Hallo allemaal,
Nu ik een stap in de goede richting ben wil toch graag die mount als NFS met mijn NAS maken om daarop de backup image te maken.
Nu ik een stap in de goede richting ben wil toch graag die mount als NFS met mijn NAS maken om daarop de backup image te maken.
- Als eerste heb ik een map Pi-Hole gemaakt op mijn NAS met lezen en schrijven rechten voor NFS.
- Daarna de map /mnt/Pi-Hole gemaakt op de RaspberryPi. De juiste rechten gegeven.
- Deze regel in fstab gezet: 192.168.2.xxx:/c/Pi-Hole /mnt/Pi-Hole nfs comment=systemd.automount.
- Cronjob gemaakt: 0 18 *** /mnt/Pi-Hole/system_backup.sh het file de juiste rechten gegeven.
- Het lukt mij nog niet helemaal. Ik heb wel dat de cronjob klopt en er naar het script word gekeken alleen word het niet uitgevoerd omdat ik niet de juiste fstab regel heb.
- Als proef op de som heb ik in het script gezegd dat hij de backup in de map /mnt/backup moest zetten. Dat lukt wel dus.
- Dus er word naar het script gekeken maar niet uitgevoerd als ik aangeef waar ik de backup image wil hebben: backup_path=192.168.2.xxx:/c/Pi-Hole.
[ Voor 5% gewijzigd door andregroeneveld op 12-08-2019 17:22 ]
Groetjes André,