maar ik weet niet hoe handig dat loopt met rugtas en rolstoel. Wellicht dat iemand nog een goude tip heeft :) Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

Nemm schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:53:
Ik zag ook nog wel opties zoals een slingshot strap voorbij komen. Ontziet wel de nek, maar ik weet niet hoe handig dat loopt met rugtas en rolstoel.
Een slingshot lijkt me een goeie optie, daar zweer ik echt bij. Gewoon 1 die in het mount-punt voor statief draait (dus op 1 plek vast zit) en lekker lang schuin over je schouder laten hangen.

Met rugtas geen issue, dan loopt ie er gewoon onderdoor. Zolang je niet extreem hoeft te bukken voor een rolstoel blijft de camera gewoon lekker op je heup hangen lijkt me. (als in, tuurlijk schiet ie naar voren als je bv je veters gaat strikken, maar als je iemand duwt hangt ie dus niet zo irritant voor je borst als een supertoerist, maar gewoon chill op je heup)

sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 22:10
Kijk zeker ook eens naar het systeem van o.a. spyder: YouTube: Camera Strap Review and Comparison Black Rapid vs Holdfast Moneym...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-10 15:28
Even buiten het bekende doosje. Is er geen beugel/houder oid die je aan de rolstoel vast kunt maken? Eventueel wat zelf knutselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

MRIdev schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:50:
Even buiten het bekende doosje. Is er geen beugel/houder oid die je aan de rolstoel vast kunt maken? Eventueel wat zelf knutselen.
Als je aan een rolstoel bevestigd. Dan vind ik dit een nette oplossing. Maar helaas, het is bedoeld voor camera's tot 400 gram.
Panasonic RP-CMC10

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 13-08-2019 21:27 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-10 15:28
MedionAkoya schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:04:
[...]

Als je aan een rolstoel bevestigd. Dan vind ik dit een nette oplossing. Maar helaas het is bedoeld voor camera's tot 400 gram.
Panasonic RP-CMC10
Zoiets bedoelde ik inderdaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Er zijn camera holsters. Zoals die van peak-design. Misschien met een aanpassing dat je deze aan de rolstoel kan bevestigen??

Anders eens zoeken op camera attributen voor rolstoelen. Er zijn best veel hulpmiddelen voor gehandicapten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
Bedankt voor het meedenken allemaal :)

Ik heb inderdaad ook wel eens gedacht aan een mogelijkheid om iets aan de rolstoel te bevestigen. Echter zou ik het ook fijn vinden als het een goede aanvulling is waarmee ik ook iets kan wanneer we zonder rolstoel op pad zijn. In dat geval zou een Camera Strap een goede optie zijn denk ik.

De Peak Design Rapture dien je toch ook wel weer aan een tas of broekriem te bevestigen. Inderdaad een wat hoger toeristisch gehalte :D Al gaat het in dit geval even om praktische, boven het uiterlijke.

Betreft de Straps, wat zijn een beetje de merken of types to go betreft jullie ervaring? Uiteraard zal ik mijzelf hier ook nog even in verdiepen.

Dank alvast!

edit: ik ga ook zeker even het filmpje bekijken nog betreft de verschillende soorten.

[ Voor 6% gewijzigd door Nemm op 13-08-2019 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Laatst online: 12:12
Ik gebruik de Peak Design clip. Werkt prima. Je kunt er verrassend veel gewicht aan hangen zonder dat het irritant wordt. Ik heb jarenlang een sling gebruikt maar dat vond ik in combinatie met een tas niet altijd optimaal. Ook slingerde de camera nog wel eens bij lastige passages bij wandelingen in de bergen. Maar dat zal in de dierentuin wel meevallen.

Nadeel van de clip is idd dat je er wat meer toeristisch bijloopt. Maar ach, met uitjes ben je dat ook dus tja... wat wel een aandachtspunt is: doordat je slechts aan 1 kant gewicht op je rugzak hebt dan willen de banden nog wel eens wat scheef trekken. Vooral al met een lichte rugzak. Met wat gewicht erin dus minder een probleem, maar het is helemaal te verhelpen door de borstband van je rugzak dicht te klikken. En ja, dan gaat de cool-factor nog wat verder naar beneden 😉

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
Ha @klaaas bedankt voor je bericht! Naar dit soort gebruikers ervaring was ik onder andere opzoek. Die cool-factor mag mij gestolen worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb zelf een rip off van ome Ali (13 euro) van de Peak Design en ik ben er erg blij mee. Hij hangt heerlijk onder handbereik. Geen gezeur met tas in, tas uit. Ik heb er een a7ii aan hangen met prime of UWA zoom. Uiteraard voor de veiligheid wel de neckstrap ook om mijn nek, mocht hij losschieten (nog nooit gehad).

Overigens heb ik geen ervaring met andere draagmethoden, dus er zijn vast ook andere systemen die ook net zo goed of beter zouden kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
Na nog van alles te hebben opgezocht heb ik besloten om voor de Peak Design Capture v3 te gaan. Deze gaat het mij gewoon een stuk makkelijker maken denk ik. Daar komt bij dat ik mogelijkheden zie om deze ook aan de achterkant van de rolstoel te kunnen bevestigen indien gewenst.

Allen dank voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MRIdev schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:50:
Leuk creatief! Dan zou ik gelijk een statief/monopod inbouwen voor extra stabiliteit ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1