Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Telefoon met o.a. de volgende eisen
  • NFC
  • Snelle camera, kwaliteit is van minder belang
  • Snelle software
Wat is je budget?
375 is wel echt de max, liefst rond de 300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik merk nu dat ik mij erger aan de snelheid van de software. Het switchen tussen apps zorgt ervoor dat de apps direct herstarten omdat ze uit het geheugen gegooid zijn. Chrome openen, herlaad eerst 't tabblad voor ik weer verder kan. Snel even een foto maken is er niet bij. Dit zijn punten waar ik mij nu aan stoor. Verder gewoon gebruik als; Hue app, klein beetje facebook, appen, chrome. Geen zware taken (wel veel multitasken dus).

Wat heb je zelf al gevonden? (okee, 3 dan i.t.t. de titel zegt)

pricewatch: Xiaomi Mi Mix 3 128GB Zwart
Hier gaat mijn voorkeur naar uit.
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 2S (6GB ram, 64GB opslag) Zwart
Vergeleken met de MiMix 3 ook een prima toestel. Maar minder opslag. Mindere camera, en LCD. En geen notificatieled meende ik.
pricewatch: Honor View 10 Blauw
Dit is volgens mij al een wat ouder toestel en specs. Maar nog wel aardig aan de prijs. En geen QI, wat toch wel een leuke gimmick is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu een Huawei P Smart (2018). Anderhalf jaar oud, maar ik stoor mij meer en meer aan het herstarten van apps. Ik wil een toestel die snappier aanvoelt.

Professioneel Heftruck Syndroom

Beste antwoord (via rens-br op 14-08-2019 07:58)

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Besteld! De Mi Mix 3 uiteindelijk. Ze waren zeer zeer gewaagd :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NeFoRcE waarom ben je uitgekomen bij die 3 toestellen en twijfel je er nog tussen?

Verder heb ik even gekeken en de Honor View 10 komt uit januari 2018 en is dus ruim 1,5 jaar oud. De Mi Mix 2S komt uit mei 2018 en is dus ook ruim één jaar oud. Met het oog op updates is het verstandig om een zo 'jong' mogelijk toestel te kopen.

Kleine titelwijziging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:21:
@NeFoRcE waarom ben je uitgekomen bij die 3 toestellen en twijfel je er nog tussen?

Verder heb ik even gekeken en de Honor View 10 komt uit januari 2018 en is dus ruim 1,5 jaar oud. De Mi Mix 2S komt uit mei 2018 en is dus ook ruim één jaar oud. Met het oog op updates is het verstandig om een zo 'jong' mogelijk toestel te kopen.

Kleine titelwijziging ;)
Ik kwam de 9T van Xiaomi nog tegen. Lijkt volgens mij wat degelijker dan de slider van Mi Mix 3. Maar heeft volgens mij weer een oudere SOC (QC 730 vs 945).

Ik wil een beetje waken voor een aanschaf dat ik over een jaar denk; shit, weer traag en ergernissen.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar iets meer geld neerleggen en dan die Mi Mix 3 of nu dan wellicht die 9T. De gewone 9 is mij wel te prijzig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NeFoRcE schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:45:
Ik kwam de 9T van Xiaomi nog tegen. Lijkt volgens mij wat degelijker dan de slider van Mi Mix 3. Maar heeft volgens mij weer een oudere SOC (QC 730 vs 945).
Ook een erg goed en capabel toestel. De 9T heeft geen oudere SOC, maar een mid-range SOC.
De Mi Mix 3 heeft een 'oude' SOC, aangezien de 845 inmiddels is opgevolgd door de 855 (en die weer door de 855 Plus). Daar ga je in praktijk echter niks van merken.
Ik wil een beetje waken voor een aanschaf dat ik over een jaar denk; shit, weer traag en ergernissen.
Het toestel wat je nu hebt is hangt dan ook tussen low-end en mid-end in. Terwijl de genoemde toestellen allemaal tussen mid-end en high-end hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Ook een erg goed en capabel toestel. De 9T heeft geen oudere SOC, maar een mid-range SOC.
De Mi Mix 3 heeft een 'oude' SOC, aangezien de 845 inmiddels is opgevolgd door de 855 (en die weer door de 855 Plus). Daar ga je in praktijk echter niks van merken.

[...]

Het toestel wat je nu hebt is hangt dan ook tussen low-end en mid-end in. Terwijl de genoemde toestellen allemaal tussen mid-end en high-end hangen.
Maar is de 730 SOC dan nieuwer (en sneller?) dan de 945? SOCS vergelijken vind je bijna niet online. Ik weet ook niet of hier te zwaar aan til.

De Mi Mix 3 is duurder dan de 9T, terwijl de 9T op sommige vlakken toch beter lijkt (camera, grotere accu, wide angle). Maar heeft ook weer nadelen, zoals vingerafdruk in het scherm, wat, zoals ik lees, langzamer is dan eentje achterop (zoals de MiMix 3). De twee tel's zijn in ieder geval zeer aan elkaar gewaagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NeFoRcE schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:55:
Maar is de 730 SOC dan nieuwer (en sneller?) dan de 945? SOCS vergelijken vind je bijna niet online. Ik weet ook niet of hier te zwaar aan til.
De 730 is nieuwer dan de 945, maar hij zal niet sneller zijn. Het 1-op-1 vergelijken van SOC's is inderdaad lastig, maar het beste is gewoon om een aantal reviews langs elkaar te leggen.
De Mi Mix 3 is duurder dan de 9T, terwijl de 9T op sommige vlakken toch beter lijkt (camera, grotere accu, wide angle). Maar heeft ook weer nadelen, zoals vingerafdruk in het scherm, wat, zoals ik lees, langzamer is dan eentje achterop (zoals de MiMix 3). De twee tel's zijn in ieder geval zeer aan elkaar gewaagd...
Beide toestellen zijn inderdaad aan elkaar gewaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:54

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Is dit geen optie voor je dan? De Xiaomi Mi 9 met Snapdragon 855? Net een euro boven je max.

https://www.amazon.de/Xia...65683251&s=gateway&sr=8-1

[ Voor 4% gewijzigd door MaakmeGek op 13-08-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Als je rond de 300 Euro wil zitten en kale software is het misschien handig om naar een Nokia 8.1 met Android One te kijken, die software is schoon en hij heeft NFC. pricewatch: Nokia 8.1 Rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
MaakmeGek schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:03:
Is dit geen optie voor je dan? De Xiaomi Mi 9 met Snapdragon 855? Net een euro boven je max.

https://www.amazon.de/Xia...65683251&s=gateway&sr=8-1
Dan zit je op de 64 GB versie. Ik heb nu 20 (intern) en 23 (sd) in gebruik. Dat zou wellicht ook nog een optie zijn ja. Ik keek naar de 128 GB versie, en dat wordt me wel te gortig. Nou zullen de foto's van die tel wel een stuk groter zijn dan de foto's die m'n P Smart maakt, en zal de opslag wel sneller vol zijn. Ik merk bij m'n vrouw dat zij zich ergert aan het feit dat ze nooit foto's kan maken (iphone SE) omdat deze continu vol zit. Dat wil ik voorkomen.
swhnld schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:10:
Als je rond de 300 Euro wil zitten en kale software is het misschien handig om naar een Nokia 8.1 met Android One te kijken, die software is schoon en hij heeft NFC. pricewatch: Nokia 8.1 Rood
Had ik gezien inderdaad, maar met die specs, kijk ik toch liever naar iets meer bang4bucks wat ik voor mijn gevoel wel heb bij Xiaomi toestellen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door NeFoRcE op 13-08-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NeFoRcE schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:12:
Ik heb nu 20 (intern) en 23 (sd) in gebruik.
Je kan die SD kaart natuurlijk gewoon meenemen naar je nieuwe toestel, tenzij je heel veel waarde hecht aan Dual Sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:54

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Je kan die SD kaart natuurlijk gewoon meenemen naar je nieuwe toestel, tenzij je heel veel waarde hecht aan Dual Sim.
Yep inderdaad, of ik weet niet of je toevallig een clouddienst hebt lopen waar je foto's automatisch naar kunt uploaden? Zoals een Officr 365 Home met 1TB o.i.d.

https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

Bij GearBest is de zwarte zelfs 309 euro. Heb alleen geen ervaring met GearBest.

[ Voor 18% gewijzigd door MaakmeGek op 13-08-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Alleen die Mi 9 heeft geen uitbreidbaar geheugen. Dan gaat het wel hard met die 64 GB gezien er 53 beschikbaar is, en ik nu zelf dus zo'n 40 in gebruik heb na 1,5 jaar ongv. (kan het wel opschonen natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
NeFoRcE schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:12:
[...]
Had ik gezien inderdaad, maar met die specs, kijk ik toch liever naar iets meer bang4bucks wat ik voor mijn gevoel wel heb bij Xiaomi toestellen. :)
Ik begrijp je gevoel, maar adviseer wel verder te kijken dan je blind te staren op een processor spec, snelheid van het geheugen en opslag bepalen veel, net als de extra skin die fabrikanten er op zetten, en natuurlijk is er ook nog de prijs.
Zou je naar de 400 Euro gaan kun je nog naar de Pixel 3a kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NeFoRcE schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:30:
Alleen die Mi 9 heeft geen uitbreidbaar geheugen.
Nu je het zegt. Ik was uitgegaan van de specs in de PW, maar dat klopt dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:26
Je zou nog kunnen kijken naar de Mi9 128Gb, maar dan zit je op €400

Eventueel nog de Mi 9T 128Gb voor €340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
swhnld schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:32:
[...]

Ik begrijp je gevoel, maar adviseer wel verder te kijken dan je blind te staren op een processor spec, snelheid van het geheugen en opslag bepalen veel, net als de extra skin die fabrikanten er op zetten, en natuurlijk is er ook nog de prijs.
Zou je naar de 400 Euro gaan kun je nog naar de Pixel 3a kijken....
Onder het mom van, het oog wil ook wat, vind ik dat toestel toch wel minder.

Blijven dus (imo) over:

pricewatch: Xiaomi Mi Mix 3 128GB Zwart
pricewatch: Xiaomi Mi 9T 128GB Zwart
pricewatch: Xiaomi Mi 9 (6GB ram) 64GB Zwart

De laatste heeft 64, en ik ben bang dat ik dan na een paar maanden - jaar denk; fack continu vol. Irritant!...
Carfanatic schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:39:
Je zou nog kunnen kijken naar de Mi9 128Gb, maar dan zit je op €400

Eventueel nog de Mi 9T 128Gb voor €340
Die laatste staat in het rijtje inderdaad. Die eerste wordt me echt te gortig. In eerste instantie was ik op zoek naar iets van 250, dus dat is al met de helft verhoogt haha! :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Besteld! De Mi Mix 3 uiteindelijk. Ze waren zeer zeer gewaagd :)

Pagina: 1