Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 11:05
Ik ben op zoek naar een premium compactcamera met voor mij de belangrijkste kenmerken
1. diafragma van minimaal 1.8.
2. zo groot mogelijk zoombereik
3. video is geen pre

De nieuwe PowerShot G5 X mark II of G7 Xmark III komen het meest in de buurt van mijn wensen. Beide hebben een diafragma van 1.8, maar de duurdere G5 II heeft een zoom van 5.0 versus 4.2. De G5 II is natuurlijk een stukje duurder, is de extra 0,8 zoom echt een meerwaarde om voor de G5 II te gaan, of is het echt verwaarloosbaar?

Wat zouden jullie doen.

Beste antwoord (via SuperCrisz op 13-08-2019 20:33)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik zou die extra 20mm en vooral de viewfinder wel waarderen, maar er zijn massa's mensen die nooit door de viewfinder heen kijken. Dat kun jij alleen voor jezelf bepalen.

Op zich heb je megapixels genoeg om bij de G7x die extra 20mm te croppen in noodgevallen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50

TMV

Where did that damn icon go?!?

De grootste voordelen van de G5 X Mark II zijn in mijn ogen de EVF en in iets mindere mate de extra zoom.. De G5 is wat meer gericht op fotografie en de G7 wat meer op het hele "vlogging" gebeuren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
De G5x is ietsie groter en zwaarder, bij 100mm zal die een groter diafragma hebben dan de G7x.

De G5x heeft een iets sterkere flitser en een viewfinder was heel fijn kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 11:05
Maar zijn die voordelen tov de G7 die meerprijs waard?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Ik zou die extra 20mm en vooral de viewfinder wel waarderen, maar er zijn massa's mensen die nooit door de viewfinder heen kijken. Dat kun jij alleen voor jezelf bepalen.

Op zich heb je megapixels genoeg om bij de G7x die extra 20mm te croppen in noodgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:50

TMV

Where did that damn icon go?!?

SuperCrisz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:58:
Maar zijn die voordelen tov de G7 die meerprijs waard?
Geen idee om gewoon eens ergens een winkel in te stappen en ze allebei eens vast te houden en te kijken welke je het beste bevalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
De lens van de G5X II heeft drie voordelen:
- Scherper aan de randen dan de lens van de G7X III
- Meer zoombereik.
- Hij kan veel dichterbij scherpstellen op het einde van het zoombereik.
De minimale scherpstelafstand van de G7X III op 100mm is 40cm.
De minimale scherpstelafstand van de G5X II op 120mm is 20cm.
Dus de G5X II is veel beter geschikt voor het fotograferen van bijvoorbeeld bloemen, paddenstoelen of vlinders.
Volgens mij is er geen 1 inch compact camera beter geschikt voor closeup fotografie dan de G5X II.

Ik zou voor fotografie mogelijkeheden zeker voor de lens en evf van de G5X II kiezen.

[ Voor 26% gewijzigd door leendertv op 09-09-2019 17:14 ]

Pagina: 1