4k game pc rond €1500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni S
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 13:51
Beste,

Momenteel heb ik op m'n bureau een 4K scherm waar mijn ps4pro aan hangt. Dit scherm gebruik ik ook om aan te werken door mijn laptop hier op aan te sluiten. Omdat ik dit gedoe met kabels beu ben (mijn vrouw heeft een soort "clean desk policy" dus ik moet telkens alles terug opruimen :)) en mijn laptop ondertussen toch ook al 11 jaar oud is, ben ik op zoek naar een nieuw systeem waar ik (als we dan toch bezig zijn) graag ook in 4k op zou kunnen gamen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en werken.
Momenteel heb ik enkel wat oudere spellen (mijn huidige laptop kan de hedendaagse niet draaien) maar ik zou graag recente shooters in volle glorie kunnen draaien. Games als GTA (en indien het ooit op pc uitkomt: rdr2) zou ik ook graag heel vlot kunnen draaien. En net omdat ik reeds over een 4k scherm beschik, denk ik dat ik achteraf spijt ga hebben als ik nu een systeem koop dat geen 4k zou aankunnen.
Werken is vooral website ontwikkeling en zal niets zwaar vragen van de pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou liefst onder de €1500 blijven. Met het systeem hieronder kom ik rond de €1000. Samenstellen zou zelf moeten lukken, maar aangezien dit jaren geleden is dat ik dit nog heb gedaan en ik toch nog wat budget over heb, dacht ik eraan om dit te laten doen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm: Recent aangeschafte LG 27UK650-W monitor. (4k 60Hz)
Audio: Logitech x230 (oud maar nog steeds heel fijne boxen :) )
Toetsenbord en muis zoek ik niet te vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zoek vooral een systeem waar ik toch zeker een aantal jaren mee toekom zonder al te veel te moeten vervangen..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien mijn scherm freesync ondersteunt, veronderstel ik dat ik best bij amd blijf.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de living te staan dus hoe stiller hoe liever... Aan waterkoeling had ik ook al gedacht maar ik weet niet of hier qua geluid/kost zo veel voordelen aan zijn?

Ga je overklokken?
Ben ik eigenlijk niet van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn mijn verwachtingen onrealistisch? Kan het systeem dat ik heb samengesteld de huidige games op 4k draaien of zit ik er compleet naast?
Is het een goed systeem in zijn geheel of zijn er bepaalde componenten waar ik nog kan besparen of waar ik net te weinig aan geef? Of zit ik misschien ergens met overkill?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450M Bazooka V2€ 82,90€ 82,90
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6€ 413,-€ 413,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 35,90€ 35,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 93,-€ 93,-
1VoedingenCorsair CX550€ 59,90€ 59,90
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 1TB€ 116,50€ 116,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,20

Bedankt alvast om me hier mee te willen helpen. Als ik zaken over het hoofd zou hebben gezien of er dingen niet duidelijk zijn, vul ik graag verder aan waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Persoonlijk zou ik voor deze voeding gaan:

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Die is net iets stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02:03
4K met een 5700 XT?

Geen tegenstander van de 5700 XT op zich, heb 'm zelf gekocht, maar 4K gaming doe je beter met een andere kaart zoals de 2080 TI van nvidia; zeker als je GTA in 't achterhoofd houdt - of je moet die game willen spelen aan << 60 FPS.

Maar in alle eerlijkheid: zelfs met dat belanchelijk duur ding geraak je nauwelijks aan 60 fps ingame, cfr deze benchmarks (let goed op de 99% percentielen):

https://www.gpucheck.com/...n-5-3600/ultra/ultra/-vs-

De vraag stelt zich natuurlijk of de ogen van de gemiddelde mens fysiologisch wel in staat zijn om 1440p van 4K te onderscheiden. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Als ik van jou was, zou ik hooguit een 1440p scherm aanschaffen, ipv 4K; scheelt je enorm in de kosten.

just my 2c

[ Voor 10% gewijzigd door Mortov Molotov op 12-08-2019 23:18 . Reden: url ]

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik wil graag deze suggestie doen:

pricewatch: Crucial P1 1TB

Veel hogere snelheden, net zoveel opslag en goedkoper

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pawnhamster
  • Laatst online: 03-09 19:56
Mortov Molotov schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:18:
4K met een 5700 XT?

Geen tegenstander van de 5700 XT op zich, heb 'm zelf gekocht, maar 4K gaming doe je beter met een andere kaart zoals de 2080 TI van nvidia; zeker als je GTA in 't achterhoofd houdt - of je moet die game willen spelen aan << 60 FPS.

Maar in alle eerlijkheid: zelfs met dat belanchelijk duur ding geraak je nauwelijks aan 60 fps ingame, cfr deze benchmarks (let goed op de 99% percentielen):

https://www.gpucheck.com/...n-5-3600/ultra/ultra/-vs-

De vraag stelt zich natuurlijk of de ogen van de gemiddelde mens fysiologisch wel in staat zijn om 1440p van 4K te onderscheiden. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Als ik van jou was, zou ik hooguit een 1440p scherm aanschaffen, ipv 4K; scheelt je enorm in de kosten.

just my 2c
Het punt is dat hij al een 4k beeldscherm heeft welke hij optimaal wil benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pawnhamster schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:45:
[...]

Het punt is dat hij al een 4k beeldscherm heeft welke hij optimaal wil benutten.
En geen budget voor 2080Ti :D

@Toni S Bazooka V2 heeft niet de beste VRM's, dus zou sowieso wat anders kiezen.

Mortar Max lijkt nog niet in zicht, dus moet je ook rekening houden met bios-update.(zal dit door de shop van aankoop laten doen)

Bazooka Plus kan ook btw, os M Gaming plus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Mortov Molotov schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:18:
Welke resolutie je kan onderscheiden hangt natuurlijk ook erg af van de grootte van de monitor (en hoe dicht je er op zit). Maar verder is 4k inderdaad nog nauwelijks een optie met de meeste spellen, en kan je naar mijn mening beter nu voor 1440p gaan en later upgraden dan proberen een goed werkende 4k setup te bouwen met de huidige kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni S
  • Laatst online: 12-09 13:51
Bedankt voor de reacties, ik heb het lijstje als volgt aangepast:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450M Bazooka Plus€ 95,05€ 95,05
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6€ 417,-€ 417,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 35,90€ 35,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 93,04€ 93,04
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 91,05€ 91,05
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 109,79€ 109,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.046,83

Wat ik hier wel precies uit opmaak is dat met het budget dat ik voor ogen heb, 4k gamen niet echt een optie zal zijn?
Ik veronderstel dan wel dat ik alles op 1440p zal kunnen draaien met bovenstaand systeem. De vraag die ik me dan stel is of dat niet storend is op een 4k monitor? Als dat niet stoort dan zit ik er niet veel mee in dat ik met dit systeem een tijdje verder kan en eventueel later kan upgraden naar een systeem dat wel 4k kan draaien, eenmaal die prijzen wat zakken...

Edit: bon, na wat opzoekwerk kan ik denk ik concluderen dat gamen in 1080p of 1440p op een 4k scherm in nagenoeg alle gevallen op niet veel trekt (wat ergens wel logisch lijkt)
Heeft iemand hier daar ervaring mee? Is dit werkelijk zo onaangenaam of valt dit mee?
Ik zou mijn scherm graag houden aangezien mijn ps4pro daar aan hangt en ik werken op dit scherm heel aangenaam vind.

Alternatief is mijn scherm verkopen en vervangen door een 1440p maar dat vind ik precies nogal dwaas..

[ Voor 7% gewijzigd door Toni S op 14-08-2019 08:24 . Reden: Bijkomende vraag ]

Pagina: 1