Toon posts:

Hulp bij reparatie Surface book pro 2 gevraagd.

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

• Handy-man
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:24

Handy-man

Dat had je niet gedacht he!?

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Een vriendin van mij heeft een Surface book pro 2 die net buiten garatie een defecte SSD kreeg.

https://tweakers.net/ext/f/apt7hOS20arqi968La6eYoSw/thumb.jpg

Microsoft wil een soort van korting geven (600 euro) als we hem terug sturen, voor een nieuwe. De servicdesk heeft met mij vastgesteld dat dit de beste is wat ze konden doen voor mij.

Ik ben naar een reperatie zaak gegaan om eens te kijken wat de kosten zouden zijn voor reparatie en dat is 185 euro.

Nu, dacht ik "misschien wil ik mij er zelf aan wagen om hem open te maken".

Maar ik dacht wie weet hebben jullie ervaringen met het open maken?
Kennen jullie iemand die dit kan?
Wat heb ik nodig?
Zou iemand het met mij samen willen doen als ze al de juiste tools hebben? wil graag er van leren.

Ik wil ook wel investeren voor de juiste tools. Zou iemand raad weten wat het kost en wat de beste tools zijn om de lastige prosses van het open breken van dit apperaat en weer in elkaar zetten er van natuurlijk.

Bedankt alvast voor jullie tijd en aandacht. _/-\o_

makes lots of pc's? always makes it work? is it You? is it him? no it is the Handy man!\

• gandalfdroes
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06-12 15:04
Hierbij vast wat links waar je naar kunt kijken

https://www.ifixit.com/Te...ce+Book+2+Teardown/100364
YouTube: Microsoft Surface Book 2 Teardown!

Ze halen hem hier compleet uitelkaar, heb nog geen manuals gevonden waar ze specifieke dingen vervangen. Maar een start voor de reparatie en welke tools ze gebruiken geven ze wel.

Hoop dat er tweakers bij jou in de buurt zijn die je kunnen helpen hiermee.

• tritimee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:05
hoezo net buiten garantie?

is deze prive of zakelijk gekocht? Privé heb je gewoon recht op een deugdelijk product gedurende de economische levensduur. Zou eens contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering.

• Handy-man
  • Laatst online: 01-12 17:24

Handy-man

Dat had je niet gedacht he!?

Topicstarter
Ik had de Ifixit youtube gezien. Het is duidelijk verhaal. Maar het is nogsteeds een behoorlijke invesering voor een 1 malige reperatie.

Zou fijn zijn dat ik mijn vriendin blij kan maken zonder hoge kosten te maken.

De laptop was net 2 jaar oud en toen starte hij niet meer op. Dat is buiten garantie. Net als bij apple je betaald gewoon voor een herstelde verzie van het zelfde product. Misschien iets goedkoper....

makes lots of pc's? always makes it work? is it You? is it him? no it is the Handy man!\

• Rukapul
  • Laatst online: 23:43
Ik heb wel eens van een oude tablet het scherm vervangen en vond dat doenbaar maar toch wel tedious. Met name het terugplaatsen van het scherm wat in de hoeken toch iets omhoog leek te komen.

Ook een poging gevaagd het scherm te vervangen van een Sony xperia mini model maar dan merk je wat een gedoe het kan zijn als je geen ervaring hebt. Die patient heeft het niet gered :+

De Surface lijkt nog een graadje erger, maar afgaande op de video van iFixit doenbaar. Echter, als de reparatietoko het voor 185 doet inclusief de SSD dan is dat toch een nobrainer? De restwaarde van het apparaat is vrij hoog immers en de kans op schade (met name aan het scherm) aanzienlijk.

Een van de dingen waar je mogelijk tegenaanloopt is dat je het scherm terug moet plakken. En dan moet je dus hopen dat de lijmlaag herbruikbaar is of vervangbaar.

[Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 13-08-2019 15:33]

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

https://tweakers.net/aanbod - ook voor (reparatie)diensten.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee