Ik probeer mijn laptop met HDMI aansluiting op een 10+ jaar oude Packard Bell monitor aan te sluiten. Deze monitor heeft een VGA en DVI-D aansluiting, en mijn laptop USB-C en HDMI. Aanvankelijk sloot ik deze aan met een HDMI kabel en DVI-D adaptertje, maar dat gaf geen signaal. Ik dacht, wellicht komt dat doordat de output van het scherm kapot is of de DVI-D adapter niet lekker is (HDMI kabel werkt, getest). Zonet probeer ik het met een vers aangeschafte VGA > HDMI kabel, en ook dat geeft geen beeld. Dezelfde monitor werkt wel via deze VGA poort op een desktop PC (VGA > VGA). De HDMI poort van de laptop werkt ook gewoon (geeft beeld op een TV via de oorspronkelijke HDMI kabel).
De poorten op zowel monitor als laptop lijken dus te werken. Waar zit hem dan de crux? Heb ik dikke pech en een kapotte kabel gekocht (naast een al kapotte DVI-D adapter), of kan er nog een andere oorzaak zijn?
De poorten op zowel monitor als laptop lijken dus te werken. Waar zit hem dan de crux? Heb ik dikke pech en een kapotte kabel gekocht (naast een al kapotte DVI-D adapter), of kan er nog een andere oorzaak zijn?
[ Voor 11% gewijzigd door LankHoar op 13-08-2019 15:29 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!