Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Woning in buitenland met dikke muren..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GeldKomtEnGaat
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-12-2020
Beste mensen,

Ik ben regelmatig in het buitenland en mijn woning is voorzien van dikke muren. Nu heb ik in mijn woning prima internet en haal ik gewoon 200+ mbit internet.

Echter in mijn slaapkamer heb ik matig internet. Ik heb zitten puzzelen en wil graag twee opties.

- een router met hoge zendvermogen (toegestaan waar ik verblijf).
waar ik tevens een beetje mee kan spelen, met frequenties etc. Liefst met externe antennes.

- een mesh, ap of alternatief voor het onderstaande.

Ik wil iets plaatsen in de slaapkamer, echter wil ik geen onderbreking van mijn wifi signaal wanneer ik een kamer in en uit loop, welke toepassing kan hier handig voor zijn? Ik heb trouwens een cat 6 kabel die is doorgetrokken naar de slaapkamer en die ook 200+ mbit haalt.

Alle reacties

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Simpele router instellen als accespoint en aansluiten op die kabel reeds in de slaapkamer ligt. Instellen met zelfde ssid en kanaal als de router en klaar.

Zie ook hier,

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[Voor 23% gewijzigd door ciris op 13-08-2019 12:33]

• michielRB
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 15:02

michielRB

unfck the internet

Beste oplossing zou zijn om een UTP kabel te trekken van je router naar je slaapkamer. Vervolgens een AP in je slaapkamer plaatsen en aansluiten op de kabel. Als je geen kabel kan/wil/mag trekken, dan zou powerline een alternatief kunnen zijn.
Ga niet hobbien met een mesh netwerk. Dat is een doffe ellende, zeker met die dikke muren.

Als je perse geen onderbreking wil bij het verplaatsen van de ene kamer naar de andere, zal je bijvoorbeeld naar Ubiquiti moeten gaan kijken. Die hebben een erg goed werkende handoff implementatie. (overnemen naar het sterkste signaal)

[Voor 26% gewijzigd door michielRB op 13-08-2019 12:34]

UnFCK the Internet https://www.mozilla.org/en-US/firefox/unfck/

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:11
GeldKomtEnGaat schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:28:
waar ik tevens een beetje mee kan spelen, met frequenties etc. Liefst met externe antennes.
Draadloze netwerken werkt niet als een FM-radio. Sterkere zender op de zendmast, geeft bij wifi niet (zoals bij FM) meer bereik. Het apparaat moet naar de router kunnen zenden, dus die zou dan ook dat hogere zendvermogen ingebakken moeten hebben. Succes met het vinden daarvan!
- een mesh, ap of alternatief voor het onderstaande.

Ik wil iets plaatsen in de slaapkamer, echter wil ik geen onderbreking van mijn wifi signaal wanneer ik een kamer in en uit loop, welke toepassing kan hier handig voor zijn? Ik heb trouwens een cat 6 kabel die is doorgetrokken naar de slaapkamer en die ook 200+ mbit haalt.
Je hebt CAT6 kabel liggen, dus een goed access point moet dat kunnen. Eventueel zou je meerdere dan 1 van deze access points en deze alle wifi laten verzorgen. Ubiquiti Unify komt dan al snel goed uit de bus.

• GeldKomtEnGaat
Excuses; ik zie geen edit knop op mijn mobiel; extra info over een router met hoogzendvermogen, is omdat de huidige router van mijn provider heel basic is. Ik had hiervoor een ASUS RT68 en daar was het spelen met Merlin software leuk.

• GeldKomtEnGaat
Dank jullie wel allen voor jullie reacties.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dan zit je straks alsnog met een brakke wifi verbinding omdat jouw laptop prima kan horen wat de router zegt maar de router niet kan horen wat de laptop terug fluistert.

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Groentjuh schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:43:
Draadloze netwerken werkt niet als een FM-radio. Sterkere zender op de zendmast, geeft bij wifi niet (zoals bij FM) meer bereik. Het apparaat moet naar de router kunnen zenden, dus die zou dan ook dat hogere zendvermogen ingebakken moeten hebben. Succes met het vinden daarvan!
Hard en langzaam praten richting slechthorenden is één oplossing
sypie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:53:
Dan zit je straks alsnog met een brakke wifi verbinding omdat jouw laptop prima kan horen wat de router zegt maar de router niet kan horen wat de laptop terug fluistert.
Je zou ook de “oren” van het access point een gehoorapparaat kunnen geven :)
Je hebt CAT6 kabel liggen, dus een goed access point moet dat kunnen. Eventueel zou je meerdere dan 1 van deze access points en deze alle wifi laten verzorgen. Ubiquiti Unify komt dan al snel goed uit de bus.
De Ubiquity Unifi AP-AC-LR (Long Range) heeft een andere antennebouw. Het idee hierachter is dus: niet harder zenden, maar beter ontvangen:
https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-ac-lr/

Althans, dat claimed Ubiquity. In de praktijk vind je online (ook op dit forum) voorbeelden van mensen die hier profijt van hebben en mensen die er niks van merken.

Een moeilijkheid zit in de grote onbekende: hoe is je gebouw constructie? Dikke muren in een vakantiewoning klinkt als beton/steen, maar kan (qua dikte) ook een ruime spouwmuur zijn.
een router met hoge zendvermogen (toegestaan waar ik verblijf).
Houdt er rekening mee dat een hoog zendvermogen niet per se een betere WiFi beleving inhoudt. Soms juist niet. In ieder geval moet je je altijd aan de lokale regelgeving houden.

Met een Unifi valt genoeg te “spelen”. Soms zelfs te veel :)
een mesh, ap of alternatief voor het onderstaande
In het algemeen: mesh < bedrade AP’s. Maar dat hangt ook af van de afstelling van de AP’s. Sommige mensen ervaren bijvoorbeeld een “sticky” gedrag van hun mobiele apparaat.

Houdt er rekening mee dat een Unifi AP geen eigen webGUI heeft zoals je WLAN router. Je gebruikt een Controller om de AP’s tenminste 1x te configureren. Het meeste voordeel haal je uit een Controller die permanent draait, maar of dat voor een vakantiehuis opgaat?

De Controller draait als Java server op een computer (Windows/Linux/macOS), een RasPi of een aparte Cloudkey van Ubiquity (€).
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True