Toon posts:

wat beginnende netwerkvraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb zelf nog totaal geen ervaring met netwerken, maar met wat help van mensen uit mijn omgeving moet het lukken.
Maar toch wil ik jullie kennis even pollen
Het netwerk is voor in huis, liefst draadloos, met minimaal 5 pc's op meerdere verdiepingen. De printer en scanner moeten gedeeld worden en ook misschien wat software(bijzaak)
maar de voornaamste reden is het kabelinternet delen. Maar is dat a wel mogenlijk, en B gaat de snelheid dan net zo achteruit als wanneer je de kabelverbinding meteen naar de hub in 5 laat splitsen.wat zijn de spullen die je nodig hebt voor een netwerkje, en zijn die standaard paketten goed genoeg puor moi
b.v.d.

Verwijderd

Lees de FAQ even, voor het antwoord op al je vragen. :)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33
ok here we go,

ten eerste, draadloos netwerk is rete duur (en traag (11 mbit max)
ten tweede, een scanner kan je niet delen, maar dat maakt toch nix uit want je moet er toch heenlopen om er wat onder te leggen
ten derde, als je kabelinternet wil delen kan je dat met a) een router doen b) een 2e nic in je pc stoppen en met winroute internet forwarden of c) een servertje maken van een oude 486, linux/freesco erop en klaar ben je

edit: wat je dus nodig heb zijn
- een zootje netwerkkaarten (voor elke pc 1 ofcourse)
- een hub/switch (100 mbit is aan te raden)
- een stuk utp kabel
- een server/router/2e nic om internet te delen

die standaard pakketjes heb jij niet zoveel aan omdat die vaak alleen zijn voor 2 pc's, en er hele korte stukjes kabel bij zitten

owja, je kan niet zomaar kabelinternet in je hub stoppen en dan hopen dat alle pc's internet hebben

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien dat je toch beter eerst even de algemene [topic=152460] ook nog een heleboel expertise.

Kom je er dan nog niet uit kun je hier alsnog je vraag stellen.

Dit topic is gesloten.