Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:40
Mijn vraag

Helaas heeft mijn iPhone XS vaak geen Internet verbinding via 4G. Het in- en weer uitschakelen van vliegtuigmodus lost het direct op, echter verschijnt wel even de melding "Geen mobiele Internet verbinding mogelijk" in beeld (al werkt het dan wel). Stomme is dat je het vaak pas uren later merkt, bv. omdat je een Whatsappje wilt sturen (lekker rustig, dat wel...).

Relevante software en hardware die ik gebruik

iPhone XS met iOS 12.3.1, modelnummer NT9H2ZD/A

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

"Nieuwe" iPhone
Via reparatieverzoek van Apple een "nieuw" (vermoedelijk gereviseerd) exemplaar ontvangen

Nieuwe SIM kaart
Via T-Mobile een nieuwe SIM kaart ontvangen

Onderzoek vanuit T-Mobile
Ze hebben het e.e.a. onderzocht en n.a.v. de doorgegeven tijdstippen is gekeken dat de communicatie met het toestel faalt wanneer er hogere frequenties gebruikt worden (2,6 GHz). Ze vermoeden dan ook een defect aan het modem van het toestel. Bij het opnieuw verbinden (geforceerd door vliegtuigmodus in / uit te schakelen) pakt het toestel een lagere frequentie en werkt alles naar behoren.

Wat nu...
Het is inmiddels al het derde iPhone XS toestel (eerste had andere kuren, iOS liep vast bij het afspelen van video streams)... Ben het eigenlijk wel een beetje beu telkens te moeten ruilen.

Adviezen / ervaringen zijn welkom, wellicht zijn er hier anderen met (exact) hetzelfde probleem en "de" oplossing...?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je dit enkel op één locatie of overal waar je komt?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:09:
Heb je dit enkel op één locatie of overal waar je komt?
Meerdere locaties, oftewel lijkt geen verband te houden met de mast.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is verschrikkelijk lang gezeik geweest met iPhone’s 8 en X bij T-Mobile, dacht dat er met de XS geen problemen waren dus geen idee of het gerelateerd is maar apart is het wel.

Laatste vraag, als je naar instellingen - algemeen - info gaat, krijg je dan na een paar seconden een carrierupdate melding? Zo neen, wat is het versienummer achter “Aanbieder”?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:25:
Er is verschrikkelijk lang gezeik geweest met iPhone’s 8 en X bij T-Mobile, dacht dat er met de XS geen problemen waren dus geen idee of het gerelateerd is maar apart is het wel.
Hiervoor een 4s gehad, nooit problemen. Stomme bij zo'n probleem is natuurlijk dat er twee partijen zijn waar de fout kan liggen, al gaat m'n vertrouwen in Apple de laatste jaren erg achteruit (werkelijk alle hardware van Apple TV tot Macbook - met alles is wel iets mis binnen afzienbare tijd).
WhatsappHack schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:25:
Laatste vraag, als je naar instellingen - algemeen - info gaat, krijg je dan na een paar seconden een carrierupdate melding? Zo neen, wat is het versienummer achter “Aanbieder”?
Geen melding, aanbieder is "T-Mobile NL 36.1"

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:17
Update iOS ook ns naar 12.4... kleine kans, maar je weet t nooit.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Geronimous schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:15:
Update iOS ook ns naar 12.4... kleine kans, maar je weet t nooit.
Bedankt voor de tip, zal hem in ieder geval even updaten. Overigens is het probleem al even aanwezig - voorgaande iOS updates gaven geen verbetering (maar nooit geschoten is altijd mis :*) )

Vervelende van dit probleem is ook dat het niet consequent aanwezig is, soms gaat het een week goed dan is het weer elke dag raak.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

JB

Cédric roelt!

iPhone X had dit ook bij T-Mobile. Ligt aan gebruikte modem hardware.

edit:
Ik zie nu pas de X bij @WhatsappHack

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 14-08-2019 10:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
JB schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:32:
iPhone X had dit ook bij T-Mobile. Ligt aan gebruikte modem hardware.

edit:
Ik zie nu pas de X bij @WhatsappHack
Dit betreft de XS, niet de X.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pietermx schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:37:
[...]

Dit betreft de XS, niet de X.
Dat weet ik maar ik dacht aan te vullen ivm de iPhone 8 alleen was de X daar ook al genoemd. 99% zeker dat dit te maken heeft met de hardware van je modem icm T-Mobile. Collega heeft toen zijn iPhone X laten omruilen bij de Apple Store om daar vanaf te zijn. Er worden verschillende hardware types voor het modem gebruikt in de iPhones zover ik weet Intel en Qualcomm.

Nog even nagegaan. Heb je een Intel modem in je Xs? Daar had hij toen gezeik mee icm T-Mobile. De Qualcomm deed het daarna wel goed.

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 14-08-2019 10:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
JB schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

Dat weet ik maar ik dacht aan te vullen ivm de iPhone 8 alleen was de X daar ook al genoemd. 99% zeker dat dit te maken heeft met de hardware van je modem icm T-Mobile. Collega heeft toen zijn iPhone X laten omruilen bij de Apple Store om daar vanaf te zijn. Er worden verschillende hardware types voor het modem gebruikt in de iPhones zover ik weet Intel en Qualcomm.

Nog even nagegaan. Heb je een Intel modem in je Xs? Daar had hij toen gezeik mee icm T-Mobile. De Qualcomm deed het daarna wel goed.
Hoe check ik dat zonder hem open te schroeven? ;-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pietermx schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:14:
[...]

Hoe check ik dat zonder hem open te schroeven? ;-)
Instellingen --> Algemeen --> Regelgeving

Daarna kun je met modelnummer wat je daar vind, gaan "Googlen" welke modem erin zit. Ik weet alleen niet hoe dat nu zit met de laatste modellen icm de Qualcomm - Apple rechtzaak.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
JB schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Instellingen --> Algemeen --> Regelgeving

Daarna kun je met modelnummer wat je daar vind, gaan "Googlen" welke modem erin zit. Ik weet alleen niet hoe dat nu zit met de laatste modellen icm de Qualcomm - Apple rechtzaak.
A2097

Zo te lezen het standaard EU model. Daarnaast lijken alle XS iPhones (alle modellen) hetzelfde Intel modem te gebruiken: XMM7560

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pietermx schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:00:
[...]

Hiervoor een 4s gehad, nooit problemen. Stomme bij zo'n probleem is natuurlijk dat er twee partijen zijn waar de fout kan liggen, al gaat m'n vertrouwen in Apple de laatste jaren erg achteruit (werkelijk alle hardware van Apple TV tot Macbook - met alles is wel iets mis binnen afzienbare tijd).

[...]

Geen melding, aanbieder is "T-Mobile NL 36.1"
36.0.1 denk ik
37.0.1 vanaf iOS13, die kun je als Beta ook eens testen. ook al ander simkaartje getest van oa prepaid Hema of dergelijks ?

Afgeven op Apple kan, maar het kan net zo goed aan T-Mobile 4G liggen(frequenties in je regio)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Hackus schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:38:
[...]

36.0.1 denk ik
37.0.1 vanaf iOS13, die kun je als Beta ook eens testen. ook al ander simkaartje getest van oa prepaid Hema of dergelijks ?

Afgeven op Apple kan, maar het kan net zo goed aan T-Mobile 4G liggen(frequenties in je regio)
Zie afbeeldingen.

iOS info 1

iOS info 2

Het is inderdaad lastig te bepalen aan wie het ligt (Apple, T-Mobile...). Neemt echter niet weg dat de kwaliteit van Apple in het algemeen achteruit gaat. Ben een jaar of 15 enkel Apple gebruiker, alle problemen zijn van de laatste jaren.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij mij staat er Carrier 36.0.1 op iOS12 (T-Mob DE) algemeen-info 3e vak bovenaan.
oa
Netwerkselectie vast op T-Mobile ? (automatisch)
Roaming uit
geen hotspot
WiFi Ass UIT

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1