[Netflix] Ander aanbod met VPN in Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 1.104 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvl
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-04 11:42
Wij gebruiken NordVPN en als we een connectie maken met een Nederlandse server krijgen we een ander aanbod van Netflix gepresenteerd. We ontdekte dit per toeval. Mijn vrouw had een serie gekeken op de computer met VPN aan. Toen ze me die later wilde laten zien op onze mediabox (Ziggo) zonder VPN, was de serie niet in het aanbod aanwezig. We hebben het getest op een tablet met en zonder VPN en het is reproduceerbaar. Dus met VPN wel de serie, zonder VPN niet.

Ik kan het niet goed verklaren.We maken gebruik van NordVPN en kiezen een Nederlandse server. Of krijgen we stiekem toch een buitenlands IP adres?

Weet iemand toevallig hoe dit zit. Het is niet echt een probleem, maar we zouden graag willen weten hoe het kan.

Bij voorbaat dank, Richard

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:24
het kan best dat je een buitenlands ip adres krijgt maar dat kan je toch controleren?

check welk ip je krijgt en zoek het even op hier bijvoorbeeld:

https://www.iplocation.net/

Het is mij echter nooit opgevallen dat de content op dezelfde account dan verschilt
maar het zou me niet verbazen

probeer eens een andere server..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Richardvl het aanbod van Netflix is locatie afhankelijk. Ben je dus in Nederland (fysiek dan wel via een VPN) krijg je andere series te zien dan bijv. in Amerika.

Overigens blokkeert Netflix het gebruik van VPN actief, dus verbaas mij er überhaupt al wel een beetje over dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:24
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:17:
@Richardvl het aanbod van Netflix is locatie afhankelijk. Ben je dus in Nederland (fysiek dan wel via een VPN) krijg je andere series te zien dan bijv. in Amerika.

Overigens blokkeert Netflix het gebruik van VPN actief, dus verbaas mij er überhaupt al wel een beetje over dat het gewoon werkt.
Met een fatsoenlijke VPN werkt netflix gewoon
en de netflix addon kan je vaak gewoon kopen dus daar betaal je dan ook voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:17:

Er zijn verschillende VPNaanbieders die dit als service aanbieden, ik krijg bij Windscribe UK, US, JP en Canada.
Deze IPadressen wisselen regelmatig.

Als een IPadres met teveel verschillende accounts wordt benaderd over langere tijd blokkeert NF deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardvl
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-04 11:42
Dankjewel voor de antwoorden. Ik ga even kijken naar het IP adres.
En zal het even terug melden in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tussen Duitsland en Nederland zit ook al verschil. In Dld een paar afleveringen gezien van de serie Versailles, in Nederland wordt die niet aangeboden.

Dus ja, je aanbod heeft vast te maken met waar Netflix denkt dat jouw verbinding vandaan komt. En ook al woon zit je midden in Amsterdam, de kans bestaat dat Netflix van mening is dat je dan een niet-Nederlands IP-adres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janwap
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik kijk sinds kort via NordVPN vanuit Frankrijk naar Netflix NL met Nederlands account. Om de haverklap blokkeert de boel omdat Netflix blijkbaar 'ziet' dat ik via VPN verbinding kijk. NordVPN wordt op diverse sites genoemd als zeer geschikt om Netflix te kijken en ik kom op het web weinig mensen met problemen tegen. Is hier iets aan te doen? Ik kijk via een Macbook. Dank.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Janwap welkom op Tweakers.

Dat is omzeilen van beveiliging en mag helaas niet besproken worden op Tweakers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.