Aparaat voor muziek van smarthpone naar autoradio?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2023
Dag allemaal,

Ik zit met een 'probleempje': Ik heb een tijdje geleden een Opel Astra gekocht 2dehands, maar na nader onderzoek heb ik dus geen bluetooth functie om m'n smarthpone te verbinden, alhoewel alle knopjes hiervoor wel voorhanden zijn (op radio en stuur).
In de garage raden ze me niet aan om dit erin te verwerken want dit zal een hoge kost zijn (> €1000).
Een oplossing kan misschien een Parrot zijn ofzo? Maar hier heb ik dus 0,0 verstand van.

Mijn vraag is nu dus: Bestaat er een gemakkelijke oplossing dat m'n muziek kan afspelen vanuit m'n smartphone naar m'n autoradio en zodat ik de bediening kan gebruiken van de knopjes op m'n radio en stuur?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20
Je zou hier eens kunnen kijken:

https://www.carinterface.nl/opel

Werkte voor mijn Toyota Verso (type 2005) toen prima. Sluit je aan op de CD-wisselaar aansluiting en kon dus zelfs bediend worden vanaf het stuur. Maar dus afhankelijk van welke type radio/Opel je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:36

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Welke radio heb je? Dat is het belangrijkste bij Opels. Vanuit daar kun je de opties bekijken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:11
Het goedkoopst is het om in de sigarettenaansteker een bluetooth FM Transmitter te installeren. Zoals de Xiaomi rodmi 2. Danmmaak je een FM radiofrequentie en luister je via de radio
Edit. Ik zie dat je de knopjes op het stuur wilt gebruiken. Dat gaat in dat geval niet...

[ Voor 20% gewijzigd door blauwester op 13-08-2019 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Als je wel een aux plug hebt kun je een ugreen bluetooth module kopen.
Je hebt niet meer alle knopjes op je stuur, maar je kun er een bluetooth media remote bij nemen.
Allemaal aliexpress spul. €25 ben je klaar.

Heb je geen aux, dan moet je die eerst toevoegen. De website die @cannibal linkte verkoopt dat spul.
Maar ook directe bluetooth modules voor achter in de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Een parrot kan ik je niet aanraden... dan loopt het gelijk via de versterker in de parrot zelf en dat is niet bijzonder goed.

Mijn ervaringen met van die FM transmitters is heel verschillend, als het werkt is het prima maar het wil nog wel eens storen.

Het beste is om naar zo'n setje te kijken zoals @cannibal aanraadt... uiteraard wel even kijken of dit kan met de radio in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Welke radio / opel heb je?

Zoiets zou je wellicht kunnen proberen: https://www.navinc.nl/4-m...ooth-a2dp-integratie/opel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.carinterface.nl/yatour

Werkt bij mij perfect. Knoppen op stuur werken ook gewoon mee. Gewoon te vinden op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Touchdomex schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:53:
Welke radio heb je? Dat is het belangrijkste bij Opels. Vanuit daar kun je de opties bekijken.
cannibal schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:49:
Je zou hier eens kunnen kijken:

https://www.carinterface.nl/opel

Werkte voor mijn Toyota Verso (type 2005) toen prima. Sluit je aan op de CD-wisselaar aansluiting en kon dus zelfs bediend worden vanaf het stuur. Maar dus afhankelijk van welke type radio/Opel je hebt.
Mijn autoradio is een CD 500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

12345a schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

[...]

[...]

Mijn autoradio is een CD 500
Je hebt op de CD500 als het goed is wel AUX. Dat is een stuk beter dan FM transmitter gebruiken.

Je kan daar een bluetooth module op aansluiten zoals deze:
https://www.belkin.com/ph/p/P-F4U037/

Doordat ie met de sigarettenaansteker stroom krijgt start hij automatisch op met het starten van de auto, en gaat hij ook weer uit als je de auto uitzet.

Dit is maar een voorbeeld, er zijn bakken van dit soort apparaatjes van verschillende merken.

Hier kun je hem zien onder een CD500
https://www.motor-talk.de.../imag1464-i205996647.html

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als je de CD500 hebt dan kun je misschien het beste alle onderdelen die voor bluetooth nodig zijn los installeren en laten activeren. De lijstjes met welke onderdelen nodig zijn staan online.

Andere optie is de gehele headunit vervangen door eentje van Bluetooth,

Althans het ligt eraan hoe graag jij alle knopjes wil gebruiken :P

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 13-08-2019 15:04 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:56:

Je hebt op de CD500 als het goed is wel AUX. Dat is een stuk beter dan FM transmitter gebruiken.

Doordat ie met de sigarettenaansteker stroom krijgt start hij automatisch op met het starten van de auto, en gaat hij ook weer uit als je de auto uitzet.

Dit is maar een voorbeeld, er zijn bakken van dit soort apparaatjes van verschillende merken.

Krijg ik dan ook de info van de muziek te zien op mijn radioscherm? En kan ik dan ook verzetten via de radio, of moet dit telkens gebeuren via m'n smarthpone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Nee, de enige aansluiting die je head unit / auto dan heeft is 3.5mm jack, en daar gaat alleen muziek over :)

Wil je full blown stuurbediening en integratie dan moet of de hele headunit ('radio') vervangen of de ontbrekende onderdelen toevoegen (zie de post van Touchdomex in dit topic )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MicGlou schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:03:
Een parrot kan ik je niet aanraden... dan loopt het gelijk via de versterker in de parrot zelf en dat is niet bijzonder goed.
Vaak klinkt zo'n parrot stukken beter dan de standaard oem autoradio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Paul schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:16:
Nee, de enige aansluiting die je head unit / auto dan heeft is 3.5mm jack, en daar gaat alleen muziek over :)

Wil je full blown stuurbediening en integratie dan moet of de hele headunit ('radio') vervangen of de ontbrekende onderdelen toevoegen (zie de post van Touchdomex in dit topic )
Let wel dat je dus niet elke headunit kan vervangen. De nieuwere androids doen het vaak wel out of the box maar mag je wat meer vervangen maar de huis tuin pioneer heeft naast een frame ook nog eens de juiste kabels nodig als je alles wil laten werken en dat is een dure combinatie vaak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:44:
[...]

Dat is al meer dan 10 jaar niet meer het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:28:
[...]

Dat is al meer dan 10 jaar niet meer het geval
Right, dat zal nogal afhangen van de auto. De 50+ parrots die ik heb ingebouwd zijn inmiddels inderdaad 8+ jaar geleden, maar de laatste parrot die ik heb ingebouwd was in de V70 van mijn schoonvader uit 2016. En ook die ging nog met sprongen vooruit.

Hoe de betreffende Astra het doet weet ik niet, maar de aanname doen dat het per defintie slechter klinkt is m.i. te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MikeyMan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:44:
[...]

Zeker niet... bij die Parrot's zit een versterker die maar 4x5watt per kanaal kan produceren, plus dat het geluid een stuk vlakker klinkt dan dat het hoort te klinken. Bij muziek met hele lage tonen klinkt het alsof je speakers het niet trekken, speel hetzelfde over de headunit en het klink wel zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Ik heb een parrot 9200 in men vorige auto gehad en dat klonk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MicGlou schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:25:
[...]

Zeker niet... bij die Parrot's zit een versterker die maar 4x5watt per kanaal kan produceren, plus dat het geluid een stuk vlakker klinkt dan dat het hoort te klinken. Bij muziek met hele lage tonen klinkt het alsof je speakers het niet trekken, speel hetzelfde over de headunit en het klink wel zoals het hoort.
Tot zover de theoretische benadering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:46
blauwester schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:59:
Het goedkoopst is het om in de sigarettenaansteker een bluetooth FM Transmitter te installeren. Zoals de Xiaomi rodmi 2. Danmmaak je een FM radiofrequentie en luister je via de radio
Edit. Ik zie dat je de knopjes op het stuur wilt gebruiken. Dat gaat in dat geval niet...
Dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MikeyMan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:36:
[...]

Tot zover de theoretische benadering?
Hoe bedoel je? We gaan toch niet lelijk doen?

Niets theoretisch aan... heb zelf een MKi9200 en het klinkt gewoon niet optimaal. Wat wil je ook van zo'n piepklein versterkertje? Daar kan geen 'groots' geluid uit komen.

[ Voor 19% gewijzigd door MicGlou op 14-08-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MicGlou schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:10:
[...]

Hoe bedoel je? Niets theoretisch aan... heb zelf een MKi9200 en het klinkt gewoon niet optimaal.
Dat hoor je me ook niet zeggen, maar in een heel groot gedeelte van de gevallen klinkt zo’n parrot echt wel beter dan de OEM radio. Volume is vaak wel iets minder, i’ll give you that. Nogmaals, 50+ geïnstalleerd, dus geen N=1 ervaring.

Als ik de OEM radio in m’n huidige 2018 v60 hoor, gok ik dat een Parrot dit ook beter doet.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 14-08-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MikeyMan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Dat hoor je me ook niet zeggen, maar in een heel groot gedeelte van de gevallen klinkt zo’n parrot echt wel beter dan de OEM radio. Volume is vaak wel iets minder, i’ll give you that. Nogmaals, 50+ geïnstalleerd, dus geen N=1 ervaring.

Als ik de OEM radio in m’n huidige 2018 v60 hoor, gok ik dat een Parrot dit ook beter doet.
OEM radio's van rond het jaar 2000 misschien, maar jouw V60 heeft zonder twijfel veel betere geluidskwaliteit... uiteraard is geluidskwaliteit heel erg subjectief, maar als je de versterker van de parrot zelf gebruikt kan het niet beter zijn dan een goede headunit... en in een V60 weet ik dat er kwalitatief goede apparatuur zit.

En voor mij is het ook zeker niet N=1, uiteraard geen tientallen geinstalleerd maar twee handjes vol zeker. In ieder geval genoeg om te weten dat hetzelfde nummer afgespeeld via een beetje redelijke OEM unit stukken beter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

blauwester schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:59:
Dat werkte voor mij in elk geval voor geen meter. Om de 10 km moest ik een andere frequentie zoeken omdat er een officiële zender te dicht in de buurt kwam.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Ja, maar dit werkt dan via AUX, dan ik bv de tekst niet zien op het scherm van de autoradio en de knoppen van de radio niet gebruiken om te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12345a schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:19:
[...]

Ja, maar dit werkt dan via AUX, dan ik bv de tekst niet zien op het scherm van de autoradio en de knoppen van de radio niet gebruiken om te bedienen?
Laten we het even netjes opsommen.

Die vraag is hier voor het eerst beantwoord:
Als je wel een aux plug hebt kun je een ugreen bluetooth module kopen.
Je hebt niet meer alle knopjes op je stuur, maar je kun er een bluetooth media remote bij nemen.
Allemaal aliexpress spul. €25 ben je klaar.

Heb je geen aux, dan moet je die eerst toevoegen. De website die @cannibal linkte verkoopt dat spul.
Maar ook directe bluetooth modules voor achter in de radio.
Toen hier:
Als je de CD500 hebt dan kun je misschien het beste alle onderdelen die voor bluetooth nodig zijn los installeren en laten activeren. De lijstjes met welke onderdelen nodig zijn staan online.

Andere optie is de gehele headunit vervangen door eentje van Bluetooth,

Althans het ligt eraan hoe graag jij alle knopjes wil gebruiken
En daarna hier:

Daarna heb je een nieuw topic gemaakt hier:

USB-Bluetooth autoradio

Waarop je meerdere antwoorden kreeg, zoals
Nee, een draadloze usb kabel bestaat niet
En
Dan zit er een bluetooth dongel in je USB poort en een radio die op zoek is naar een opslagapparaat. Daar ga je echt geen geluid uit krijgen, een zeer zeer zeldzame uitzondering daargelaten waar bijvoorbeeld Pioneer radio's maakte waar dit kon (maar dan wel alleen met de Pioneer BT module).
Dat was in het begintijdperk van bluetooth, toen het nog duur was.

Hoe moet die radio alle stuurprogramma's van alle bluetoothmodules hebben?

Maar goed, een deftige oplossing zoeken zonder het model radio te weten is een beetje koffiedik kijken.
Toen herkende ik je radiomodel uit DIT topic, en informeerde ik je dat meerdere topics over hetzelfde probleem je niet gaat helpen omdat je je antwoord al hebt:
Oja, daar zijn we weer. Ik dacht al dat het me bekend voorkwam.

Als je in dit topic ook niet het antwoord krijgt dat je wilt horen, ga er dan weer een nieuwe voor maken?

En wanneer neem je de antwoorden wel voor waarheid aan?

Je weet al hoe je het moet oplossen maar het is te duur.

Aparaat voor muziek van smarthpone naar autoradio?
Waarop je je afvroeg waarom ik zo in de aanval ging, wat ik overigens niet deed, maar goed.
Mijn vraag is nu gewoon of er iets bestaat dat Bluetooth kan ontvangen en doorsturen via de USB-ingang in m'n auto, omdat ik hoop dat dit de simpelste oplossing zou kunnen zijn zonder grote kost!

In het ander topic ging het vooral Bluetooth te installeren in de radio, of om via de aux of FM te werken!

Waarom zo in de aanval? :/
Daarin heb je gehoord dat je alle antwoorden al gehad hebt, EN is je topic gesloten omdat je dezelfde vraag blijft stellen
In dat topic zijn inderdaad alle mogelijkheden aan bod gekomen. Nog een topic maken heeft geen toegevoegde waarde.
Verder in Aparaat voor muziek van smarthpone naar autoradio?.

Twee topics aanmaken voor dezelfde casus is niet de bedoeling.
En nu ga je uitgerekend mij, die jou blijkbaar al eerder heeft "aangevallen" om je er op te wijzen dat je je antwoord al hebt, nog eens quoten met EXACT DEZELFDE VRAAG :X

Ik weet niet precies hoe dik die plaat voor je kop is, maar het moet een fiks ding zijn
Pagina: 1