Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kingston A400 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-11 23:08
Dus sinds vandaag heb ik het probleem dat mijn ssd, de kingston a400 van een beetje meer dan een jaar oud vastloopt, de disk usage gaat dan omhoog naar 100% Dit gebeurde vanochtend vooral heel vaak, maar nu heb ik het zowat als ik rond 30 minuten in een spel zit, maakt niet uit welke, dan gaat de disk usage weer omhoog en loopt alles vast. Crystaldiskinfo zegt dat er niet mis is met de ssd en dat hij gewoon goed loopt, heeft iemand anders dit meegemaakt of een oplossing voor?

[ Voor 7% gewijzigd door JustVictorNL op 13-08-2019 13:08 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Wat is de capaciteit van de ssd en hoe vol zit ie?

Vermeld ook even de rest van je systeem.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:45
dit gebeurt alleen als je "in een spel" zit?

hoe weet je dat dit niet veroorzaakt wordt door dat je game in een soort memory loop terecht komt?

• JustVictorNL
Uszka schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:48:
Wat is de capaciteit van de ssd en hoe vol zit ie?

Vermeld ook even de rest van je systeem.
Op dit moment is er 20gb vrij op de SSD en dit zijn de specificaties van mijn hele computer

Processor: i5 3470
Moederbord: B75M-D3V
Ram: 4x2 1600mhz
Videokaart: Sapphire HD 5770 Vapor-X
Voeding: Corsair CX550M

Dat is alles wat ik van mijn systeem weet
boyette schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 02:31:
dit gebeurt alleen als je "in een spel" zit?

hoe weet je dat dit niet veroorzaakt wordt door dat je game in een soort memory loop terecht komt?
Omdat het tot nu toe alleen is gebeurt in een game, misschien zou het ook gewoon zijn dat het op random tijden gebeurt maar dat weet ik niet zeker. Ik weet eigenlijk ook niet wat je met een memory loop bedoelt

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53
JustVictorNL schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:50:

[...]

Omdat het tot nu toe alleen is gebeurt in een game, misschien zou het ook gewoon zijn dat het op random tijden gebeurt maar dat weet ik niet zeker. Ik weet eigenlijk ook niet wat je met een memory loop bedoelt
Hij bedoelt dat het kan zijn dat je spel de schuldige is, en niet je ssd. Als je enkel problemen hebt in dat ene spel, dan zou ik ook eerder daaraan denken.
Draai eens wat benchmarks op je ssd (AS SSD, Cristal Disk Mark, ATTO, ...) en vergelijk met wat anderen halen met dezelfde benchmark op dezelfde ssd. Hopelijk komt dat in de buurt en is je spel waarschijnlijk de schuldige. :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Uszka
  • Nu online
JustVictorNL schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Op dit moment is er 20gb vrij op de SSD en dit zijn de specificaties van mijn hele computer
En wat is de capaciteit van de ssd? 120, 240, 480 of 960GB?

• JustVictorNL
Malantur schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:53:
[...]

Hij bedoelt dat het kan zijn dat je spel de schuldige is, en niet je ssd. Als je enkel problemen hebt in dat ene spel, dan zou ik ook eerder daaraan denken.
Draai eens wat benchmarks op je ssd (AS SSD, Cristal Disk Mark, ATTO, ...) en vergelijk met wat anderen halen met dezelfde benchmark op dezelfde ssd. Hopelijk komt dat in de buurt en is je spel waarschijnlijk de schuldige. :)
Ik zal proberen om wat benchmarks te maken en het te vergelijken, ik heb trouwens volgensmij ook mijn probleem ook heel vaag uitgelegd, ik bedoelde dat ik de disk usage alleen hoog heb gekregen terwijl ik gewoon games zat te doen, maakt niet uit welke. Ik ga dit veranderen.
Uszka schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:57:
[...]

En wat is de capaciteit van de ssd? 120, 240, 480 of 960GB?
240GB.

• Uszka
  • Nu online
Meer dan 90% gevuld dus. Ja, dan wordt die ssd traag.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Dan wordt elke SSD traag en hij slijt lokaal harder.
Ik denk dat de "vastloper" komt omdat ten tijde van die vastloper de vrije diskruimte terugloopt naar nul door alle temp bestanden van Windows en het spel.

SSD's zijn nog nooit zo goedkoop geweest: koop een grotere.

• JustVictorNL
Sorry voor de late reactie, maar dat was dus mijn oplossing, gewoon de ssd wat leger maken. Ik vind dat best wel dom van mij

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Zoiets overkomt iedereen wel eens ... :+
Pagina: 1