Toon posts:

Legamaster UHT-65lula touch drivers

Pagina: 1
Acties:

• R. Smael
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 27-11 19:50
Hallo,

Ik heb een probleem met een van mijn net tweedehands aangeschafte Legamaster 65" inch touchscreen monitor.

Het scherm werkt perfect op HDMI & VGA, zowel HD als Ultra HD. Maar zodra ik de touchscreen functie aansluit op mijn computer(s), flipt het scherm & de computer!

Het begint van alles te selecteren, verschillende aanraakpunten worden geactiveerd en het start zelfs programma's op!

De drivers zijn waarschijnlijk niet goed maar Legamaster Nederland zegt dat het type wat ik heb, niet van Legamaster is.

Nu heb ik de bestaande drivers op de website van Legamaster, allemaal al getest. De enige drivers waar het scherm op reageert,zijn de PTX & EMD drivers. Daar komt informatie naar boven zoals SN code/ ID/ Versie nummer en dergelijke. Maar nog is de versie niet goed zegt het scherm.

Ook na kalibratie met de PTX & EMD drivers, doet het scherm nog raar.

Nu is mijn vraag:Kan iemand aan de goede drivers helpen? En dat het scherm goed stabiel draait!

Alvast bedankt!

• JonasLa123
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 05-12 15:56
Beroepsmatig heb ik ervaring met dit soort schermen. Ik heb geen ervaring met de Legamaster, maar de laatste jaren zijn deze touchscreens HID-apparaten en hoef je zelf geen driver meer te installerenn.
Jouw verhaal klinkt als een defect touchkader. De touchdetectie werkt aan de hand van infrarood LED's en ontvangers die verticaal en horizontaal een onderbreking registreren door bijvoorbeeld een pen of vinger. Als een van de infrarood-LED's de geest geeft of begint te knipperen ziet de ontvanger constant een object op het touchscreen. Als een aantal LED's of ontvangers defect zijn krijg je dus een touchscreen dat random detecties doorgeeft aan de PC, die deze als muiskliks/aanrakingen registreert. Gebeurt dit net op de plaats waar een snelkoppeling in de taakbalk staat dan kunnen er inderdaad programma's geopend worden. Ook verplaatst de muisaanwijzer zich vaak contstant naar de plaats waar de detectie gebeurt als je een toetsenbord en muis aansluit.

Vervangen van het touchkader is de oplossing, of terug naar de verkoper met het toestel!

• R. Smael
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 27-11 19:50
Hallo,

Dankjewel voor uw reactie.

Weet u een adres waar ik het scherm eventueel kan laten nakijken/repareren?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee